• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Dagens: Roja - Enigma PC

0B6A0936-C173-4351-AEC0-B16FC32CB60B.jpeg

Har testat Tobacolor lite ytterligare - den är riktigt bra! :) Tycker att honungen inte är lika framträdande som i Mitzah. Bra, enligt mig, då honung verkligen inte är min favoritnot. Vet dock inte om jag behöver en helflaska av Tobacolor. Får se framöver...

Länge sedan jag köpte en helflaska. Fastnar inte för nya dofter på samma sätt som förr. Funderar på dessa för tillfället:
Xerjoff Alexandria II
Xerjoff 1888
Creed Original Santal
Dior Vanilla Diorama

Lutar främst åt Alexandria II. Personligen gillar jag dofter som anses vara mer "safe". Vet att somliga anser att Alexandria II kan bli lite väl för mycket, men tycker att den är relativt "lugn" på mig?

Måste även se till att testa Xerjoff Italica. Fastnar aldrig för gourmanddofter, men doftade den på papper för ett längre tag sedan och minns att jag gillade den.

Senast ändrad:
Då gör jag mitt bästa för att försöka komma med en så konkret analys som möjligt. Även om jag, som tidigare nämnt, är en nybörjare. :)

Doften har en precis lagom mängd tryck i sig. Om vi ska hålla oss till jämförelser med andra Dior så är den inte lika kraftig som Tobacolor, kryddigare och starkare än Ambre Nuit och rundare/mer balanserad än Spice Blend. För min näsa tycker jag att kanelen framträder rätt tydligt. Men en lagom mängd, jag doftar inte som ett bakverk, men får ändå lite juliga vibbar när det kommer en pust.

Den är kryddig och lite orientalisk men utan att vara skarp, som ovan nämt känns det som att all sötma, rökighet och kryddor har kommit till en perfekt balans. Det ska bli otroligt spännande att se hur länge den håller i sig. :) Med en bra performance kanske det blir en reservflaska. 🙈

Har testat Tobacolor lite ytterligare - den är riktigt bra! :) Tycker att honungen inte är lika framträdande som i Mitzah. Bra, enligt mig, då honung verkligen inte är min favoritnot. Vet dock inte om jag behöver en helflaska av Tobacolor. Får se framöver...

Länge sedan jag köpte en helflaska. Fastnar inte för nya dofter på samma sätt som förr. Funderar på dessa för tillfället:
Xerjoff Alexandria II
Xerjoff 1888
Creed Original Santal
Dior Vanilla Diorama

Lutar främst åt Alexandria II. Personligen gillar jag dofter som anses vara mer "safe". Vet att somliga anser att Alexandria II kan bli lite väl för mycket, men tycker att den är relativt "lugn" på mig?

Måste även se till att testa Xerjoff Italica. Fastnar aldrig för gourmanddofter, men doftade den på papper för ett längre tag sedan och minns att jag gillade den.

Italica:

38362E43-BFB5-4A74-B603-E62608235274.jpeg

Jag förstår inte heller att A2 kan bli för mycket. Den är inte särkilt oudig heller som en del tycker.

Ska vi inte börja rekommendera varandra dofter i prisklass 100-250:- istället? 😄

Jag rekommenderar STARKT denna.
Dessutom, oerhört prisvärd.

73482_3.jpeg

73482_3.jpeg

Alldeles för lågt betyg för denna på sidan, annars hade jag slagit till på en + back-up. Skämt å sido, känns väldigt ryskt att glida omkring i en doft för 33k. Som en guldfärgad Lamborghini Aventador, ungefär.

73482_3.jpeg

Jag röstar för gruppköp. Om vi köper 10 stycken måste Gents kunde ordna en riktigt bra deal, låt säga 23-25k/flaskan istället!

Testade precis Tobacolor som är riktigt trevlig. Misstänker att den är lite linjär. Sauvage Elixir var lite av en besvikelse, inte speciellt lik originalet, lite barbershop och en liten förnimmelse, enligt mig, med det gröna i Chanels Platinum Egoiste. Inte värd 1500:-.

Testade precis Tobacolor som är riktigt trevlig. Misstänker att den är lite linjär. Sauvage Elixir var lite av en besvikelse, inte speciellt lik originalet, lite barbershop och en liten förnimmelse, enligt mig, med det gröna i Chanels Platinum Egoiste. Inte värd 1500:-.

Dior pumpar ut lite väl för många dofter på sistone. Speciellt Maison-linjen som börjat bli lite urvattnat. Släpps en ny doft nästan varannan månad, varav många är mediokra.

Tobacolor är linjär, helt klart. Väldigt lite komplexitet i den doften öht. Men för vad det är - en ruggigt bra höst-doft IMO.

Testade vanilla diorama som ett gäng på fejjan hypar. Den va ett rejält ”meh” för mig.

Tobacolor är linjär, helt klart. Väldigt lite komplexitet i den doften öht. Men för vad det är - en ruggigt bra höst-doft IMO.

Testade vanilla diorama som ett gäng på fejjan hypar. Den va ett rejält ”meh” för mig.

Gillade den första gångerna men sen blev den lite meh för mig också. Å andra sidan testade jag den där Royal Crown - Sultan i samma veva vilken förstörde alla andra vaniljbomber för mig.. Ska bli intressant att se vad @livinl0ud tycker om den.

Tillbaka
Topp