Dagens: Roja - Enigma PC
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
EXAKT så jag gjorde med Mitzah!
Den där står högt på min att köpa-lista.Allt DIOR-snack fick mig att köra denna som dagens doft
![]()
Allt DIOR-snack fick mig att köra denna som dagens doft
![]()
Dra mig ett pm om du inte kan lösa det lokalt.Har en dekant där sprayern pajat. Någon som har koll på om det går att köpa dekantflaskor eller typ reseflakong i Göteborg?
Ja den är faktiskt sinnessjukt braTräffade @Axiom igår (han hade den). Den är fantamig brutalt bra!
Kör Montale oud tobacco idag, också grym!Träffade @Axiom igår (han hade den). Den är fantamig brutalt bra!
Då gör jag mitt bästa för att försöka komma med en så konkret analys som möjligt. Även om jag, som tidigare nämnt, är en nybörjare.
Har testat Tobacolor lite ytterligare - den är riktigt bra!Tycker att honungen inte är lika framträdande som i Mitzah. Bra, enligt mig, då honung verkligen inte är min favoritnot. Vet dock inte om jag behöver en helflaska av Tobacolor. Får se framöver...
Länge sedan jag köpte en helflaska. Fastnar inte för nya dofter på samma sätt som förr. Funderar på dessa för tillfället:
Xerjoff Alexandria II
Xerjoff 1888
Creed Original Santal
Dior Vanilla Diorama
Lutar främst åt Alexandria II. Personligen gillar jag dofter som anses vara mer "safe". Vet att somliga anser att Alexandria II kan bli lite väl för mycket, men tycker att den är relativt "lugn" på mig?
Måste även se till att testa Xerjoff Italica. Fastnar aldrig för gourmanddofter, men doftade den på papper för ett längre tag sedan och minns att jag gillade den.
Med en bra performance kanske det blir en reservflaska.![]()
Man måste gilla denna del av forumet, när det köps de största flaskorna (?) för att direkt fundera på backupInget dåligt omdöme att fundera på backup efter en användning!
Man måste gilla denna del av forumet, när det köps de största flaskorna (?) för att direkt fundera på backup![]()
Haha, det är en välsignelse tillika en förbannelse.Man måste gilla denna del av forumet, när det köps de största flaskorna (?) för att direkt fundera på backup![]()
Ska vi inte börja rekommendera varandra dofter i prisklass 100-250:- istället?![]()
Euro eller dollar?Ska vi inte börja rekommendera varandra dofter i prisklass 100-250:- istället?![]()
3 eller 5ml dekant?Euro eller dollar?
Alldeles för lågt betyg för denna på sidan, annars hade jag slagit till på en + back-up. Skämt å sido, känns väldigt ryskt att glida omkring i en doft för 33k. Som en guldfärgad Lamborghini Aventador, ungefär.Jag rekommenderar STARKT denna.
Dessutom, oerhört prisvärd.
![]()
![]()
Roja Parfums Haute Luxe Parfum
Den brittiske mästarparfymören Roja Dove skapar dofter efter sitt eget hjärta. Haute Luxe skapades för mer än 10 år sedan då Rojas favoritdoft genom nästan 30 år ändrade formula och han ville återskapa känslan i sin egen parfym.www.gents.se
Italica:
![]()
Jag förstår inte heller att A2 kan bli för mycket. Den är inte särkilt oudig heller som en del tycker.
Jag rekommenderar STARKT denna.
Dessutom, oerhört prisvärd.
![]()
![]()
Roja Parfums Haute Luxe Parfum
Den brittiske mästarparfymören Roja Dove skapar dofter efter sitt eget hjärta. Haute Luxe skapades för mer än 10 år sedan då Rojas favoritdoft genom nästan 30 år ändrade formula och han ville återskapa känslan i sin egen parfym.www.gents.se
Älskar ju mandelkubb.
Kommer ihåg när parfymhobbyn var helt ny. Hittade nya dofter varje dag som man ville köpa som helflaska. Nu finner jag det ytterst svårt att bli imponerad av nya dofter...
Testade precis Tobacolor som är riktigt trevlig. Misstänker att den är lite linjär. Sauvage Elixir var lite av en besvikelse, inte speciellt lik originalet, lite barbershop och en liten förnimmelse, enligt mig, med det gröna i Chanels Platinum Egoiste. Inte värd 1500:-.
Testade precis Tobacolor som är riktigt trevlig. Misstänker att den är lite linjär. Sauvage Elixir var lite av en besvikelse, inte speciellt lik originalet, lite barbershop och en liten förnimmelse, enligt mig, med det gröna i Chanels Platinum Egoiste. Inte värd 1500:-.
Tobacolor är linjär, helt klart. Väldigt lite komplexitet i den doften öht. Men för vad det är - en ruggigt bra höst-doft IMO.
Testade vanilla diorama som ett gäng på fejjan hypar. Den va ett rejält ”meh” för mig.