MisterStefan
Basic
Jag ser att Nefs har både ros och oud i sig, är det den 'klassiska' kombinationen? Alltså att båda är ganska framträdande noter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag ser att Nefs har både ros och oud i sig, är det den 'klassiska' kombinationen? Alltså att båda är ganska framträdande noter?
Kan tänka mig det. Nishane brukar vara duktiga med projektionen. Inväntar, om allting går som det ska, Ani just nu. Mest nyfiken eftersom den är så omtalad, men med ett pris som är mindre tilltalande.Rosen är inte prominent. Du får istället fruktiga noter, kryddor, honung, whiskey och en massa annat. Violettnoten är helt magisk!
Projektionen är monstruös som förväntat.
Ani är jäkligt bra enligt mig, typ så pass så att om jag bara fick ha en parfym resten av livet så skulle det nog bli den, kanske inte för att den är bäst men för att den typ funkar överallt och ingen kan tycka att den är offensive eller luktar direkt illa.Kan tänka mig det. Nishane brukar vara duktiga med projektionen. Inväntar, om allting går som det ska, Ani just nu. Mest nyfiken eftersom den är så omtalad, men med ett pris som är mindre tilltalande.![]()
Wild slavic.DD: Wild Slavic Fragrance - WOLF
![]()
Wolf
Doften av nattens rädsla och vildmark”Jag föreställde mig fullmånen i en kall natt, i skogen. En maskulin parfym som framkallar den mörka sidan av varg på natten i skogen ... genom kryddiga och träiga toner av vetiver och peppar, alla klädda med en läderfasett. ” - doft skapareDoftfamilj...fragrancesandart.com
![]()
”Jag föreställde mig fullmånen i en kall natt, i skogen. En maskulin parfym som framkallar den mörka sidan av varg på natten i skogen ... genom kryddiga och träiga toner av vetiver och peppar, alla klädda med en läderfasett. - Parfymören
Låter mycket "tuffare" än vad det är. Rätt finstämd halvkryddig historia det här. Betydligt mer lättburen än vad beskrivningen anger.
Toppnot: rökt plommon, rödpeppar
Hjärtnot: salvia, muskot, vetiver, tall, myrra, rökelse
Basnot: läder, ekmossa, ambra
Hittar inte ens denna på Fragrantica. Men sett till priset är den helt klart riktigt mysig. Dessutom, vem vill inte ha en "Wild slavic" - parfym i kontrast till alla internatskoledofter?
Stämmer det att Nefs är en blandning av Baraonda och Alexandria 2?
Kan tänka mig det. Nishane brukar vara duktiga med projektionen. Inväntar, om allting går som det ska, Ani just nu. Mest nyfiken eftersom den är så omtalad, men med ett pris som är mindre tilltalande.![]()
Nefs blev man sugen på nu när man läste om den, Side Effect nämns ju oxå på fragrantica i samband med Nefs (både baraonda och side effect är stor-favoriter för mig, och AII tyckte jag var bra om än inte fantastisk).Nja, riktigt så mycket man kan inte förenkla den imo. Båda känns igen men Nefs har många fler element i sig. AII har hela tiden varit min favorit tills jag testade Nefs. Baraonda är också lite av en favorit inom genren boozy.
Du kommer förstå vad jag menar om du testar!
Ani är fin! Priset är en smula problematiskt såklart men för egen del känner jag att den sällar sig till skaran av dofter som är värd att gå utanför de vanliga prisramarna.
Nefs blev man sugen på nu när man läste om den, Side Effect nämns ju oxå på fragrantica i samband med Nefs (både baraonda och side effect är stor-favoriter för mig, och AII tyckte jag var bra om än inte fantastisk).
Men vad menar ni med priset på Ani? Är inte Nefs typ dubbelt så dyr som Ani?
Börsen suger, klockpriser suger, världsläget suger, ett av få glädjeämnen är dofter så blev precis en beställning på royal oud och zefiro.....Löning idag, gubbar. Vad spenderar ni hälften av den på? Var inte blyga nu!![]()
Löning idag, gubbar. Vad spenderar ni hälften av den på? Var inte blyga nu!![]()
Löning idag, gubbar. Vad spenderar ni hälften av den på? Var inte blyga nu!![]()
Börsen suger, klockpriser suger, världsläget suger, ett av få glädjeämnen är dofter så blev precis en beställning på royal oud och zefiro.....
Provar Oud for Happiness av Initio idag på ena armen. Den var fan riktigt förvånansvärt nice (enligt min näsa). Fastnade aldrig för Oud for Greatness men Oud for Happiness var riktigt varm, mysig och trevlig. Gillade verkligen det tydliga Bergamott, Ingefära, Lakris öppningen och nu i drydown är det typ Lakris, vanilj, fräsch musk istället, fick/får även gräddkola vibbar i sötman i den (får där i mot inte mycket Oud och definitivt ingen hästbajs)
Stort tack till @Widowmaker för att du slängde med Oud for Happiness i paketet när jag tog över Roja sample-packet från dig! Har dessvärre hittills, efter en första genomgång av alla fem Roja Parfum Cologne samplesen, inte hittat ngn av dem som jag tycker är värd en hel flaska. Ingen av dem är dålig men för min näsa är de in WOW heller...
Blir ju liiite lockad av att impulsköpa Oud for Happiness nu, 25% på Boozt gör ju ett skapligt OK pris... (f*ck!)Vad kul, och håller med dig. Gillar båda oud varianterna från Initio. Håller även med sig angående Roja, blev ingen hit för mig heller.
Slapp dyra blindköp![]()
Vad kul, och håller med dig. Gillar båda oud varianterna från Initio. Håller även med sig angående Roja, blev ingen hit för mig heller.
Slapp dyra blindköp![]()
Enig. Det finns så otroligt mycket smaskigt från Roja men de från PC-kollektionen är faktiskt lätträknade, där Enigma definitivt är bäst! Kör för övrigt Reckless idag, POAWAH BABY!Av PC versionerna tycker jag Enigma och Danger är bäst.
Enigma är riktigt riktigt bra som PC IMO. Har den värre versionen men funderar starkt på att addera PC igen som komplement för att den är lite enklare att bära. Parfum är en tyngre mörkare historia som passar bäst på kvällen enligt mig. Och som småbarnspappa är mina kvällseskapader lätträknade.
Nackdelen med Danger PC är att du lika gärna kan köpa Guerlain heritage EDP (el EDT). Det är 90% samma doft men för en bråkdel av pengarna.
Jag har både heritage EDP och Danger (parfum).
Jag läser för fullt både på fragrantica och i tråden, men inget riktigt sug efter något just nu. Visst borde man börja spana efter vårdofter nu?
Har kört Burlington två vändor i helgen (Tack @Zorin), den är helt klart trevlig men jag är inte helt övertygad ännu!Nej.
Men om du ska spana djupare är Burlington en bra spaning! Eller Kobe!
Av PC versionerna tycker jag Enigma och Danger är bäst.
Enigma är riktigt riktigt bra som PC IMO. Har den värre versionen men funderar starkt på att addera PC igen som komplement för att den är lite enklare att bära. Parfum är en tyngre mörkare historia som passar bäst på kvällen enligt mig. Och som småbarnspappa är mina kvällseskapader lätträknade.
Nackdelen med Danger PC är att du lika gärna kan köpa Guerlain heritage EDP (el EDT). Det är 90% samma doft men för en bråkdel av pengarna.
Jag har både heritage EDP och Danger (parfum).