• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Här blev det sprudlande grapefrukt och söt persika.
93DBE0B3-3D37-42A0-B506-89C1D84C518F.jpeg
Tyckte den var nice men väldigt vass o stickande i öppningen.

Efter första heldagen med Nishane Hacivat måste man väl ändå säga att den är riktigt nice. Absolut inget fel på doften eller dess performance, det som nog var fel var min förväntning på den; jag trodde den skulle vara tropisk sommar som Creed Virgin Island Water men Hacivat var mycket mer medelhavssommar (med citrus o bergamot) som Mont Blanc Explorer eller Creed Aventus på steroider. På mig är den så mycket frisk citrus/grape att den påminner om de citrus luktande tabletterna som ligger i pissoaren på tyska autobahn mackar.... Måste prova mer för att verkligen avgöra om jag gillar den eller inte.

Med det sagt, ngn som har tips på någon riktigt bra Creed Virgin Island Water liknande? Dvs sprit/rum/annanas/piña colada/mojito/dyr jävla solkräm, riktig Bahamas sommar? (inte ute efter en VIW kopia eller clone men ngt åt det hållet som är riktigt bra och med bra performance)

Efter första heldagen med Nishane Hacivat måste man väl ändå säga att den är riktigt nice. Absolut inget fel på doften eller dess performance, det som nog var fel var min förväntning på den; jag trodde den skulle vara tropisk sommar som Creed Virgin Island Water men Hacivat var mycket mer medelhavssommar (med citrus o bergamot) som Mont Blanc Explorer eller Creed Aventus på steroider. På mig är den så mycket frisk citrus/grape att den påminner om de citrus luktande tabletterna som ligger i pissoaren på tyska autobahn mackar.... Måste prova mer för att verkligen avgöra om jag gillar den eller inte.

Med det sagt, ngn som har tips på någon riktigt bra Creed Virgin Island Water liknande? Dvs sprit/rum/annanas/piña colada/mojito/dyr jävla solkräm, riktig Bahamas sommar? (inte ute efter en VIW kopia eller clone men ngt åt det hållet som är riktigt bra och med bra performance)

hörde en recension av en parfym som låter lite som det du önskar.

Coco Moon av Beach Geeza.
https://beachgeeza.com/

Performance-monstret.
heads up på att frakt från usa tar sjuuuuk tid just nu. Har vöntqt i 1,5 månader på en av hans dofter....
https://gallagherfragrances.com/products/fineapple

81CB1A80-5E58-41AF-A8E4-2C7DAF41AA76.jpeg

Xerjoff Renaissance borde du kolla in!:)

Performance-monstret.
heads up på att frakt från usa tar sjuuuuk tid just nu. Har vöntqt i 1,5 månader på en av hans dofter....
https://gallagherfragrances.com/products/fineapple

81CB1A80-5E58-41AF-A8E4-2C7DAF41AA76.jpeg

Jag är inte ensam om att vänta på paket från USA mao. Står ditt också bara som ”in transit”?

Testade förövrigt Hacivat idag. Riktigt vass doft. Påminner en del om terre d hermes på nåt sätt (men ändå väldigt olika!).

Hade önskat lite tyngre peojektion bara.

Även jag inväntar doftrelaterat paket från staterna (sampleset från Rogue Perfumery). Snurrade först runt i USA i tre (!) veckor innan det till slut skickades den 27/4.
Idag fick jag brev från PostNord att moms/tull måste betalas innan paketet släpps vidare, så äntligen verkar det vara på gång.
Har dessutom nyligen lagt två ytterligare beställningar från USA. Orkar inte ens tänka på hur lång tid det kommer att ta innan de är framme...

Jag är inte ensam om att vänta på paket från USA mao. Står ditt också bara som ”in transit”?

Testade förövrigt Hacivat idag. Riktigt vass doft. Påminner en del om terre d hermes på nåt sätt (men ändå väldigt olika!).

Hade önskat lite tyngre peojektion bara.

Exakt. In transit sedan 13 april. Ups sverige pekar på Postnord som pekar på Ups usa som i sin tur hänvisar till den som postat som i sin tur menar att reklamationer är lönlösa just nu.

Efter mycket testande har den kvalat in bland mina favoriter. Riktigt bra!

Idag testas Pacific Rock moss: https://www.fragrantica.com/perfume/Goldfield-Banks-Australia/Pacific-Rock-Moss-44120.html
Fräsch och trevlig inledning direkt, men dör tyvärr ut ganska snabbt och är nästan helt borta efter 3h. Är nog enkelt så med denna typ av parfym.

Nishane Ani var riktigt bra, testades igår. Fräsch, grön, blommig inledning vilket sedan mynnar ut i gemytlig vanilj med hint av patchouli efter många timmar. Hade önskat något starkare projektion på både Ani och Hacivat men gillar båda. Verkar som tre av mina favoriter (Tobacco Vanille, Dolce Amalfi, Nishane Ani) har en sak gemensamt: vanilj i basen.

Skulle gärna testa någon sommardoft som har en överjävlig performance/sillage, verkar som "Amongst waves" rekommenderas och någon annan parfym rekommenderas ovanför, men orkar nog inte vänta på shipping från USA :) Har någon tips, hojta till!

Tillbaka
Topp