joakimlundberg
Basic
Kör coach new york jag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker också Tom Ford gör många riktigt bra parfymer. Tobacco Vanille är ju en av mina absoluta favoriter. Jag tycker även oud wood är riktigt bra.Jag är ju en fanboy men det beror på att de gör dofter kring noter på ett brutalt vis. Tom Fords Patchouly absolu är en av de bästa patchouly -dofterna jag vet. Detsamma gäller Neroli Forte som är den bästa Nerolin jag känner till. (Neroli blir annars väldigt ofta billigt diskmedel). Detsamma gäller Foughere d’argent som är en av de bästa foughere-dofterna jag vet om. Och så fortsätter det via plum japonais till lost cherry. TF är galet bra på att göra dofter kring en särskild not. Det förutsätter nästan att man gillar en särskild not dock.
Personligen är min favorit-Tom Ford deras gamla edt - Tom Ford for men extreme. Och den är lite mer allround. Även Noir och noir de noir är dofter som jag upplever är mer allround. (Och därför pradoxalt nog mindre intressanta för mig).
Tycker också Tom Ford gör många riktigt bra parfymer. Tobacco Vanille är ju en av mina absoluta favoriter. Jag tycker även oud wood är riktigt bra.
testade fougere d’argent idag, ny typ av parfym för mig men tyckte den doftade riktigt gott. Inget performance monster i mitt tycke, men en sådan parfym man nästan kan ha på sig själv ensam hemma bara för att den luktar så gott. Svårt att sätta ord på exakt vad den luktar, bästa sättet jag kan beskriva den är att den luktar ”gott”, ”gemytligt” och ”trivsamt”
Jag har noll impulskontroll... klickade hem en sådan utan att ens ha luktat på den på en sticka...Layton 125 ml för 1770kr o sen minus 300 spänn. Förväxlat pris på storlekarna? Haha
Jag va o tränade...nu är den slutJag har noll impulskontroll... klickade hem en sådan utan att ens ha luktat på den på en sticka...
Jag har noll impulskontroll... klickade hem en sådan utan att ens ha luktat på den på en sticka...
Fan förstår inte hypen kring Tom Ford alltså...var precis inne på Sephoria och luktade på flera stycken men fastnade inte för en enda. Samma med Acqua di parma...testade mandarlo di sicilia på armen men måste fan tvätta bort den så sötslikig den är...fico amalfi provade jag på papper, luktar ok men imo inte mer än så :/ Tråkigt..min näsa kanske är trasig haha
För övrigt fick jag typ kväljningar av black orchid av TF haha ombre leather luktar läder, typ skobutik ,inga konstigheter men palla gå runt och dofta läder...
Beau de jour av TF luktar Gilette raklödder för 19.90 kr på ICA
Update...mandarlo sicilia och beau de jour går inte att tvätta bort
AdP - Colonia eller Fico di Amalfi. Förstnämnda är riktigt bra. Fico är kanske mer av en aquirred taste.Om man ska spontana en sommarparfym ikväll... Vad ska det bli då? Något från Aqua Di Parma? Budget 500-900 kr.
Läste det här citatet om Penhaligons's dofter i en artikel:Utan att blinka denna:
utan någon som helst tvekan den mest fräscha parfymen någonsin men den är mer eller mindre död efter två timmar.
Den funkar fint att dra på sig innan man piper till stranden eller efter kvällsduschen innan man ska sova. Tyvärr.
Läste det här citatet om Penhaligons's dofter i en artikel:
Penhaligon’s signature of sticking close and leaving quick, a spray in the morning almost gone by lunch.
Tycker dock inte det gäller en av mina favoriter Sarotorial
- Acqua di Parma: Iris Nobile (co-signed with Françoise Caron), 2004
- Maison Francis Kurkdjian: Baccarat Rouge 540, 2014
- Burberry: My Burberry, 2014 - My Burberry Black, 2016 - Mr Burberry, 2016
- Carven: Le Parfum, 2013 - Carven pour homme, 2014 - Carven L'Eau Intense, 2016
- Christian Lacroix: C'est la fête (co-signed with Jean Jacques), 2007
- Dior: Cologne Blanche and Eau Noire, 2005
- Davidoff: Silver Shadow, 2005
- Elie Saab: Le Parfum, 2011 - Le Parfum, eau de toilette, 2012 - La collection des essence, 2015
- Elizabeth Arden: Green Tea, 1999
- Emanuel Ungaro: Apparition (co-signed with Françoise Caron), 2004 - Le Parfum, 2007
- Escada: Lily Chic, year 2000 Edition
- Ferragamo: F by Ferragamo, 2006
- Guerlain: Rose Barbare, 2005
- Giorgio Armani: Armani Mania, 2002
- Indult: Isvaraya, 2007 - Manakara, 2007 - Thiota, 2007 - pour Colette C16, 2008
- Jean-Paul Gaultier: Le Mâle, 1995 - Fragile, 1999 - Gaultier Puissance2, 2005 - Fleur du Mâle, 2007 - Eau d'Amour, 2008 - Ligne de beauté Monsieur (co-signed with Nathalie Le Cann), 2008 - MaDame, 2008 - Ultra Mâle, 2015
- Joop !: Muse, 2004
- Juliette Has a Gun: Miss Charming, 2007 - Lady Vengeance, 2007
- Kenzo: KenzoKi Lotus blanc, 2002 - Kenzo World, 2016
- Lancaster: Aquazur, 2004 - Aquasun, 2005
- Lancôme: Miracle Homme, 2001 - Miracle Homme l'Aquatonic, 2003
- Lanvin : Rumeur, 2006
- Narciso Rodriguez: For Her (co-signed with Christine Nagel), 2003 - For Him, 2007
- Nina Ricci: L'Extase, 2015
- Maison Francis Kurkdjian: Aqua Universalis, 2009 - APOM femme, 2009 - APOM homme, 2009 - Cologne pour le matin, 2009 - Cologne pour le soir, 2009 - Lumière Noire femme, 2009 - Lumière Noire homme, 2009 - Absolue pour le matin, 2010 - Absolue pour le soir, 2010 - Aqua Universalis forte, 2011 - OUD, 2012 - Amyris femme, 2012 - Amyris homme, 2012 – 754 for Bergdorf Goodman, 2012 - OUD cashmere mood, 2013 - OUD silk mood, 2013 - OUD velvet mood, 2013 - Ciel de Gum, 2013 - Aqua Vitae, 2013 - Féminin pluriel, 2014 - Masculin pluriel, 2014 - A la rose, 2014 - Oud satin mood, 2015 - Le beau parfum, 2015 - Aqua Vitae forte, 2015, Baccarat Rouge 540, 2016 - Petit Matin & Grand Soir, 2016 - Aqua Celestia, 2017
- Van Cleef & Arpel: Summer and Autumn, 2004
- Versace: Versus Time for pleasures, 2002 - Jeans couture Glam, 2003
- Yves Saint Laurent: Kouros Eau d'été, 2002 - Kouros Cologne Sport, 2004
Recension tack!Dagens doft: Lalique Encre Noire
Men innan du ger dig på denna parfym så bör du ha i åtanke att även om den är unisex så ligger den under kvinno-parfymer på MFK:s hemsida. Jag bryr mig inte en sekund men det är definitivt inte en manlig parfym, oavsett hur mkt/lite oud det är i den.
För kännedom hittar man alla oud-dofterna även under herr och unisex-kategorin på MFK's hemsida, inte bara på damavdelningen.
Håller inte direkt med om att det inte skulle vara en maskulin doft, men det är väl en smaksak.
Den är riktigt bra! Alltid mycket snack om att den är så mörk och typ något som djävulen skulle bära, men håller inte med alls..Recension tack!
Nyklippt gräs, bensin, kaffe, samt känslan att andas efter ett kraftigt ösregn en kylig dagVilka är era favoritdofter i vardagen? Några av mina, som jag kan komma på sådär direkt, måste vara nyrostat kaffe, blöt asfalt och jordkällare
Vilka är era favoritdofter i vardagen? Några av mina, som jag kan komma på sådär direkt, måste vara nyrostat kaffe, blöt asfalt och jordkällare
Missade för fasen det jag uppskattar mest, trätjära (typ en tjärad träeka i skärgården)Vilka är era favoritdofter i vardagen? Några av mina, som jag kan komma på sådär direkt, måste vara nyrostat kaffe, blöt asfalt och jordkällare
Recensioner är alltid subjektiva. Jag har supersvårt med idén att parfymer är för män eller för kvinnor. Men ville väl understryka att den är väldigt blommig (om
Än kryddig).
Jag håller den väldigt högt som parfym och har den på mig idag tex.
Möjligt att den ligger på unisex men såhär ser det ut om du söker efter ”oud satin mood”. Andra träffen på google: