• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Så här såg det ut när jag gjorde samma Googlesökning. :)

Skärmklipp.PNG

Sökresultaten beror så klart på ens tidigare webbhistorik, så den säger inte så mycket.
Jag ville bara förtydliga att det de facto är en unisex-doft, så ingen räds att testa den.

Lägg till ”extrait de parfum” efter ”oud satin mood” så får du nog samma resultat som jag. (Jag får iaf samma resultat som du om jag tar bort det och bara söker på oud satin mood).

Men i sak har du såklart rätt. Det är en kanondoft för män och kvinnor!

• Like
Reactions: Nic
Oud satin mood extrait kan vara den bästa doften jag någonsin känt från en parfymflaska

Och då är jag dessutom (i vanliga fall) inte förtjust i ros

Extremt potenta grejer. Max 1 sprej. Fyller lätt ett stort rum

Snuskigt dyr dock :hungover:

Beställde nyss 125 ml Layton på Lyko...då kommer det upp att jag har 5 min på mig om jag vill köpa nåt annat riktigt billigt. 125 ml Percival för 1135 kr tex...

Fyfan som det kliade i köpfingret men lät bli

Screenshot_20200601-215153_Chrome.jpg

Oud satin mood extrait kan vara den bästa doften jag någonsin känt från en parfymflaska

Och då är jag dessutom (i vanliga fall) inte förtjust i ros

Extremt potenta grejer. Max 1 sprej. Fyller lätt ett stort rum

Snuskigt dyr dock :hungover:

Den är snuskigt dyr men fan om det inte är värt det?

Hahaha okej då köper du den av mig ifall jag inte gillar den menar du? :p jag kommer nog chansa faktiskt men sen får det fan räcka. Noll jävla impulskontroll och har annat jag måste lägga pengar på :D
Jag köpte nyss själv en 125 ml trots att jag har ca 60 ml kvar hemma.

Du kan köpa min använda och lämna tillbaka den andra hahah

Du är inte ensam om dålig impulskontroll...och beroendepersonlighet :D

Idag testas oud for greatness, vilket kraftpaket! Utan att ha testat allt för många oud parfymer känns detta som den ultimata oud parfymen. Fragrantica har nog ganska rätt med ”warm spicy” ”fresh spicy” ”oud” ”patchouly” samt ”leather”. Med denna är de svårt att sticka under radarn. Frågan är hur den är på sommaren? Rent spontant kan jag tänka mig att den blir något tung på sommaren och passar bättre en mörk och kall höst/vinter. Definitivt värt att testa, köp dock ingen full flaska om denna typ av parfym inte passar er i smaken.

Kommande dagar testas Xerjoff Accento overdose, samt ska även testa PdM Layton igen. Jag har skrivit tidigare att jag tyckte den var alldaglig och halvdåligt performance, men då beställda jag ett sample. Efter alla upprepade hyllningar beställde jag en 10ml dekant och hoppas denna batch är bättre :)

Idag testas oud for greatness, vilket kraftpaket! Utan att ha testat allt för många oud parfymer känns detta som den ultimata oud parfymen. Fragrantica har nog ganska rätt med ”warm spicy” ”fresh spicy” ”oud” ”patchouly” samt ”leather”. Med denna är de svårt att sticka under radarn. Frågan är hur den är på sommaren? Rent spontant kan jag tänka mig att den blir något tung på sommaren och passar bättre en mörk och kall höst/vinter. Definitivt värt att testa, köp dock ingen full flaska om denna typ av parfym inte passar er i smaken.

Kommande dagar testas Xerjoff Accento overdose, samt ska även testa PdM Layton igen. Jag har skrivit tidigare att jag tyckte den var alldaglig och halvdåligt performance, men då beställda jag ett sample. Efter alla upprepade hyllningar beställde jag en 10ml dekant och hoppas denna batch är bättre :)
Kul att du gillade initios OFG :)

Senaste köpet. Åkte på en förkylning precis när jag fått den så den har inte testats ordentligt än, men det lilla jag luktar verkar riktigt bra!

Tänkte också köpa samples från xerjoff universe. Rekommendationer? Än så länge lutar det åt två dofter vardera från coffee break och JTC.
86C9E727-3985-43F8-932D-8FB864F4740E.jpeg

hemma

Stämmer det att den doftar som play doh, en aning citron och grönkålsjuice? (Japp va faktiskt en snubbe på Frag som påstod det).

:D

:D
Helt ärligt har jag noll koll på hur sån Amerikansk lera doftar. För mig är det en patchouli-doft med mjuka toner av......::hudkräm kräm kanske. Utomlandskänsla på något vis. När jag var liten parvel hängde vi en del i Spanien och det var alltid en speciell doft som slog mot en när man gick från stranden in på en supermarcado. Kylan från ac:n, doften från dera delikatesser och tanter med nattlinne-liknande kläder och burrigt hår.
Så doftar den.

Det jag älskar med dofter är hur vi upplever dessa så olika.
Har till exempel provat Oud For Greatness ett antal gånger, en fantastisk doft men på mig upplever jag den allt för feminin.
Sen så har vi Musc Ravageur som jag upplever som klart maskulin, där en av tjejerna på kontoret tycker den doftar så gott, att hon planerar köpa den:wideyed:

Det jag älskar med dofter är hur vi upplever dessa så olika.
Har till exempel provat Oud For Greatness ett antal gånger, en fantastisk doft men på mig upplever jag den allt för feminin.
Sen så har vi Musc Ravageur som jag upplever som klart maskulin, där en av tjejerna på kontoret tycker den doftar så gott, att hon planerar köpa den:wideyed:

Verkligen. Min fru har en förhållandevis billig historia från Zarkoperfume som heter purple molecule.
Det är en rent damdoft men jag använder den frekvent. Den har tveklöst bland den bästa sillagen jag upplevt. Den kommer gå varm under sommaren kan jag lova. Hon upplever den som fruktig och för mig är det nästan bara Iso super E som jag kan känna (trots att den inte ens innehåller det).

Tillbaka
Topp