• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Påfyllning från Tallink! En gammal klassiker som tar en tillbaka till bättre tider, varje gång man känner doften av den 😁
9BC858D7-022D-4DEF-B84C-E4DAD215086C.jpeg

Tack - jag vågade inte 😁
Det är en suspekt sida, det håller jag med om.
Det som talar för att den är legit är att priserna på övriga produkter inte är "för bra".

Det som dock talar emot är följande;
Paypal står med som betalningssätt men kan ändå inte användas

Inga av länkarna till deras sociala medier fungerar (iofs testade jag bara instagram och youtube)

Dom två adresserna jag har hittat leder till dessa platser, det ena var någon slags klinik och det andra var... ja ni ser. Båda bilder endast ett år gamla.

22BD98CE-E7D1-459D-B2F9-04CB511313E1.jpeg

864AF285-BDF7-40F1-9B14-E744FCE6120E.jpeg

Det som talar för att den är legit är att priserna på övriga produkter inte är "för bra".

Inga av länkarna till deras sociala medier fungerar (iofs testade jag bara instagram och youtube)

Dom två adresserna jag har hittat leder till dessa platser, det ena var någon slags klinik och det andra var... ja ni ser. Båda bilder endast ett år gamla.

Haha. Detta blev så sjukt spännande nu

Vid suspekthet, brukar jag (nåja, inte alltid) skicka ett mejl till kundservicen. Finns ingen sådan bör man kanske dra öronen åt sig. Nu var det dock en ringa summa, men ändå.

Sluta noja. Alla ser ju att detta är en seriös entré till lyxbutik som säljer märkesvaror! 😆
Nåja inte så mkt pengar. De hade en fin hemsida med koppling till både stripe och apple pay. Vi får se 🤨
142142DC-2E75-4D9B-876E-39DC6F8F57EA.png

thumbnail_IMG_0252.jpg

3878146.jpg

Märkligt, det problemet har inte jag haft, någonsin tror jag. Listar en del saker jag gillar från huvudet:

Orientals:
Roja - UAE
Roja - Amber Aoud
Roja - Aoud
FdB - Sahraa
FdB - Parisian Oud
Xerjoff - Al Khatt
Boadicea the Victorious - Blue Saphire
Spirit of Dubai - Typ hela deras kollektion

Läder:
Roja - Fetish
Chanel -Cuir de Russie
Puredistance - M
Histoires de Parfums - 1740
Tom Ford - Tuscan Leather
Roja - Great Britain
Gucci - Guilty pour Homme absolute
Roja - Diaghilev

Fougere:
Roja - Danger (Amber mer än fougere men ändå)
Roja - Elysium

Chypre:
Roja - Reckless
PdV - 25
Clive Christian - X
Roja - Oligarch

Blandat:
Roja - Enigma parfum
Roja - Midsumer dream
Boadicea - Valiant
Electimuss - Amber Aguilaria
FdB - Oud bleu intense
Xerjoff - Kobe
Andy Tauer - L'air de dessert Maroccain (Au ceur också för den delen)

Sen finns ju en lång rad vintage-dofter jag jagar. Fick hem vintage Mitsuoko (80-90-tal) igår, ska köra den parallellt med Diaghilev om en stund. Jagar också vintage Shalimar (har bara typ 2-3 ml av den och den är svinbra som vintage).
Skulle kunna göra denna lista 10ggr längre om jag hade tid.

Ska till Rom i helgen, ska in på samma parfym-butik igen och köpa lite tänkte jag. :cool:
Hur var Mitsouko?!?!?!?!?!?! 😃

Fick hem ett par dekanter Tom Ford och bestämde mig för att testa Lost Cherry först.

Trevlig doft som jag inte direkt tycker öppnar upp superimponerande, men när plommonen och sötman kommer fram i drydown är den riktigt trevlig. Lite feminin kanske (som sambon påtalade) men det har jag inga problem med. Dock börjar sötman irritera mig en aning efter cirka 1,5 timmes användning. Den känns nästan FÖR påtaglig.

Kul att ha testat men helflaska blir det inte. 🤷‍♂️
B695A0B3-7F7E-4205-B4F6-7713BB901E33.jpeg

Har fastnat riktigt för Acqua di Parma Colonia Essenza efter sample från @JensBP

Första intrycket var att den doftade tvål. Visserligen exklusiv tvål men ändå. Men den har vuxit på mig och till skillnad från flera andra citrusdofter jag har så är denna något mer än bara citrus. Får nog bli en flaska :)
Cool. Sample jag skickade med ursprung SL eller Fredriksthlm dock. Jag orkar inte splitta. Sjukt lat. Många älskar ju den men jag kände mig lite gubbig så min flaska jag köpte efter samplen fick också vandra... :p

Cool. Sample jag skickade med ursprung SL eller Fredriksthlm dock. Jag orkar inte splitta. Sjukt lat. Många älskar ju den men jag kände mig lite gubbig så min flaska jag köpte efter samplen fick också vandra... :p
Missade den med bara några minuter. Sprutade på mig sample, funderade en stund och gick tillbaka till datorn och då stod den som såld 😬

Doften är ju fantastisk helt klart. Men jag resonerar så här: Jag behöver ungdomligare dofter för att kompensera halvflinten så jag ter mig yngre, jag vill inte förstärka flinten. ;)
Själv ser jag så sjukt fräsch och yster ut i alla lägen trots min digra ålder att jag behöver en farmartank med blandade fougere dofter för att få balansera upp helhetsintrycket s.a.s.

Har fastnat riktigt för Acqua di Parma Colonia Essenza efter sample från @JensBP

Första intrycket var att den doftade tvål. Visserligen exklusiv tvål men ändå. Men den har vuxit på mig och till skillnad från flera andra citrusdofter jag har så är denna något mer än bara citrus. Får nog bli en flaska :)
Den är flaskvärd tycker jag. Klassisk nerolidoft.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp