• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ångest när man flyttpackar och dofterna åker ner i kartong… de enda som inte åkt ner är skvättar som får ta slut nu helt enkelt.
Hej då Dior sport 2012, code profumo och Boss EDT.

5729CC63-04BB-45DF-8998-FDD08F7A66D5.jpeg

Efter @S.L hypade denna var jag ju tvungen att dra hem den här femman när jag hittade den för endast €15 (inklusive frakt) för att testa 🙂

5729CC63-04BB-45DF-8998-FDD08F7A66D5.jpeg

Efter @S.L hypade denna var jag ju tvungen att dra hem den här femman när jag hittade den för endast €15 (inklusive frakt) för att testa 🙂
Jag är svårt förtjust i denna just nu. Visst, nyhetens behag och allt det där men den är verkligen en fullträff i den aromatiska fougere kategorin för min del. Får lite ångest varje gång jag använder min 30ml flaska och ser nivån sjunka…

Har lite problem att hitta nya roliga dofter. Vad spanar ni på just nu, har ni några trevliga tips?
👍🤠
Haha, ja men alla jag tittar på har du redan eller så ligger de på din privata postterminal, för jag antar att du har en sådan med tanke på ditt inflöde.
Just nu med hemmet fullt av flyttkartonger tycker jag iofs att jag är värd en OBI - tur att de inte finns i Sthlm att köpa.
Frakttiden gör att jag inte orkar.

Vet någon om den här sidan är legit?

1649232617366.png

1649232617366.png
Ingen aning, men man ska inte vara fegis. 😀

Jag behöver en backup på denna guldparfym. Har redan använt en cm på min, den går snabbt…

1649232617366.png
Finns oerhört lite information om sidan, men ta en för laget och testa :cool:

1649232617366.png
Notino hade liknande paket förra året, till och med lite billigare. Tror jag gav 270kr för allt det där. Vet inte om den sidan är legit men kan vara värt att vänta på liknande deals på kända sidor

Det där priset är rätt normalt för den där innan parfymen i stort sett försvann från alla affärer (diskad eller levbrist?) och bara notino har kvar som har tjongat upp priset rejält troligen pga detta. Den var ju känd som en riktigt prisvärd cheapie, inte 1000-plussare ala’ notino.

Det där priset är rätt normalt för den där innan parfymen i stort sett försvann från alla affärer (diskad eller levbrist?) och bara notino har kvar som har tjongat upp priset rejält troligen pga detta. Den var ju känd som en riktigt prisvärd cheapie, inte 1000-plussare ala’ notino.
Ooh no, hoppas verkligen inte den är diskad.
då måste jag också börja jaga en ny flaska. Visste inte att notino hade tryckt upp priset på den

Notino hade liknande paket förra året, till och med lite billigare. Tror jag gav 270kr för allt det där. Vet inte om den sidan är legit men kan vara värt att vänta på liknande deals på kända sidor
Likaså myorigines. Var svinbillig. Men där är den borta liksom på alla andra sidor.

Ooh no, hoppas verkligen inte den är diskad.
då måste jag också börja jaga en ny flaska. Visste inte att notino hade tryckt upp priset på den
972 spänn. Förra veckan var den över 1000. Deras priset går ju lite upp och ner, men den har legat runt 1000 sista månaden iallafall sedan jag började leta tuxedo och kloner till denne.

Har lite problem att hitta nya roliga dofter. Vad spanar ni på just nu, har ni några trevliga tips?
👍🤠

Märkligt, det problemet har inte jag haft, någonsin tror jag. Listar en del saker jag gillar från huvudet:

Orientals:
Roja - UAE
Roja - Amber Aoud
Roja - Aoud
FdB - Sahraa
FdB - Parisian Oud
Xerjoff - Al Khatt
Boadicea the Victorious - Blue Saphire
Spirit of Dubai - Typ hela deras kollektion

Läder:
Roja - Fetish
Chanel -Cuir de Russie
Puredistance - M
Histoires de Parfums - 1740
Tom Ford - Tuscan Leather
Roja - Great Britain
Gucci - Guilty pour Homme absolute
Roja - Diaghilev

Fougere:
Roja - Danger (Amber mer än fougere men ändå)
Roja - Elysium

Chypre:
Roja - Reckless
PdV - 25
Clive Christian - X
Roja - Oligarch

Blandat:
Roja - Enigma parfum
Roja - Midsumer dream
Boadicea - Valiant
Electimuss - Amber Aguilaria
FdB - Oud bleu intense
Xerjoff - Kobe
Andy Tauer - L'air de dessert Maroccain (Au ceur också för den delen)

Sen finns ju en lång rad vintage-dofter jag jagar. Fick hem vintage Mitsuoko (80-90-tal) igår, ska köra den parallellt med Diaghilev om en stund. Jagar också vintage Shalimar (har bara typ 2-3 ml av den och den är svinbra som vintage).
Skulle kunna göra denna lista 10ggr längre om jag hade tid.

Ska till Rom i helgen, ska in på samma parfym-butik igen och köpa lite tänkte jag. :cool:

Tillbaka
Topp