• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

TF Oud Wood, hur gör den sig under sommaren tycker ni? Lite sen på bollen, men Oud verkar intressant :bookworm:

Mörk och träig - kanske inte vd de flesta ser framför sig en solig dag på bryggan. Men sen har de flesta fel också. 😁

Med det sagt, OW är en bra doft men inte pga oud. Den har inget (äkta) oud i sig. Det är syntetiskt. Motsvarande doft med oud är Fragrance du Bois - Oud noir intense.

Dum fråga kanske, men kan man söka på tex sommardoft på fragrantica? Om man vill ha lite förslag typ? Finns ju massa sökfilter, men jag hittar inte något på årstid

Tackar

Dum fråga kanske, men kan man söka på tex sommardoft på fragrantica? Om man vill ha lite förslag typ? Finns ju massa sökfilter, men jag hittar inte något på årstid

Tackar
Det finns som ett valbart alternativ i deras sökfunktion:
C76EF541-2FB4-431E-AFBD-96B7F8C6C2A1.jpeg

Alla är bra! Oligarch kanske minst bra, men körde den igen häromdagen, den växer på mig den också! Precis som de andra två! Jag föll inte för någon av dem på direkten men de blir bättre och bättre för varje gång och det finns dagar då den ena helt klart lockar mer än den andre. Blir nog ett svårt val 😁
Jag tog två sprays av respektive på armarna och sambon fick sedan dofta lite snabbt och säga mig hennes första intryck.
Oligarch låg inte bra till hos henne 🤷🏻‍♂️, däremot tycker jag att Oligarch blivit riktigt trevlig nu ca 1-1,5h efter. Oceania tyckte hon var fräsch och ren som hon uttrycker det. Burlington var fräsch men doftade beskt 😂🤣.

Mörk och träig - kanske inte vd de flesta ser framför sig en solig dag på bryggan. Men sen har de flesta fel också. 😁

Med det sagt, OW är en bra doft men inte pga oud. Den har inget (äkta) oud i sig. Det är syntetiskt. Motsvarande doft med oud är Fragrance du Bois - Oud noir intense.
Jo, det är sant. Kanske inget för båt och dag på öar. Men sena kvällar hade den kanske fungerat till, ska kolla på FdB också. Tack!

Jag tog två sprays av respektive på armarna och sambon fick sedan dofta lite snabbt och säga mig hennes första intryck.
Oligarch låg inte bra till hos henne 🤷🏻‍♂️, däremot tycker jag att Oligarch blivit riktigt trevlig nu ca 1-1,5h efter. Oceania tyckte hon var fräsch och ren som hon uttrycker det. Burlington var fräsch men doftade beskt 😂🤣.
Haha! Är det något jag lärt mig efter att ha testat igenom en hel del Roja så är det att man inte ska stressa igenom dem och att de flesta kräver flertalet användningar innan utvärdering 😊

Haha! Är det något jag lärt mig efter att ha testat igenom en hel del Roja så är det att man inte ska stressa igenom dem och att de flesta kräver flertalet användningar innan utvärdering 😊
Absolut jag har också lärt mig med tiden att vissa dofter behöver en andra, tredje, fjärde och kanske femte chans innan jag dömer ut dom eller inte 😉.
Oligarch nu 2,5-3h efter två sprays har blivit riktigt riktigt trevlig medans Oceania har varit fantastiskt trevlig redan från start och även fortsatt nu 😊. Inte för att jag stirrar mig på betygen på Fraggan men förstår inte hur den kan ligga så lågt som den gör 🤷🏻‍♂️😂🤣.

Absolut jag har också lärt mig med tiden att vissa dofter behöver en andra, tredje, fjärde och kanske femte chans innan jag dömer ut dom eller inte 😉.
Oligarch nu 2,5-3h efter två sprays har blivit riktigt riktigt trevlig medans Oceania har varit fantastiskt trevlig redan från start och även fortsatt nu 😊. Inte för att jag stirrar mig på betygen på Fraggan men förstår inte hur den kan ligga så lågt som den gör 🤷🏻‍♂️😂🤣.
Är det Oligarch Parfum du testar nu?

Själv bejakar jag min feminina sida och kör Atomic Rose nu till kvällen, nästan så att jag blir lite smått kär i mig själv här i soffan. Skämt åsido, den kan givetvis bäras av båda kön utan att man behöver skämmas. Härlig doft, är egentligen inget större fan av rosdofter men denna har en skön tvist på något sätt. Däremot fungerade det inte alls för mig med Floris A rose for... så om någon är nyfiken på den (ca 8ml) kan jag skicka över den, finns på PM.

Tillbaka
Topp