En liten bakgrund till mitt ganska nykläckta intresse för dofter.
Efter att ha förfallit rätt rejält avseende fysisk form under en längre tid så beslutade jag mig ifjol för att sakta men säkert börja försöka göra något åt detta och startade en hyfsat regelbunden träning (4-5 pass/v). Iom detta så ökades ju antal tillfällen i duschen/v rätt avsevärt och jag började ledsna på de vanliga ”dubbeldusch” produkterna från dagligvaruaffärernas hyllor (lite skön ironi nu när en del designer dofter jag gillar av somliga klassas som ”ICA basic”
, nåja...) och började därför surfa runt och leta lite altrernativa duschmedikamenter från nätet. Som kanske kan anas från mitt relativt färska marschanträde i denna tråd så testade jag rätt så mycket ganska fort...
Såklart finns ändå mycket kvar att testa då jag haft en mental smärtgräns på nånstans <200kr för en 250/300ml produkt vilket gör att många av de större/finare parfymhusens duschprodukter faller bort. Hursomhelst så misstänker jag att det var någon form av dominoeffekt från detta som efter ett tag väckte även parfymintresset (nu hoppas jag att det stannar där, jag har inte råd med mer intressen och djupdykningar tillsvidare...).
Alla inlägg är roligare med bilder så här kommer en bild på 3 duschgel produkter från samma hus, Molton Brown, som blivit lite av stapelvaror hemma.
Infusing Eucalyptus är särskilt skön på sommaren och varje gång man behöver en liten ”Vicks Vapor Rub” kick i de olfaktoriska sensorerna och med bonusen att hustrun fortfarande utbrister ”oh vad gott det luktar i badrummet” efter varje gång den använts (en kollega på jobbet utbrast dock en gång ”vad är det som luktar industriell mattrengöring?” så den går inte hem i alla läger...). Denna är garanterat vad som nu gett mig en liten låsning på fräscha parfymer med mintinslag.
Re-Charge Black Pepper är ett bra all-round alternativ med en skön citrus/oakmoss och lite pepprig doft, aldrig fel, säkert kort.
Russian Leather tycker jag funkar allra bäst under årets kallare perioder och är en härlig bekantskap, som att smörja in sig med en light version av rökig tjära blandat med spillolja från växellådor, riktigt jäkla bra!
De sista två finns att köpa som parfymer också men nånting säger mig att de för mig alltid kommer att fungera bättre som duschgel än parfym så jag har aldrig testat parfymerna, kanske blir en dekant framöver om tillfället dyker upp dock? Om det är ok att snacka duschgel i tråden så skulle fler tips uppskattas! Jag har som sagt testat en hel del fler men vill i inte gå alltför OT om fokus här ska vara parfym.