• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Älskar den där. Finns typ inget som påminner om en varm sommardag i Italien som den där...
Ny bekantskap och jag har faktiskt aldrig satt min fot i Italien men förstår absolut vad du menar, dofter är ett eget sätt att resa. Har en till ur AdP BM serie på ingång (Ginepro di Sardegna) om inte Italienska posten supit bort den, har gått en vecka nu sedan senaste tracking uppdatering...

Senast ändrad:
jahapp... Ny dag och nya inköp... Naxos, Reflection samt PdM Carlisle på väg in..

Nu ska jag försöka att inte köpa flera förens Juli, wish me luck :)

Hehehehe. Skulle inte betta några större pengar på din framgång i just denna fråga. :D

Det kanske kommer en dag när jag kan läsa sånt här och avstå ett spontant blindköp.
Men den dagen var inte idag iaf.

Älskar att vi är många med lika dålig impulskontroll! All hail blindköp!

Tack för input! Kanske klickar hem en Guerlain lhomme ideal cologne från parfym-klick..390 kr inkl frakt för 50 ml.
Om det är Edp:n så är det ett kanonpris!

bra det inte var edp,n för då hade jag betalat onödigt mycket;) Fick hem den igår. Första sniffen är lovande. Återstår att testa i skarp drift.

LIG1w.jpg

--
Tror förresten jag fick en riktig favorit i den där samplesamlingen från gents: Widian London. Ska utvärdera samplen ordentligt först innan jag gör nåt drastiskt men den verkar magisk, transcendental... på riktigt:woot: Tänk att kunna beställa sånt från nätet..

En liten bakgrund till mitt ganska nykläckta intresse för dofter.
Efter att ha förfallit rätt rejält avseende fysisk form under en längre tid så beslutade jag mig ifjol för att sakta men säkert börja försöka göra något åt detta och startade en hyfsat regelbunden träning (4-5 pass/v). Iom detta så ökades ju antal tillfällen i duschen/v rätt avsevärt och jag började ledsna på de vanliga ”dubbeldusch” produkterna från dagligvaruaffärernas hyllor (lite skön ironi nu när en del designer dofter jag gillar av somliga klassas som ”ICA basic” :D, nåja...) och började därför surfa runt och leta lite altrernativa duschmedikamenter från nätet. Som kanske kan anas från mitt relativt färska marschanträde i denna tråd så testade jag rätt så mycket ganska fort...

Såklart finns ändå mycket kvar att testa då jag haft en mental smärtgräns på nånstans <200kr för en 250/300ml produkt vilket gör att många av de större/finare parfymhusens duschprodukter faller bort. Hursomhelst så misstänker jag att det var någon form av dominoeffekt från detta som efter ett tag väckte även parfymintresset (nu hoppas jag att det stannar där, jag har inte råd med mer intressen och djupdykningar tillsvidare...).

Alla inlägg är roligare med bilder så här kommer en bild på 3 duschgel produkter från samma hus, Molton Brown, som blivit lite av stapelvaror hemma.

56DF4E74-A209-4FA1-9F47-2259E089EEB3.jpeg

Infusing Eucalyptus är särskilt skön på sommaren och varje gång man behöver en liten ”Vicks Vapor Rub” kick i de olfaktoriska sensorerna och med bonusen att hustrun fortfarande utbrister ”oh vad gott det luktar i badrummet” efter varje gång den använts (en kollega på jobbet utbrast dock en gång ”vad är det som luktar industriell mattrengöring?” så den går inte hem i alla läger...). Denna är garanterat vad som nu gett mig en liten låsning på fräscha parfymer med mintinslag.

Re-Charge Black Pepper är ett bra all-round alternativ med en skön citrus/oakmoss och lite pepprig doft, aldrig fel, säkert kort.

Russian Leather tycker jag funkar allra bäst under årets kallare perioder och är en härlig bekantskap, som att smörja in sig med en light version av rökig tjära blandat med spillolja från växellådor, riktigt jäkla bra!

De sista två finns att köpa som parfymer också men nånting säger mig att de för mig alltid kommer att fungera bättre som duschgel än parfym så jag har aldrig testat parfymerna, kanske blir en dekant framöver om tillfället dyker upp dock? Om det är ok att snacka duschgel i tråden så skulle fler tips uppskattas! Jag har som sagt testat en hel del fler men vill i inte gå alltför OT om fokus här ska vara parfym.

En liten bakgrund till mitt ganska nykläckta intresse för dofter.
Efter att ha förfallit rätt rejält avseende fysisk form under en längre tid så beslutade jag mig ifjol för att sakta men säkert börja försöka göra något åt detta och startade en hyfsat regelbunden träning (4-5 pass/v). Iom detta så ökades ju antal tillfällen i duschen/v rätt avsevärt och jag började ledsna på de vanliga ”dubbeldusch” produkterna från dagligvaruaffärernas hyllor (lite skön ironi nu när en del designer dofter jag gillar av somliga klassas som ”ICA basic” :D, nåja...) och började därför surfa runt och leta lite altrernativa duschmedikamenter från nätet. Som kanske kan anas från mitt relativt färska marschanträde i denna tråd så testade jag rätt så mycket ganska fort...

Såklart finns ändå mycket kvar att testa då jag haft en mental smärtgräns på nånstans <200kr för en 250/300ml produkt vilket gör att många av de större/finare parfymhusens duschprodukter faller bort. Hursomhelst så misstänker jag att det var någon form av dominoeffekt från detta som efter ett tag väckte även parfymintresset (nu hoppas jag att det stannar där, jag har inte råd med mer intressen och djupdykningar tillsvidare...).

Alla inlägg är roligare med bilder så här kommer en bild på 3 duschgel produkter från samma hus, Molton Brown, som blivit lite av stapelvaror hemma.

56DF4E74-A209-4FA1-9F47-2259E089EEB3.jpeg

Infusing Eucalyptus är särskilt skön på sommaren och varje gång man behöver en liten ”Vicks Vapor Rub” kick i de olfaktoriska sensorerna och med bonusen att hustrun fortfarande utbrister ”oh vad gott det luktar i badrummet” efter varje gång den använts (en kollega på jobbet utbrast dock en gång ”vad är det som luktar industriell mattrengöring?” så den går inte hem i alla läger...). Denna är garanterat vad som nu gett mig en liten låsning på fräscha parfymer med mintinslag.

Re-Charge Black Pepper är ett bra all-round alternativ med en skön citrus/oakmoss och lite pepprig doft, aldrig fel, säkert kort.

Russian Leather tycker jag funkar allra bäst under årets kallare perioder och är en härlig bekantskap, som att smörja in sig med en light version av rökig tjära blandat med spillolja från växellådor, riktigt jäkla bra!

De sista två finns att köpa som parfymer också men nånting säger mig att de för mig alltid kommer att fungera bättre som duschgel än parfym så jag har aldrig testat parfymerna, kanske blir en dekant framöver om tillfället dyker upp dock? Om det är ok att snacka duschgel i tråden så skulle fler tips uppskattas! Jag har som sagt testat en hel del fler men vill i inte gå alltför OT om fokus här ska vara parfym.

Kul inlägg, jag kör Re-Charge black pepper i badet den är trevlig!

• Like
Reactions: S.L
Idag blir det lite Lacoste Blanc! Vilken jävla bra sommardoft i relation till priset. Håller länge och bra projection; citrus, blommor, trä och gurka(?!). Tror jag betalade typ 300 kr för 100 ml. Hypad på youtube, med all rätt! I mitt tycke bättre än ex Aqua di Gio :) Finns att testa på ex Åhlens.

Stark köprek om ni är på jakt efter en sommarcheapie!

Här på bild tillsammans med en klocka som jag precis bytte till mig, vet knappt vad det är för modell...
20200612_154119.jpg

bra det inte var edp,n för då hade jag betalat onödigt mycket;) Fick hem den igår. Första sniffen är lovande. Återstår att testa i skarp drift.

LIG1w.jpg

--
Tror förresten jag fick en riktig favorit i den där samplesamlingen från gents: Widian London. Ska utvärdera samplen ordentligt först innan jag gör nåt drastiskt men den verkar magisk, transcendental... på riktigt:woot: Tänk att kunna beställa sånt från nätet..
Jag också! Menar alltså att jag verkligen diggade Widian London! Igår beställde jag en rakkniv å rakblad å passade på att beställa den enda samplen de hade av Widian dock har jag inte hunnit testa den ännu då jag rockar nyinköpt Layton nu som jag diggar riktigt mkt!
15919713541784263724741312485961.jpg

Jag också! Menar alltså att jag verkligen diggade Widian London! Igår beställde jag en rakkniv å rakblad å passade på att beställa den enda samplen de hade av Widian dock har jag inte hunnit testa den ännu då jag rockar nyinköpt Layton nu som jag diggar riktigt mkt!
15919713541784263724741312485961.jpg
Blir intressant att höra vad du tycker om Liwa.
London måste införskaffas en flaska av.

Har haft Guerlains Ideal-serie på köplistan länge nu... men alltid blivit ngt annat istället.

får försöka ta tag i det där :)

10ml dekanter! Tycker de är en lagom mängd för att kunna rotera utan att tröttna. Har svårt att se att man använder mer än 100ml/år? Verkar ha lagt över 3k på parfym senaste månaden.. nåja billigare än klockor :)
Om det är nån tröst ser jag att jag bränt drygt 19' på dofter om jag går tillbaka en månad och kollar.
Den här j*vla pandemin är döden för min ekonomi. Blir less och uttråkad av att bara sitta hemma och då börjar betalkortet gå varmt...

Senast ändrad:
Dra inte in mig i detta :D
Ni är vuxna män och just den där har jag ju inte ens pushat för.
Helt klart ditt fel :)
Hade aldrig tittat på märket Guerlain för någon månad sen förrän din rekommendation på ADPn tidigare.
Skulle aldrig tittat åt mandel i första taget.
Måste säga att den är jäkla bra, citrus i början och mandeldoften som bas.
Det blir helt klart mycket godkänt och fler ifrån serien kommer köpas.
Börjat gräva in mig i husets parfymer och fastnade för Cologne varianten men de andra låter inte dumt alls när man läser din och flera andra på fragrantica
/Tack

Helt klart ditt fel :)
Hade aldrig tittat på märket Guerlain för någon månad sen förrän din rekommendation på ADPn tidigare.
Skulle aldrig tittat åt mandel i första taget.
Måste säga att den är jäkla bra, citrus i början och mandeldoften som bas.
Det blir helt klart mycket godkänt och fler ifrån serien kommer köpas.
Börjat gräva in mig i husets parfymer och fastnade för Cologne varianten men de andra låter inte dumt alls när man läser din och flera andra på fragrantica
/Tack

Gillar du bittermandel så kika på Amouroud och deras Oud tabac. Grym tobaksdoft med mängder av just bittermandel/körsbär.

Om det är nån tröst ser jag att jag bränt drygt 19' på dofter om jag går tillbaka en månad och kollar.
Den här här j*vla pandemin är döden för min ekonomi. Blir less och uttråkad av att bara sitta hemma och då börjar betalkortet gå varmt...
Jäklar, bra jobbat! De blev en klassisk "imorgon börjar jag" för min del och klickade hem en Dior Sauvage precis. Har kollat massa fragheads på youtube och den är med på nästan varenda topplista, så blir spännande och se om den lever upp till hypen.

Nu ska jag försöka hålla mig borta från köp-knappen tills juli :D

Tillbaka
Topp