• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Idag blir det Mont Blanc Explorer...

Inte helt såld på den heller...kanske jag som börjar bli kräsen. Vill någon byta så hojta haha
20200611_113557.jpg

Hittade också Aarons recensioner igår. Mkt underhållande och bra. Instämmer med hans beskrivning av Amouage Reflection - luktar framgång och pengar :)

Var inne på hans hemsida för att testa en av hans dofter, oud, vanilla och tobacco då TF TV är en av mina favoriter för att jämföra. Men 55 pund för 10ml kändes lite saftigt så avstod...

Ska bli spännande att testa Green Irish Tweed från Creed efter alla hyllningar i denna tråd samt Aarons recension!

Älskar Aaron! Klart han är ego men passion, glöd och starka åsikter. Funderar på att blindköpa santal, onyx och dirty slut :D

• Like
Reactions: bvb
Idag blir det Mont Blanc Explorer...

Inte helt såld på den heller...kanske jag som börjar bli kräsen. Vill någon byta så hojta haha
20200611_113557.jpg

Redan tröttnat?

Jag har samma problem. Köper en doft jag direkt tycker väldigt mycket om. Köper ibland backupflaska omgående. Några veckor senare har jag tröttnat och de åker ut på KS Lifestyle köp och sälj ...

Härligt @Reverso!

Då kanske jag inte ska nämna att jag fått ett sample av Frapin L'humaniste nyligen... och vilken trevlig överraskningen den var! Så himla fräsch... testat den två gånger bara men känner att den kan vara full-bottle-worthy. Såg också häromdan att det var någon annan som köpte den här inne...
Jag fick hem den häromveckan, inte riktigt hunnit bekanta mig med den på allvar men den är absolut härligt fräsch!

Ett tips om man köper mycket parfym (som jag inte följer) är ju att inte gå på de stora 100 ml flaskorna direkt utan 50 ml (om man nu inte vill köra dekanter).

För samma peng som man får två stycken 100 ml flaskor av två parfymer kan man ju få tre stycken 50 ml flaskor av tre olika parfymer (typ). Och skulle man göra slut på en flaska och verkligen tycker om parfymen då kan man ju köpa en 100 ml nästa gång.

Och har man ett gäng parfymer så kommer det ju ta en jävla tid att göra slut på allt ändå...

• Like
Testar en Creed idag. Testade Tabarome för ett tag sedan, men bara på papper. Intrycket är lite samma av dem som denna, nämligen att första timmen är hemsk, speciellt med denna. Jag får en jordig ton, närmast som rödbeta eller något liknande. Inte angenämt alls. Men när det lagt sig och basen/drydown infinner sig så är både denna och tabarome riktigt bra i mitt tycke!
image.jpg

Ett tips om man köper mycket parfym (som jag inte följer) är ju att inte gå på de stora 100 ml flaskorna direkt utan 50 ml (om man nu inte vill köra dekanter).

För samma peng som man får två stycken 100 ml flaskor av två parfymer kan man ju få tre stycken 50 ml flaskor av tre olika parfymer (typ). Och skulle man göra slut på en flaska och verkligen tycker om parfymen då kan man ju köpa en 100 ml nästa gång.

Och har man ett gäng parfymer så kommer det ju ta en jävla tid att göra slut på allt ändå...
Nu blandar du ju in logik och sunt förnuft, det är ju lite fusk...

Testar en Creed idag. Testade Tabarome för ett tag sedan, men bara på papper. Intrycket är lite samma av dem som denna, nämligen att första timmen är hemsk, speciellt med denna. Jag får en jordig ton, närmast som rödbeta eller något liknande. Inte angenämt alls. Men när det lagt sig och basen/drydown infinner sig så är både denna och tabarome riktigt bra i mitt tycke!
image.jpg
Är nyfiken på Tabarome och tänkte hugga den (och Herod) som dök upp på k&s idag men dofttorskarna här är ju verkligen på hugget så hann inte skriva pm klart innan annonsen ändrades till ”avslutad”. :bawling:

image.jpg

Jag vet precis vad du menar gällande Bois du Portugal. Förvandlingen den parfymen gör är helt sjukt. Men jag har börjat tycka om öppningen också, den där lavendel tvållukten, tycker jag är underbar nu. En av Creeds bästa tycker jag. Tabarome kommer jag inte ihåg så bra, testat en gång i affär, kommer enbart ihåg att jag inte tyckte den var så märkvärdig. Kanske skulle jag väntat på drydownen... :)

Jag vet precis vad du menar gällande Bois du Portugal. Förvandlingen den parfymen gör är helt sjukt. Men jag har börjat tycka om öppningen också, den där lavendel tvållukten, tycker jag är underbar nu. En av Creeds bästa tycker jag. Tabarome kommer jag inte ihåg så bra, testat en gång i affär, kommer enbart ihåg att jag inte tyckte den var så märkvärdig. Kanske skulle jag väntat på drydownen... :)

Jag lade ifrån mig stickan med tabarome och doftade efter lite mer än en timme och undrade vad fan som hände! Hade den bara haft något mer projektion hade den blivit nästa köp utan tvekan. Öppningen av Bois du Portugal är än så länge för speciell för ett köp.

Är nyfiken på Tabarome och tänkte hugga den (och Herod) som dök upp på k&s idag men dofttorskarna här är ju verkligen på hugget så hann inte skriva pm klart innan annonsen ändrades till ”avslutad”. :bawling:

Känns nästan som att parfymannonserna avslutas snabbast just nu :D

Jag hann inte ens se annonsen. För det priset hade jag också köpt den, utan tvekan.

Jag lade ifrån mig stickan med tabarome och doftade efter lite mer än en timme och undrade vad fan som hände! Hade den bara haft något mer projektion hade den blivit nästa köp utan tvekan. Öppningen av Bois du Portugal är än så länge för speciell för ett köp.
Exakt så var det för mig med BdP. Trodde jag luktade på fel sticka en timme senare... den blir verkligen underbar när den lägger sig.

• Like
Härligt @Reverso!

Då kanske jag inte ska nämna att jag fått ett sample av Frapin L'humaniste nyligen... och vilken trevlig överraskningen den var! Så himla fräsch... testat den två gånger bara men känner att den kan vara full-bottle-worthy. Såg också häromdan att det var någon annan som köpte den här inne...
Fan, den är högt på "att pröva listan" oxå.. men har fan köpt samples för över 3kkr senaste 2-3 veckorna så måste nog se till att försöka använda upp dom först...

Härligt @Reverso!

Hur är performance på den förresten? På fragrantica verkar det ju lite så,så med det.

Börjar bli beroendeframkallande att prova allt som nämns här i tråden, Damn you! ;)

Francis Kurkdjian sampler ramla in idag med posten... en av flera.
Samplers ifrån Carner Barcelona, Parfyms De Marley är på väg in och en ifrån Guirlain.

435CB2E6-BB6B-489F-A1F9-6B2BF16D1F9A.jpeg

Aqua Celestia Forte
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Aqua-Celestia-Forte-49217.html

Ouf Satin Mood
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Oud-Satin-Mood-30352.html

Amyris homme
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Amyris-Homme-15566.html

Mest nyfiken på
Baccarat Rouge 540
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Baccarat-Rouge-540-33519.html

Börjar bli beroendeframkallande att prova allt som nämns här i tråden, Damn you! ;)

Francis Kurkdjian sampler ramla in idag med posten... en av flera.
Samplers ifrån Carner Barcelona, Parfyms De Marley är på väg in och en ifrån Guirlain.

435CB2E6-BB6B-489F-A1F9-6B2BF16D1F9A.jpeg

Aqua Celestia Forte
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Aqua-Celestia-Forte-49217.html

Ouf Satin Mood
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Oud-Satin-Mood-30352.html

Amyris homme
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Amyris-Homme-15566.html

Mest nyfiken på
Baccarat Rouge 540
https://www.fragrantica.com/perfume/Maison-Francis-Kurkdjian/Baccarat-Rouge-540-33519.html

Baccarat är grym, lite söt för mig men grym. Oud satin mood är kansle världens bästa ros-doft imo. Men jag har bara extrait:en.

Bra val!

Fan ändrade nog uppfattning igen om Mont Blanc explorern, nog inte gett den en ärlig chans. Den har rätt kass performance men märker nu när jag sprayat även på kläderna att den faktiskt är helt ok! Känner doften trots att det gått 4 h

Återkallar bytesannonsen haha

Man är ju dum i huvudet. Skulle köpa några nya dofter. Har lätt testat 30 dofter senaste månaderna men istället för att ta nån av dem blindköpte jag 3 av Aaron Terance Hugges dofter:

Santal extreme (älskar sandalwood).
Dirty slut
Samt Violet delirium.

Blev dyrt men galet spännande!

Man är ju dum i huvudet. Skulle köpa några nya dofter. Har lätt testat 30 dofter senaste månaderna men istället för att ta nån av dem blindköpte jag 3 av Aaron Terance Hugges dofter:

Santal extreme (älskar sandalwood).
Dirty slut
Samt Violet delirium.

Blev dyrt men galet spännande!
Ingen logik eller sunt förnuft alls, bra där, vi måste hålla ihop!
7F66AD87-7037-4C86-95FE-E25070E2D1DF.gif

Tillbaka
Topp