• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Ingen logik eller sunt förnuft alls, bra där, vi måste hålla ihop!
7F66AD87-7037-4C86-95FE-E25070E2D1DF.gif

Great minds think alike.
Tänkte köpa pud for greatness och side effect från initio för de är så jäkla bra men istället chansar jag på tre dofter från ett hus jag aldrig testat. Ja, så att, eh ...

Great minds think alike.
Tänkte köpa pud for greatness och side effect från initio för de är så jäkla bra men istället chansar jag på tre dofter från ett hus jag aldrig testat. Ja, så att, eh ...
Föredömligt!
Varför fega ur och vandra nya varv på gamla stigar när du kan möta nya upplevelser på härliga irrfärder?
För att citera den store filosofen och tänkaren Kurgan i mästerverket Highlander (1986):
https://imgur.com/download/jU7gsox/... - It's better to burn out, than to fade away

Man är ju dum i huvudet. Skulle köpa några nya dofter. Har lätt testat 30 dofter senaste månaderna men istället för att ta nån av dem blindköpte jag 3 av Aaron Terance Hugges dofter:

Santal extreme (älskar sandalwood).
Dirty slut
Samt Violet delirium.

Blev dyrt men galet spännande!
Kul! Jag blindköpte boss bastard.

Han som guidade mig i ATH’s serier hade just den på sig idag. Han beskrev den som en tobaksdoft men inte av typen man är van vid (vad nu det innebär). Men det låter spännande!

Det lilla jag kan om tobaksdofter lockar mig verkligen. Boss bastard kändes i sammanhanget som en relativt safe doft. Kul att du körde på helt andra!

Baccarat är grym, lite söt för mig men grym. Oud satin mood är kansle världens bästa ros-doft imo. Men jag har bara extrait:en.

Bra val!
Skumt, känner ingenting av B540...
Först i pappret / kuvertet den kom i, wtf moment...
Sen på handled, nada...
”Kanske missade handleden första gången”
Drog på spray n2 och n3... WTF... känner inget alls :hilarious:

Verkar det bra? Något du kan rekommendera?
Hittills så är jag väldigt nöjd, visst går det att hitta billigare samplers men det är en större skvätt parfym som kommer så funkar perfekt för att prova riktigt plus perfekt för mig som reser mkt. Bra blandning hittills och intressanta dofter även om självklart inte alla tilltalar mig, däremot gillar jag överraskningsmomentet.

Man är ju dum i huvudet. Skulle köpa några nya dofter. Har lätt testat 30 dofter senaste månaderna men istället för att ta nån av dem blindköpte jag 3 av Aaron Terance Hugges dofter:

Santal extreme (älskar sandalwood).
Dirty slut
Samt Violet delirium.

Blev dyrt men galet spännande!
Spännande! Vill du bli av med några ml får du gärna hojta till :)

Desto mer jag testar desto svårare får jag för att köpa en helflaska. Mina favoriter Santal 33 och TF TV har jag använt någorlunda flitigt och har fortfarande halva flaskorna kvar... Förutom de så får Oud for greatness, Amouage reflection, Nishane Ani samt Dolce Amalfi ta plats i A-uppsättningen. Green Irish Tweed ska testas inom kort.

De som hamnat i B-laget tillsvidare är Nishane Hacivat - riktigt trevlig fräsch doft men lite för dålig projektion samt performance
Tom Ford Fougere d’argent - luktar magiskt enligt mig men samma motivering som ovan.
Profumum Roma Arso - Luktar exakt som skogsbrand, grym performance och en skön smäll i ansiktet. Dock lite för ensidig och enformig för att få plats i A-laget.
PdM layton - har åter testat denna och den luktar helt klart gott och fräscht, men inget utöver de vanliga iaf på mig.

De jag tidigare testat och gillat men som jag ska testa igen är Naxos, Swedoft Royal satisfaction samt cambodian oud. Black saffron samt Bal d’afrique från Byredo var två favoriter tidigare, vore kul att hitta någon ny från Byredo men vet inte vilken...

Hittills så är jag väldigt nöjd, visst går det att hitta billigare samplers men det är en större skvätt parfym som kommer så funkar perfekt för att prova riktigt plus perfekt för mig som reser mkt. Bra blandning hittills och intressanta dofter även om självklart inte alla tilltalar mig, däremot gillar jag överraskningsmomentet.

Okej, det låter bra. Jag skall nog hänga på det och prova några månader. Kul att testa nya dofter varje månad.

Det lilla jag kan om tobaksdofter lockar mig verkligen. Boss bastard kändes i sammanhanget som en relativt safe doft. Kul att du körde på helt andra!

Var en review på BB idag på Fejjan:

Aaron Terence Hughes – Boss Bastard

Top Notes: Bergamot, Lemon and Manderine
Middle Notes: Cedarwood, Amber and Honeyed Tobacco
Base Notes: Cocoa, Vetiver, Sandalwood and Musk

Inspiration till denna är Leonardo DiCaprio i Wolf of Wall Street, sittandes på sitt kontor i en läderfåtölj rökandes en cubansk cigarr och inte bry sig om nått. En ”Boss Bastard”.

Det här är nog den första ATH som gör mig lite osäker. Tobak, läder, vetiver, ceder, sandalwood.. noter som fick mig att tro att något riktigt maskulint skulle komma utifrån denna. Men.. Nej, en väldigt balanserad unisex doft träder alltså fram istället. Mild och välbalanserad men samtidigt starkt presterande är en beskrivning som återkommer på alla hans parfymer, man måste verkligen lukta mycket och länge för att kunna urskilja de olika noterna (iaf för mig).

Den börjar snällt med vacker mandarin. Honungstobaken och amber är också med redan från start och gör den rund med en fin sötma. Det tar ganska många timmar innan basnoterna presenterar sig och då är det främst kakaon som dominerar. Jag snappade aldrig upp någon riktig vetiver, iaf inte den typen av vetiver som jag är van vid (grey vetiver, terre d’hermes, encre noir, etc).

Var det detta jag förväntade mig? Nej… jag trodde jag skulle få något maskulint som matchar den bilden jag har av Wolf of Wallstreet, men jag fick något som skulle kunna vara lika fint på min fru, eller på min mor. Är den dålig? Absolut inte, det är en vacker doft som jag tycker passar alla kön i alla åldrar. Det var som sagt bara inte det jag förväntade mig.

• Like
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp