• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Nu blev den mycket bättre! Varm, söt, cola, lite vanilj och mycket kanel tycker jag att den doftar. Påminner om vintage Dior Homme intensen som jag bytte bort till dig men sötare och mindre "läppstift". Den här doften var väldigt beroendeframkallande! Riktigt jävla nöjd :D Fan att man ska behöva vänta tills höst/vinter för att använda den...

Kul att den levererade! Tycker performance är riktigt bra på den också.

Nu blev den mycket bättre! Varm, söt, cola, lite vanilj och mycket kanel tycker jag att den doftar. Påminner om vintage Dior Homme intensen som jag bytte bort till dig men sötare och mindre "läppstift". Den här doften var väldigt beroendeframkallande! Riktigt jävla nöjd :D Fan att man ska behöva vänta tills höst/vinter för att använda den...

Äsch! Kör den på sommaren om du vill. Själv kör jag Amouage - interlude idag. Inte direkt en sommardoft :D

Nej för fan. Det går fint med tunga dofter på sommaren.
Det är däremot svårare med friska dofter under kalla förhållanden eftersom de tenderar att dö samt att de bygger på dofter som vi i norden vanligen associerar med varma klimat.

B8478257-EAF2-4064-A51F-141C47300AD5.jpeg
Vilken trowback till 90-talet då man tar fram Polo Sporten
Ahhhh!!! Nu snackar vi! Gucci Envy och Polo Sport var de enda dofterna man behövde back in the days. Bara att se Polo Sportflaskan kastar en tillbaka till minnen från ens gymnasieår. Fantastiskt doft. Dock läste jag på Fragrantica att den är sönderreformulerad numera. Trist i så fall. Hade absolut kunnat tänka mig att återförenas med doften från ens glory days.

• Like
Reactions: JCE
Detta paket landade idag. Mitt intryck är liknande den review du läste på fejjan @Tjabo

inga direkt tydliga citrusnoter i toppen annat än möjligtvis mandarin. Honungstobak och amber är som sagt med i början och båda är väldigt tydliga. För mig är det amber som ger den lite unisex känsla medan tobaken är både åt det mörkA hållet men också söt med tydlig honungston.

Applicerade den för en timme sedan, så den får lägga sig lite innan mer toner framträder.
DCECA51E-BC52-4F67-9CD9-058A090BD425.jpeg

03800E53-EB82-4382-B3B6-269032A3EA13.jpeg

Detta paket landade idag. Mitt intryck är liknande den review du läste på fejjan @Tjabo

inga direkt tydliga citrusnoter i toppen annat än möjligtvis mandarin. Honungstobak och amber är som sagt med i början och båda är väldigt tydliga. För mig är det amber som ger den lite unisex känsla medan tobaken är både åt det mörkA hållet men också söt med tydlig honungston.

Applicerade den för en timme sedan, så den får lägga sig lite innan mer toner framträder.
DCECA51E-BC52-4F67-9CD9-058A090BD425.jpeg

03800E53-EB82-4382-B3B6-269032A3EA13.jpeg

Hur lång tid tog det innan du fick den? Fick du med en 10a av nåt? Han brukar skicka med det när man köper en stor flarra.

Hur upplever du projektion?

Hur lång tid tog det innan du fick den? Fick du med en 10a av nåt? Han brukar skicka med det när man köper en stor flarra.

Hur upplever du projektion?

Beställde i onsdags och fick den idag. Fick ingen extra 10a, lite tråkigt med tanke på att det verkar erbjudas med alla 50ml ordrar från denna veckan.. Rejäl projektion! Trots ganska försiktigt första test.

Beställde i onsdags och fick den idag. Fick ingen extra 10a, lite tråkigt med tanke på att det verkar erbjudas med alla 50ml ordrar från denna veckan.. Rejäl projektion! Trots ganska försiktigt första test.
Skulle du säga att den är värd pengarna? Är den unik? Tycker han gör riktigt bra videos men svårt att veta om han är ett geni eller snackar i nattmössan, gränsen där är ju hårfin :D Var riktigt sugen på Vanilla tobacco oud men med frakt hade 10ml gått på över 500kr så där snålade jag ut...

Denna vecka ska Green Irish Tweed, PdM Carlisle samt Dior Sauvage testas! :)

Skulle du säga att den är värd pengarna? Är den unik? Tycker han gör riktigt bra videos men svårt att veta om han är ett geni eller snackar i nattmössan, gränsen där är ju hårfin :D Var riktigt sugen på Vanilla tobacco oud men med frakt hade 10ml gått på över 500kr så där snålade jag ut...

Den är värd det ur perspektivet att den för mig med begränsad erfarenhet känns unik, men den känns för mig åt det extrema hållet, trots att den ska vara bland de mer mainstream av hans dofter. Gillar också verkligen hans videos, men jag har inte tillräcklig kunskap själv för att säga var på skalan han hamnar.

Det jag kan säga generellt som relativt ny när det gäller parfymer är att jag för vissa dofter har svårt att skilja de olika doftnoterna från varandra, antar att det tar lite tid och erfarenhet. Men i denna kan jag plocka ut noterna lätt, och de stämmer så långt in i doften väl med det som beskrivs för denna.

Han skrev till mig att de alltid lägger i 10ml om man köper 50. Märkligt...

Beställde mina i fredags - hoppas de kommer denna v. :)

• Like
Reactions: bvb

Han tog ändå en Chanel på blindtest. Lät inte heller som han hade doftat på den innan. Men det vet man ju inte.

Idag testas Creed Green Irish Tweed. Riktigt trevlig! Tydlig inledning av citrus och fräschör, lite ”djupare” citrusdoft än många andra som känns lättare. Bara testat i 30 minuter men positivt första intryck, frågan är hur länge den håller.

Vad bär ni på midsommar? Funderar på GIT, Reflection, Naxos, Hacivat. Då jag ska fira utomhus kanske man måste satsa på en beastmode likt Oud For greatness för att den ska hålla hela dagen.. Svåra beslut man har i vardagen :D

Idag testas Creed Green Irish Tweed. Riktigt trevlig! Tydlig inledning av citrus och fräschör, lite ”djupare” citrusdoft än många andra som känns lättare. Bara testat i 30 minuter men positivt första intryck, frågan är hur länge den håller.

Vad bär ni på midsommar? Funderar på GIT, Reflection, Naxos, Hacivat. Då jag ska fira utomhus kanske man måste satsa på en beastmode likt Oud For greatness för att den ska hålla hela dagen.. Svåra beslut man har i vardagen :D

Midsommar kan bara hedras på ett vis och det är med grönska och blommor. Så i mitt fall kommer blommornas blomma patchouli stå i fokus. Har dock ännu inte bestämt vilken parfym även om det lutar åt Tiger by her side eller Arbolé.

CBBCF182-3C66-41C0-9A51-0FEBED7C5EB0.jpeg

Nu har jag följt denna tråd på avstånd i några veckor, men har under de senaste dagarna fallit vika och beställt samt fått hem ett stort gäng samples.

Det är väl bara att konstatera att detta blir ett ytterligare pengafördärv. Men så gott en kommer lukta.

Helflaska Casamorati Dolce Amalfi och MFK Grand Soir beställt. Blir nog också en Amouage Reflection efter ha fått hem en sample i dag.

Nu har jag följt denna tråd på avstånd i några veckor, men har under de senaste dagarna fallit vika och beställt samt fått hem ett stort gäng samples.

Det är väl bara att konstatera att detta blir ett ytterligare pengafördärv. Men så gott en kommer lukta.

Helflaska Casamorati Dolce Amalfi och MFK Grand Soir beställt. Blir nog också en Amouage Reflection efter ha fått hem en sample i dag.
Välkommen in i värmen! Dolce Amalfi och reflection är två av mina favoriter, bra val! :)

Välkommen!:)

43F17B838E5516083791F1197D4C8D6819D6A141

:D

Har den idag också. Jag tycker att den fu kar toppen. Namnet till trots har den mycket citrus och florala toner. Den är inte så tung som man skulle kunna tro.

Gött att höra! Väntar paket med den nämligen. Jag måste sluta stirra mig blind på Fraggans grafer där folk röstar hejvilt och bilda mig en egen uppfattning : )

Gött att höra! Väntar paket med den nämligen. Jag måste sluta stirra mig blind på Fraggans grafer där folk röstar hejvilt och bilda mig en egen uppfattning : )

Du måste ta Fraggen med en stooor nypa salt. Läs hellre en eller två recensioner som verkar vettiga än att kolla på vad folk röstat.

va ändå 50+ människor som röstat för att interlude har ”weak” performance. Det är lite som att säga att sprängkraften i en atombomb är dålig.

Tillbaka
Topp