• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Idag testas Creed Green Irish Tweed. Riktigt trevlig! Tydlig inledning av citrus och fräschör, lite ”djupare” citrusdoft än många andra som känns lättare. Bara testat i 30 minuter men positivt första intryck, frågan är hur länge den håller.

Vad bär ni på midsommar? Funderar på GIT, Reflection, Naxos, Hacivat. Då jag ska fira utomhus kanske man måste satsa på en beastmode likt Oud For greatness för att den ska hålla hela dagen.. Svåra beslut man har i vardagen :D

För mig är sommar samma som vinter men inte tvärt om. Jag kör gärna tunga dofter på sommaren men inte lätta dofter på vintern.

Dessutom - oud är grymt på sommaren. Det får en helt annan doft vilket passar mig bra.

Jag har i princip bara 2 ”lättare” dofter nu. Och ingen är särskilt lätt:

GIT
Terre d Hermes

Men dirty slut av Aaron TH som jag beställt ska väl vara liiiite fräsch iaf :)

För mig är sommar samma som vinter men inte tvärt om. Jag kör gärna tunga dofter på sommaren men inte lätta dofter på vintern.

Dessutom - oud är grymt på sommaren. Det får en helt annan doft vilket passar mig bra.

Jag har i princip bara 2 ”lättare” dofter nu. Och ingen är särskilt lätt:

GIT
Terre d Hermes

Men dirty slut av Aaron TH som jag beställt ska väl vara liiiite fräsch iaf :)
De är lite svårt på sommaren när man gillar beast parfymer.. blir kanske OFG trots allt. Har testat pacific rock moss igen och den har växt på mig. Den doftar RIKTIGT gott! En riktig crowdpleaser och inte som ”alla andra” sommardofter. Fick tyvärr bara 6h av den, sen hade den släppt...

Midsommar kan bara hedras på ett vis och det är med grönska och blommor. Så i mitt fall kommer blommornas blomma patchouli stå i fokus. Har dock ännu inte bestämt vilken parfym även om det lutar åt Tiger by her side eller Arbolé.

CBBCF182-3C66-41C0-9A51-0FEBED7C5EB0.jpeg
Mycket vackra flaskor. Kanske bara jag som tycker att en ful flaska kan sänka en lyckad doft i all onödano_O

De är lite svårt på sommaren när man gillar beast parfymer.. blir kanske OFG trots allt. Har testat pacific rock moss igen och den har växt på mig. Den doftar RIKTIGT gott! En riktig crowdpleaser och inte som ”alla andra” sommardofter. Fick tyvärr bara 6h av den, sen hade den släppt...

Denna?
https://www.fragrantica.com/perfume/Goldfield-Banks-Australia/Pacific-Rock-Moss-44120.html

Enda uppsidan med en parfym som har pissig performance är om den har bra projection. Då kan man ha två olika dofter på en dag. :)

Exakt! Jag dissade den lite för snabbt iom att den bara höll 4-6h, men bra projektion! Antingen de eller så får man spreja på flera gånger under dagen :)

Har Byredos sundazed på mig nu. Jag tycks vara en av få som gillar den. Men den har grym projektion men pissig performance. Men en grym parfym på stranden. Så byter man till något lite mer komplext och mörkt inför kvällen :)

Har Byredos sundazed på mig nu. Jag tycks vara en av få som gillar den. Men den har grym projektion men pissig performance. Men en grym parfym på stranden. Så byter man till något lite mer komplext och mörkt inför kvällen :)
Härligt! Black saffron samt bal d’afrique från Byredo var två av mina tidigare favoriter. Dags för mig att testa byredo igen kanske..

Testade PdM Carlisle idag, den doftade väldigt, väldigt likt Red Tobacco från Mancera. Den hade inte samma ”udda” inledning som Red Tobacco men doften var extremt lik. Där kan vi dock snacka performance, sprejade lite i armvecket, spelade 2 timmar padeltennis, tog en dusch, och kunde fortfarande känna hinten av parfym :D

De är lite märkligt de där med projektion samt performance. Jag tänker lätt att en parfym antingen har båda eller ingen, men så lätt verkar de inte vara. Hade pacific rock moss hållt 10-12h hade jag älskat den. Många verkar säga att hacivat har grym performance, men den försvann också på mig efter 6h.

Härligt! Black saffron samt bal d’afrique från Byredo var två av mina tidigare favoriter. Dags för mig att testa byredo igen kanske..

Testade PdM Carlisle idag, den doftade väldigt, väldigt likt Red Tobacco från Mancera. Den hade inte samma ”udda” inledning som Red Tobacco men doften var extremt lik. Där kan vi dock snacka performance, sprejade lite i armvecket, spelade 2 timmar padeltennis, tog en dusch, och kunde fortfarande känna hinten av parfym :D

De är lite märkligt de där med projektion samt performance. Jag tänker lätt att en parfym antingen har båda eller ingen, men så lätt verkar de inte vara. Hade pacific rock moss hållt 10-12h hade jag älskat den. Många verkar säga att hacivat har grym performance, men den försvann också på mig efter 6h.

Byredo har några riktigt bra! Oud immortel är fin. 1996 är trevlig. De du nämnde är bra men sådär performance imo. Sundazed är en söt neroli-historia. Men jag gillar den! Deras extrait:er är dock direkt dåliga sett till pris.

Jag får inte heller fart på hacivat. Inte ani heller tyvärr. Däremot layton fick jag bra effekt av. Både projektion och performance. Något mer moderat sillage (men det gör mig ingenting).

Har beställt två 10 ml från AAron Terence Hughes så nu är jag riktigt på dekis.
Boss Bastard och Ozon.
Var det nån här som har den sistnämnda?

• Like
Reactions: bvb
Har du hunnit bilda dig nån uppfattning om vad du tycker om den?

Ja, jag instämmer i stort med den review Tjabo klistrade in från fejjan.

första intrycket var en rejält potent doft. Topnoterna med citrusfrukter är inte tydliga, utan honungstobaken, med betoning på honung gör sig utmärkande direkt. Den mynnar i basen främst ut i kakao och honungstobak som ligger kvar länge.

Den är inte riktigt vad jag föreställt mig, men inte heller dålig.

Ja, jag instämmer i stort med den review Tjabo klistrade in från fejjan.

första intrycket var en rejält potent doft. Topnoterna med citrusfrukter är inte tydliga, utan honungstobaken, med betoning på honung gör sig utmärkande direkt. Den mynnar i basen främst ut i kakao och honungstobak som ligger kvar länge.

Den är inte riktigt vad jag föreställt mig, men inte heller dålig.
Det låter spännande i alla fall.

• Like
Reactions: bvb
Det låter spännande i alla fall.

Testade den igen. Upplever den inte lika potent som vid första användning. Antar att näsan vant sig något. Jag uppfattar inte heller ambernoten lika tydligt nu. Misstänker att det är den som kan ge den ett unisex eller mer feminint intryck. Den ger inte en lika brutal förvandling som de Creed som jag testat har gjort, men det var å andra sidan inget jag förväntade mig. Den levererar en bra tobaksdoft men utan att vara söt, trots honungen. Jag upplever den snarare mer åt det varma hållet. Jag är ganska ny i dofter och har inte hunnit prova supermycket än, men jag kan inte säga att den påminner om något jag testat.

Med denna ska man nog inte förvänta sig en crowdpleaser, utan snarare något speciellt. För egen del uppskattar jag att den inte är en crowdpleaser.

Tillbaka
Topp