• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kör denna idag igen:)

F8775C5B-1A91-4655-A94F-596675304B1C.jpeg

IMG_20200617_204057822.jpg

Vansinnet fortsätter. Denna landande igår. Första intrycket.... Nej. Fett nej. Det är något med dry downen som inte funkar på mig. Söt rökelse av något slag. Men jag ska ge den några chanser till. Flaskan är i alla fall snygg så om inte annat är den en ren prydnad att ha stående framme.

Roligt! Är det bra drag i den? Hur är den jämfört med en modernare variant?
Har inte haft nån likadan senare att jämföra med men det är mycket bra drag i den tycker jag. Tung på ett för mig positivt sätt. Sitter i länge, fantastisk doft i mitt tycke. Det sägs de ska ha blivit mer urvattnade men har som sagt ingen förstahandserfarenhet av det.

Har inte haft nån likadan senare att jämföra med men det är mycket bra drag i den tycker jag. Tung på ett för mig positivt sätt. Sitter i länge, fantastisk doft i mitt tycke. Det sägs de ska ha blivit mer urvattnade men har som sagt ingen förstahandserfarenhet av det.

Kul att den levererade efter alla dessa år! Enjoy!

Edp:n är fortfarande grym!
Högstadie-vibes de luxe!

nu har jag testat:

Santal extreme
Violet delirium
Dirty slut (iofs på min fru men ändå)
Samt
Arabica

Och herrejävlar va bra detta är. Jag har ett nytt favorit-hus! Santal är min nya signaturdoft. Men alla är brutala. Kommer handla betydligt mer av den här exentriska karln!

nu har jag testat:

Santal extreme
Violet delirium
Samt
Arabica

Och herrejävlar va bra detta är. Jag har ett nytt favorit-hus! Santal är min nya signaturdoft. Men alla är brutala. Kommer handla betydligt mer av den här exentriska karln!
Typiskt, inga man kan köpa av dig då :D

Tänker också köpa fler. Hur är violet delirium?

nu har jag testat:

Santal extreme
Violet delirium
Samt
Arabica

Några ord om Arabica??:D

Typiskt, inga man kan köpa av dig då :D

Tänker också köpa fler. Hur är violet delirium?

Ptja, såhär säger Aaron:

Violet Delirium it suitable for Fucking or when you want to feel sensual

:D

En bekant till mig skrev en recension som är såhär:

Aaron Terence Hughes – Violet Delirium

Top: Saffron Accord

Middle: Jasmine Sanbac Absolute, Rose Absolute, Chocolate Accord

Base: Thai Oud, Burmese Oud, Musk, Animal notes and Filth

Trots namnet så finns det alltså ingen viol bland de listade noterna, jag får heller aldrig några större violvibbar av den. Kanske därför den är konfunderad med tanke på den andra delen av namnet?

Det jag känner direkt vid början är att detta är en kryddig, dirty floral. Det är ingen av blommorna som är dominanta utan återigen så är allt välbalanserat och fint supporterat av de andra noterna. Den är kryddig, men min näsa snappar inte upp någon saffran. Det är inte listat bland noterna men den första timmen så upplever jag en relativt stark lädernot. De första 20 minuterna så finns det även något som påminner om bensin och tankarna går direkt till Fahrenheit, det finns en likhet här.

När ”läder och bensin” dunstat bort så stannar en sexig blandning av florals, oud och chocklad kvar i flera timmar. Jag vet inte vad det är för skillnad på Thai eller Burmesisk oud, men det finns absolut inget skank här. Det här är något som enkelt skulle kunna ta plats i oudkollektion i Tom Fords Private Blend, en väldigt lättburen unisex-oud med andra o(u)rd.

Prestandamässigt så är det här way beyond average. 14+ timmar, jag satte på den ‪vid 09.00‬ och när jag la mig strax innan 23.00 så var den fortfarande kvar.

När det kommer till de animaliska noterna och hans omtalade Filth: är den sexig? Ja. Är det något banbrytande? Nej. Jag förväntade mig något vågat och utmanande, men det här var som sagt väldigt lättburet efter att topnoterna lagt sig. Min favorit hittills.

Skriver under på vartenda ord i princip. Möjligen att jag uppfattar den som betydligt mer unik än han.

Några ord om Arabica??:D

Har den på mig nu. En riktig favorit! Inte ”skitig” alls utan lätt söt, härlig och kryddig. Kommer sannolikt köpa en 50ml av den.

Ptja, såhär säger Aaron:

:D

En bekant till mig skrev en recension som är såhär:

Skriver under på vartenda ord i princip. Möjligen att jag uppfattar den som betydligt mer unik än han.

Har den på mig nu. En riktig favorit! Inte ”skitig” alls utan lätt söt, härlig och kryddig. Kommer sannolikt köpa en 50ml av den.

Jahopp, man blev ju inte mindre sugen av den recensionen! :D

Några tankar efter några timmar:

Santal 33 träig, läder, blommig. Funkar nog året runt.
Mycket godkänt och kan mycket väl bli en flaska när dropparna är slut.

Oud For Greatness en väldigt snäll oud, blommig. Kategoriserar den för de kallare månader.
Samma här så är den väldigt bra, flaskvärdig.

Fan va kul det är med dofter :)
Har inte kunnat hitta bromsarna på denna karusell... :hilarious:

Tillbaka
Topp