• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Senast ändrad:
Jag provade den i Zurich i somras men frågade inte specifikt om den fanns hemma. Jag var intresserad av Tuxedo och den fanns inne, men var lite osäker på den. I Köpenhamn finns YSL inne på illum men även deras egna butik på ströget om du skulle ha vägarna förbi samt att Svenska turister har 10% rabatt.

Det är ordning på danskarna. Måste bero på att @S.L flyttat dit. De tänkte nog: ”Hilvidi, køber Svinskerna så innåthilvidi med parfum som denne maen? Då bør vi gi rabatt!”

Jag provade den i Zurich i somras men frågade inte specifikt om den fanns hemma. Jag var intresserad av Tuxedo och den fanns inne, men var lite osäker på den. I Köpenhamn finns YSL inne på illum men även deras egna butik på ströget om du skulle ha vägarna förbi samt att Svenska turister har 10% rabatt.

Var förbi NK i helgen och frågade i butiken om Babycat fanns tillgänglig. Svaret jag fick då var att dem inte ens hade kommit till Europeiska marknaden ännu utan att det var typ Mellanöstern/Asien & USA som har dem tillgängliga. Tyckte det lät lite märkligt så kände jag behövde dubbelkolla expertisen här 😅

DD: Gucci Nobile, här med några andra favoriter just nu.
A150AD56-8B09-4DCD-8565-2EF6BAC1DD8C.jpeg

Är den så bra som det sägs? 👀
Vet inte riktigt vad som sägs men jag tycker att den är riktigt jäkla bra och ett av årets bästa köp för min del.
Grön-brun. Mer formell än casual. Lutar maskulin för mig, ffa i drydown. Primärt en höst/vinter doft.

Är väl några fler här som har den? @Txistorra ?
Jag har split på den! På pappret borde det vara en absolut fullträff för mig men det är något med den som gör att den tyvärr inte når hela vägen. Den blir för sötsliskig på ett sätt som tar bort från den klassiska chypre-delen av doften. Något som kanske också spelar in är att Chypre Extraordinaire är samma ”typ av doft”, bara så otroligt mycket bättre på samtliga plan, som gör att denna blir överflödig för mig.

Vet inte riktigt vad som sägs men jag tycker att den är riktigt jäkla bra och ett av årets bästa köp för min del.
Grön-brun. Mer formell än casual. Lutar maskulin för mig, ffa i drydown. Primärt en höst/vinter doft.

Är väl några fler här som har den? @Txistorra ?
Har fått en splitt på den som används emellanåt. Jag tycker den är ruskigt bra. Gillar till skillnad från @Notorious Niklas det lite söta i den. :)

Jag har split på den! På pappret borde det vara en absolut fullträff för mig men det är något med den som gör att den tyvärr inte når hela vägen. Den blir för sötsliskig på ett sätt som tar bort från den klassiska chypre-delen av doften. Något som kanske också spelar in är att Chypre Extraordinaire är samma ”typ av doft”, bara så otroligt mycket bättre på samtliga plan, som gör att denna blir överflödig för mig.
Du bara fortsätter att hamra in CE spiken i min kista… 😫

Jag instämmer. Hade höga förväntningar på denna och trodde jag garanterat skulle gilla den. Men någonting är lite ”off” för mig.

Den har absolut mer sötma än de flesta andra dofter i min samling, nog därför jag ser den som primärt en höst/vinterdoft. Sötman är för mig mest påtaglig i öppningsfasen dock, efter någon timme och framåt är det påtagligt mindre av det söta tycker jag. Har aldrig testat CE men i min inbillnings/villhöver-värld är den lite av en graal.

Brukar ni också få huvudvärk av vissa parfymer? Får bla huvudvärk av Bentley for men intense.
Oud brukar framkalla huvudvärk, dock endast när jag bär doften själv. T.ex. är Oud Ispahan en mycket uppskattad doft i min näsa, men jag fick sälja vidare min egen flaska då den framkallade huvudvärk. En av mina närmsta vänner bär den relativt ofta. Får inga tillfälliga men när jag vistas nära honom.

Oud brukar framkalla huvudvärk, dock endast när jag bär doften själv. T.ex. är Oud Ispahan en mycket uppskattad doft i min näsa, men jag fick sälja vidare min egen flaska då den framkallade huvudvärk. En av mina närmsta vänner bär den relativt ofta. Får inga tillfälliga men när jag vistas nära honom.
Körde Oud Ispahan idag faktiskt! Väldigt fin oud/ros i mitt tycke!

Om jag minns rätt så är den enda doft som framkallat huvudvärk hos mig: Xerjoff - More than words.

Körde Oud Ispahan idag faktiskt! Väldigt fin oud/ros i mitt tycke!

Om jag minns rätt så är den enda doft som framkallat huvudvärk hos mig: Xerjoff - More than words.
Verkligen jättefin! Tillräckligt "utmanande" utan att gå för långt. :) Håller med din senare mening - More than Words fungerade inte heller med huvudet mitt. :/

Blev två nytillskott till samlingen under förra helgen - nämligen Dior Homme Intense och Prada L'homme. Som tidigare nämnt har jag totalt missat somliga dofter då jag riktade mig in på dofter mer åt nischehållet (i mitt fall inkluderar jag designers Privée-linjer). Därmed har senaste tidens jakt vänt sig åt diverse designerdofter. Dior Homme Original står på listan samt likaså YSL La Nuit. Två andra dofter jag funderar på är YSL Y Le Parfum samt Valentino Uomo Intense, som jag också har frågor kring.

Vad tycker ni om Y Le Parfum? Många kommentarer på nätet benämner den som en "generisk" doft. Tycker den har en viss fräschhet som fortfarande är mörk nog att fungera under höst/vinter. Angående Valentinon: överflödigt att ha den och Dior Homme Original i samma samling?

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp