• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vad gillar ni Dior Sauvage Elixir?
Jag tycker den är riktigt bra men den är inte helt självklar. Hursomhelst klart annorlunda mot övriga Savage som jag inte alls gillat ens när edt var ny. Väldigt väldigt bra performance också. Min hud äter parfym till frukost men Elixir är enveten. På mig håller den nästan lika länge som megamare fast betydligt mer användbar.

DD:
6CDF1394-B5C7-4158-9804-3F78D2FAFA41.jpeg

Testar Der Duft - Pride idag. En modern chypretolkning av Miguel Matos. Grön-gul, påtaglig amber ackord i basen med mossan. Jasmin ger en vibb av svunna tider men de vita blommorna balanserar det så att det på intet sätt känns vintage/old school som tex Rogues kreationer. Jag tycker den är riktigt jäkla trevlig!

Samples på bilden är från doftutbyte med den alltid generöse @Spincini , tack för det! 🙏🏻
MM SoF var trevlig men inte riktigt flaskvärd för de pengarna i mitt tycke. Mon Vetiver var harmlöst fräsch och lite för tam/karaktärslös för min del.

Senast ändrad:
Ärligt talat så vet jag inte. Aldrig varit stort fan av Tom Ford, har några st bara. Alltid tyckt det finns finare parfymer för samma pengar.

Men La Yuqawam som doft… Perfekt för hösten 😍
Och Parfums de Marly - Godolphin påminner mycket om varandra, enligt mig då.

Dom två och Floris - Leather Oud som jag har åt läderhållet. Floris Leather Oud är magisk 😊

Edit: haha såg nu att noterna på TF Tuscan Leather är nästan identiska med La Yuqawam 😂 så du har nog rätt, dom borde likna varandra.
Blev till att beställa en splitt på en sån här via fb.

• Like
Reactions: A_K
Söker lite bra tips på något i samma stil som Versace PH, Aqua di Gio, l'eau D'issey PH etc fast lite roligare. Dom tre är ju lätt tröttkörda även om det såklart kan funka ändå. Jag tänker alltså inte en "blå" variant eller tydligt aquatisk men heller inte barbershop. Gärna nishe men också gärna med pris som gör den vardagsvänlig. En sk "dumb reach" som inte är så dumb alltså...

Ni som har beställt från My Origines - vet ni varför slutsumman i kassan skiljer sig från sammanlagda varupriserna? Slår ihop alla varor i kundkorgen plus fraktkostnaden och får en lägre slutsumma än vad som står i kassan...

EDIT: Lade en beställning då det fortfarande är markant billigare än att köpa i butik här. Jag har beställt en gång från My Origines tidigare (i samband med D&G Light Blue-hypen i tråden under sommaren 2021). Denna gång beställde jag en Dior Homme Original samt YSL La Nuit. Antager att det inte finns någon risk att man får fejks? Omdömena på nätet är varierande. Tänker särskilt på Dioren, då den nästan inte går att få tag på utanför deras egen hemsida.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp