• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
DD:
FF3778F4-EB9B-4E6B-A779-9A0DF42251FC.jpeg

 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad är skillnaden mellan edt, edp och parfum för bleu de Chanel? Blir den bättre av högre konc?
Har kört alla tre.

För mig är EDT lite för vass, och jag får obehagskänsla av ambroxanet. Den har dock överlägsen prestanda och projektion. Tål man ambroxan och parfymer som Percival och Sedley så tål man nog denna, och kommer få en freshie som håller länge.

EDP och P är ganska lika. Alla tre är egentligen ganska lika. Men EDP och P är lite mjukare, mörkare och mer välbalanserade än EDT, men inte samma beastmode. EDP är lite fräschare än P, medans P är mörkast. EDP är ett bra mellanting och den som passar bäst på mig. Med det sagt är hela Allure-serien ändå överlägsen Bleu-serien i mina två näsborrar. :)
 

G.Clooney

Cartier
Någon som testat blanda parfymer? Tex blanda en ett par ml av två olika parfymer.
Om det bara gäller två parfymer så är det ju ganska så vanligt inom "parfymsekten" att spruta dem direkt på huden, ovanpå varandra. "Layering" kallar de det. Funkar helt ok och bara att prova sig fram efter humör. Finns säkert en massa tips på nätet, och vissa i tråden, på bra "makar".
 

bleppo

Omega
2-Faktor
Hmm, inte alls dumt! Såg att de har en kombo med oceania också (fast då PC-versionen av Elysium). Har faktiskt aldrig testat PC Elysium. Är den bra?
Jag köpte en flaska blint av PC-versionen och testade den en dag innan jag sålde den. Tror det är den där förbannade enbärsdoften som jag inte klickade med.
Men sen doftade jag på den igen häromveckan och tyckte helt plötsligt att den var rätt fin... Så jag vet inte vad jag ska svara :D
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag köpte en flaska blint av PC-versionen och testade den en dag innan jag sålde den. Tror det är den där förbannade enbärsdoften som jag inte klickade med.
Men sen doftade jag på den igen häromveckan och tyckte helt plötsligt att den var rätt fin... Så jag vet inte vad jag ska svara :D

Jag klickar helt klart med Elysium parfum. Skulle ju vara mysigt om jag klickade lika bra med PC versionen. :cool:
 

15% på Bortnikoff med koden: 15BO 😊
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

15% på Bortnikoff med koden: 15BO 😊

Står med Triad på armen nu och konstaterar att den är förebannat jävla bra. Helvete.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor

15% på Bortnikoff med koden: 15BO 😊
Jävla röta att de inte verkar ha fått in de nya ”Cologne” versionerna… 😅
 
Topp