• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Trevlig!
Hur länge sitter den på din hud?
Nu är jag semi-förkyld så har aningen nedsatt luktkänsla, men har tidigare erfarenhet av att den är väldigt påtaglig och projicerar rätt väl i kanske två-tre timmar. Därefter lägger den sig betydligt närmare huden och efter 6-7 timmar så är det svårt att känna något alls.

För att testa nu så ställde jag mig cirka en meter ifrån sambon och hon kände då rätt tydligt att det var Manhattan jag doftade. Då tog jag en spray för cirka en timme sedan.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Varför är det så roligt med paket😃
Stephane Humbert Taklamaken är ju väldigt bra. Varför har ingen sagt något?😄

20221123_135356.jpg
20221123_135545.jpg
 

A_K

Omega
Någon som har någon av dessa?
Vad tycker ni?

Boadicea the Victorious - Ardent
Ormonde Jayne - Black Gold
Maison Francis Kurkdjian - Oud Satin Mood

Sälja sample? PM tack 😊
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Skygga flaskor också 🤩😍 vi vill höra minirecension

Sweetie Aoud​

Efter att ha provat candy aoud, fruity aoud och sweetie aoud.
Så anser jag att alla är bra men sweetie aoud är sämst av dessa 3,
dock väldigt bra. Jag får som många andra franska bakverk med brynt smör
och macaron i öppningen, lite brännt. Inte min favorit öppning direkt med drydownen
är mer intressant och den lägger sig som en fin lättare oud och läder med röda bär som tema, lite svårt att förklara.
Definitivt något man måste prova.
4e3a4fca44b802d6739db2e7daca0002.jpg


Khôl de Bahreïn​

Är en intressant och prisvärd doft som är puderbomb med iris och vanilj plus sandelträ.
Som jag även plockar upp en hel del "bärnsten", fast den viktigaste delen är den söta
godis, gelé noterna som ligger ovanpå detta blandat med musk. Allt detta på en bädd
av vax/tvål. Väldigt fin, kanske för feminin för vissa män.
78ed303376f882cedd98aacd0582b5e6.jpg


Une Nuit a Doha​

Är också en bra doft men kanske inte så intressant som många
andra, det är en mörkare mer arabiska halvön kvällsdoft med mandarin,
rökelse/tobak och lite vanilj samt värme. Jag plockar upp ganska mycket chocklad genomgående, utan
att den är syntetisk, som choklad-parfymer lätt doftar, så den känns definitivt prisvärd.
06ea7f9853e4f998ccbebf78cac815bb.jpg


Men något jag kan konstatera eftar att ha provat samtliga shl är att

Stéphane Humbert Lucas

är det mest prisvärda parfymhuset, vad säger ni andra som provat shl?
 
Senast ändrad:

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Visst testade du hela PDLN serien?

Sweetie Aoud har ganska mycket likheter med nummer 3 som är en gral för mig, priset är inte oblygt för en sosse, medan Sweetie Aoud är meh.

Ja, det stämmer.

Tycker att nummer 3 är bra. Men den är så komplex och har ingen riktig not som jag älskar. Tycker att bland annat candy aoud, roja kuwait och roja bahrain är bättre. Även om dem inte har komplexiteten som nr 2 och 3 har.
 

Spincini

Rolex
2-Faktor

Sweetie Aoud​

Efter att ha provat candy aoud, fruity aoud och sweetie aoud.
Så anser jag att alla är bra men sweetie aoud är sämst av dessa 3,
dock väldigt bra. Jag får som många andra franska bakverk med brynt smör
och macaron i öppningen, lite brännt. Inte min favorit öppning direkt med drydownen
är mer intressant och den lägger sig som en fin lättare oud och läder med röda bär som tema, lite svårt att förklara.
Definitivt något man måste prova.
4e3a4fca44b802d6739db2e7daca0002.jpg


Khôl de Bahreïn​

Är en intressant och prisvärd doft som är puderbomb med iris och vanilj plus sandelträ.
Som jag även plockar upp en hel del "bärnsten", fast den viktigaste delen är den söta
godis, gelé noterna som ligger ovanpå detta blandat med musk. Allt detta på en bädd
av vax/tvål. Väldigt fin, kanske för feminin för vissa män.
78ed303376f882cedd98aacd0582b5e6.jpg


Une Nuit a Doha​

Är också en bra doft men kanske inte så intressant som många
andra, det är en mörkare mer arabiska halvön kvällsdoft med mandarin,
rökelse/tobak och lite vanilj samt värme. Jag plockar upp ganska mycket chocklad genomgående, utan
att den är syntetisk, som choklad-parfymer lätt doftar, så den känns definitivt prisvärd.
06ea7f9853e4f998ccbebf78cac815bb.jpg


Men något jag kan konstatera eftar att ha provat samliga shl är att

Stéphane Humbert Lucas

är det mest prisvärda parfymhuset, vad säger ni andra som provat shl?
Mycket prisvärt hus, dock så rekommenderar jag inga blindköp.
Kompositionerna är lite annorlunda :p
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor

Sweetie Aoud​

Efter att ha provat candy aoud, fruity aoud och sweetie aoud.
Så anser jag att alla är bra men sweetie aoud är sämst av dessa 3,
dock väldigt bra. Jag får som många andra franska bakverk med brynt smör
och macaron i öppningen, lite brännt. Inte min favorit öppning direkt med drydownen
är mer intressant och den lägger sig som en fin lättare oud och läder med röda bär som tema, lite svårt att förklara.
Definitivt något man måste prova.
4e3a4fca44b802d6739db2e7daca0002.jpg


Khôl de Bahreïn​

Är en intressant och prisvärd doft som är puderbomb med iris och vanilj plus sandelträ.
Som jag även plockar upp en hel del "bärnsten", fast den viktigaste delen är den söta
godis, gelé noterna som ligger ovanpå detta blandat med musk. Allt detta på en bädd
av vax/tvål. Väldigt fin, kanske för feminin för vissa män.
78ed303376f882cedd98aacd0582b5e6.jpg


Une Nuit a Doha​

Är också en bra doft men kanske inte så intressant som många
andra, det är en mörkare mer arabiska halvön kvällsdoft med mandarin,
rökelse/tobak och lite vanilj samt värme. Jag plockar upp ganska mycket chocklad genomgående, utan
att den är syntetisk, som choklad-parfymer lätt doftar, så den känns definitivt prisvärd.
06ea7f9853e4f998ccbebf78cac815bb.jpg


Men något jag kan konstatera eftar att ha provat samliga shl är att

Stéphane Humbert Lucas

är det mest prisvärda parfymhuset, vad säger ni andra som provat shl?
Du fick mig att vilja testa Roja igen. Haha den låter ju amazing ändå.

De andra två låter också bra. Älska höst/vinter, tyngre dofter ❤️

Tack för dina ord. Ska beställas decanter
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Fick tack vare @Notorious Niklas tillfälle att idag testa Chypre Extraordinaire! Initialt förstår jag att vissa tycker att detta är en lättare och mer bärbar version av Diaghilev (även om CE på många sätt är något helt annat också).

Men, det här är definitivt en doft som kommer kräva ett par tillfällen gånger för att förstå sig på. Min sambo har dock redan bestämt sig:

"Den här är mycket värre än Diaghilev. Med Diaghilev kan jag åtminstone förstå varför folk dras till den eller gillar den, men det här luktar till slut bara som innehållet i mormors badrumsskåp."

Värt att notera att Diaghilev är troligen hennes mest avskydda parfym, så ovanstående utlåtande säger ändå något om var hon placerar CE på sin shit list...

 
Fick tack vare @Notorious Niklas tillfälle att idag testa Chypre Extraordinaire! Initialt förstår jag att vissa tycker att detta är en lättare och mer bärbar version av Diaghilev (även om CE på många sätt är något helt annat också).

Men, det här är definitivt en doft som kommer kräva ett par tillfällen gånger för att förstå sig på. Min sambo har dock redan bestämt sig:

"Den här är mycket värre än Diaghilev. Med Diaghilev kan jag åtminstone förstå varför folk dras till den eller gillar den, men det här luktar till slut bara som innehållet i mormors badrumsskåp."

Värt att notera att Diaghilev är troligen hennes mest avskydda parfym, så ovanstående utlåtande säger ändå något om var hon placerar CE på sin shit list...

Haha! Tur man kan hjälpa en broder. Hade blivit jobbigt om du slagit till på en flaska direkt. Men låt inte din sambo hindra dig från att upptäcka och bära massa vackra dofter, det låter inte jag göra 😇 Som vi konstaterat så många gånger förut i denna tråd, ju mer de ogillar den, desto tydligare kvalitetsstämpel 😎
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Haha! Tur man kan hjälpa en broder. Hade blivit jobbigt om du slagit till på en flaska direkt. Men låt inte din sambo hindra dig från att upptäcka och bära massa vackra dofter, det låter inte jag göra 😇 Som vi konstaterat så många gånger förut i denna tråd, ju mer de ogillar den, desto tydligare kvalitetsstämpel 😎
Hjälte! Haha, jag var väldigt tydlig med att juryn ännu inte har bestämt sig om denna doft och att det mycket väl kan bli en helflaska. Men vi får se - ska till Paris om någon dag och då kanske budgeten bränns på något annat hus!
 
Topp