• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD - Blev Bortnikoff för mig med imorse...
IMG_20230217_074856.jpg

God parfym. Men jag la ett par sprut för mycket av denna runt halsen innan gymmet. Har duschat och tvättat hals och nacke ordentligt med duschtvål. Doften är fortfarande kvar, hur får man bort det? 😬

E7CB23DB-6FA1-4CE0-8ABE-39F99BD22DBC.jpeg

DD:
D9B61E6C-4EF5-4C5E-B4FF-12D4FB0B9852.jpeg

Blå himmel och sol, känns som första riktigt fina vårdagen. Då passar det att börja försöka lära känna detta blindköp från EN BF rea som stått och väntat i skåpet sedan dess. Liknar inget annat i samlingen. Ett rätt så (för mig iaf) komplext första intryck som årstidsmässigt känns nästan som en tolkning av just våren. Intensiv lite bitter öppning, grön, färska brutna stjälkar med lavendel och blommor i bakgrunden. Bitterheten lägger sig relativt snabbt och balanseras av blommor, sandelträ, benzoin, amber & vanilj. En lätt animalisk touch finns men inte utmanande på något sät. Oud kan jag inte påstå att jag kan identifiera så här första gången iaf. Än så länge känns den bara bättre och bättre allteftersom i drydown.

Bad är folks känslor kring Roja Elysium? Jag vill ju gärna ogilla den men varje gång jag tar på mig den så gillar jag den. Hatar ju hajpade dofter.

Jag råkade köpa den där ltd versionen på 100 ml i PC cologne flarra men som ändå är parfum.

Alla får svara utom @Notorious Niklas. Han är en Elysium hater.

😄🤣
Jag ogillade den ju faktiskt skarpt första gången jag köpte den, då i PC formatet.
Men sen kunde jag liksom inte släppa tanken på den riktigt.
Köpte den igen även denna gång i PC-format, gav den lite fler användningar och nu har den en given plats i skåpet.
Var faktiskt också spekulant på den LTD versionen du köpte, bra pris och otrolig doft. Till det priset är den en bättre doft än PC-versionen per krona.

Bad är folks känslor kring Roja Elysium? Jag vill ju gärna ogilla den men varje gång jag tar på mig den så gillar jag den. Hatar ju hajpade dofter.

Jag råkade köpa den där ltd versionen på 100 ml i PC cologne flarra men som ändå är parfum.

😄🤣
Hahaha! Den är fin, helt klart men rätt tråkig mot allt annat godis som finns!

😄🤣

Bra men 5K för en kontorsfreshie? Hade hellre kört Aventus Cologne 🙃

Bra men 5K för en kontorsfreshie? Hade hellre kört Aventus Cologne 🙃

Tyvärr är varken Elysium eller någon Aventus rimliga dofter för vare sig sitt rykte eller prisklass - ja, haha, jag är oerhört kränkt över hur snabbt det gick innan Aventus blev folklig och därmed vattnades ur och jag fick sluta med den och sedermera faktiskt helt med Creed😂

Tillbaka
Topp