• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vänner,

Torero av BTV är ett MÄSTERVERK. Faaaan. Nästan 11K för flaska…vad gör man?

Tobacco Sapphire är en ovanlig tobaksdoft - måste testas mer men är ingen keeper.

Tiangou kan jag inte placera riktigt. Måste fundera lite.

Du har råd, bara att bita i det berömda sura. Jag ska till Barcelona om några veckor (Niche har typ allt från BTV) om du vill att jag släpar hem den. Ska ändå köpa Decade och Vetiver Imperiale när jag är där.

Ja den är märklig i resan, tyckte jag hittade lite Hacivat-vibbar (inte särskilt lik men ngt var det) i drydown. Gissar på ekmossan. Ska tilläggas att det var på en strip.
Får inga Havicat vibes men dock en ”svettig grekisk strandraggare” vibe i drydownen. Hade den hållt samma klass som öppningen hela vägen så hade den varit ett givet köp. Tyvärr inget för mig.

DD:
64362713-EF9D-4AA7-862D-304DC7071959.jpeg

Visst var/är allmäna uppfattningen här i tråden att My Origines är ett OK ställe att handla parfym från? (inga tendenser till fakes eller andra fel)

Edit: Och står det att det finns i lager så finns det i lager hos dem?

Senast ändrad:
Hallojs, doftgänget!
Är Notino att lita på när man handlar parfym? Har span på en som inte direkt är snordyr till att börja med, men Notino ligger 30% under list så kanske är värt.
Erfarenheter?

Hallojs, doftgänget!
Är Notino att lita på när man handlar parfym? Har span på en som inte direkt är snordyr till att börja med, men Notino ligger 30% under list så kanske är värt.
Erfarenheter?
Vet att vissa här i tråden inte är alls nöjda men min erfarenhet av Notino är att de sköter sig. Har beställt därifrån vid några olika tillfällen. Var beredd på att det tar någon vecka minst att få hem paketet.

Hallojs, doftgänget!
Erfarenheter?
Har varit nöjd förutom när de skurit bort batchnumret från en Amouage-box. Men alla designerdofter har varit kanon!

Vet att vissa här i tråden inte är alls nöjda men min erfarenhet av Notino är att de sköter sig. Har beställt därifrån vid några olika tillfällen. Var beredd på att det tar någon vecka minst att få hem paketet.
Ja, inga problem för mig. Nog den sida jag gjort flest inköp ifrån senaste åren.
Har varit nöjd förutom när de skurit bort batchnumret från en Amouage-box. Men alla designerdofter har varit kanon!
Topp, tack för input! Är L'envol de Cartier som jag spanat på. Cartier verkar ju dessutom inte ens säljas av andra än just Cartier i Sverige (möjligtvis kanske på NK), och där är list 970kr för 50ml (som sagt, ingen dyr parfym). Notino tar en trehundring mindre. Inga stora slantar, men många bäckar små, ni vet?

Du har råd, bara att bita i det berömda sura. Jag ska till Barcelona om några veckor (Niche har typ allt från BTV) om du vill att jag släpar hem den. Ska ändå köpa Decade och Vetiver Imperiale när jag är där.
Jag tror tyvärr min gräns är nådd för vad jag kan betala för en enskild doft med Upper Class från Royal Crown. Det känns som om att man tar spenden till nästa nivå så finns risken att man inte kan sluta och hamnar rejält i träsket...

Köpte Chanel allure homme sport eau extreme 150 ml. Tog en evighet att få, men den kom fram och äkta.

Samma här. Ruskigt bra prissatt när jag beställde också, jämfört med i Sverige.

Gott, tackar för info, blev en discontinued Tom Ford eftersom fomon kickade in! :) Får se hur lång tid det tar för den att komma (skulle finnas i lager enligt deras hemsida).

Någon som har en Orto Parisi - Terroni som skulle kunna splittas? Alt. Vet något ställe där jag kan få tag på ett sample?
Har en nästan full 50ml pava stående men den är Chuck Norris kraftig så måste jämföra med ett prov så allt står rätt till med den! 😅
192AF0FC-B2D8-468A-AC17-C422F8BCAA5E.jpeg

Någon som har en Orto Parisi - Terroni som skulle kunna splittas? Alt. Vet något ställe där jag kan få tag på ett sample?
Har en nästan full 50ml pava stående men den är Chuck Norris kraftig så måste jämföra med ett prov så allt står rätt till med den! 😅

Den är kanske den starkaste parfymen på marknaden. Tätt följd av Megamare från samma hus. Nukleär är bara förnamnet.

Älskar Terroni men fick slänga en merinotröja efter att ha råkat spraya på den. Går inte att tvätta bort bokstavligt talat.

Tillbaka
Topp