• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Vågar jag få upp mina förhoppningar? Någon som vet något?

8888.png

Spenderade någon minut vid Jo Malone-disken på Åhléns. Gillade Earl Grey & Cucumber samt Orange Blossom, men vet inte om de är flaskvärdiga. Någon specifik doft därifrån som ni rekommenderar? :)

Vårkänslor, bästa vårdoften? Performamce och sillage är viktigt!!!! Kör Adg Edp atm. Funkar fint. Men vill ha meeeer

Viktigt på vilket sätt? Luktar så mycket som möjligt eller?

Två bra vår-dofter är (priset oaktat, det är horribelt)

Roja - Elysium
Roja - Burlington

Ingen är något prestationsmonster dock. Bra longevity men Roja har sällan monster-sillage.

Andra fina:

Nishane - Ambra Calabria
MDCI - Invision barbare
MDCI - Barbier Tangier
Boadicea The Victorious - Vetiver Imperial
Perris Monte Carlo - Mandarino di Sicilia
Roja - A midsummer dream

Viktigt på vilket sätt? Luktar så mycket som möjligt eller?

Två bra vår-dofter är (priset oaktat, det är horribelt)

Roja - Elysium
Roja - Burlington

Ingen är något prestationsmonster dock. Bra longevity men Roja har sällan monster-sillage.

Andra fina:

Nishane - Ambra Calabria
MDCI - Invision barbare
MDCI - Barbier Tangier
Boadicea The Victorious - Vetiver Imperial
Perris Monte Carlo - Mandarino di Sicilia
Roja - A midsummer dream
Taack, har testat flera Roja men inte fastnat för någon av dem.

Ang. Dofta mycket, så ja. Lättare dofter, freshies mm. Sitter otroligt dåligt på mig, så kör därmed mest tunga dofter.

Adg Edp är den första som Sitter hyfsat, men den är ju inte superkul, funkar.

Apropå Paris, sköna hotellpriser nu. Bristol brukade ligga runt 10/natt. Nu: 21. Ändå rimligt.
Ja, kollade (mest för skojs skull) på Bristol, Peninsula, Ritz, Le Meurice, George V när jag letade runt efter hotell, men 5 nätter där blir ju rätt svettigt :) (även med "stora parfymtrådens" mått mätt).

Jag letade som fan och landade till slut i ett boutique hotel i 16:e som jag tyckte verkade trevligt (för ngnstans 3500 per natt).

Så kom arabian oud- aseel special edition. Mkt imponerad! Gourmandig med ros inslag. Annorlunda åt positivt håll.

Någon här med erfarenhet av Arabian oud? Kanske t o m ngn flaska att släppa vidare 😁

Bilagor

• 20230323_201015.jpg
    20230323_201015.jpg
    544.8 KB · Visningar: 3
Ja, kollade (mest för skojs skull) på Bristol, Peninsula, Ritz, Le Meurice, George V när jag letade runt efter hotell, men 5 nätter där blir ju rätt svettigt :) (även med "stora parfymtrådens" mått mätt).

Jag letade som fan och landade till slut i ett boutique hotel i 16:e som jag tyckte verkade trevligt (för ngnstans 3500 per natt).

Låter som vi letar efter liknande. Vill ha spa/gym också och då blir det typ 4,5 ish. Men Paris har blivit löjligt dyrt?

Låter som vi letar efter liknande. Vill ha spa/gym också och då blir det typ 4,5 ish. Men Paris har blivit löjligt dyrt?
Dyrt, JA, och ännu värre med växlingskursen. Hotellet vi har nu är rätt litet (bara 8-12 rum ngnting) och har inte spa/gym, men såg jäkligt coolt ut.

Men för min del blev det ändå Paris, jag började kolla på Amsterdam men där fanns ju inte ett enda vettigt hotell centralt under 5-6k per natt (och då var det ändå långt från någon överflödig lyx), så gav upp och köpte flyg till Paris istället. (Hörde sen i efterhand att det tydligen är typ B&B som gäller i centrala Amsteram, vet inte om det stämmer)

Dyrt, JA, och ännu värre med växlingskursen. Hotellet vi har nu är rätt litet (bara 8-12 rum ngnting) och har inte spa/gym, men såg jäkligt coolt ut.

Men för min del blev det ändå Paris, jag började kolla på Amsterdam men där fanns ju inte ett enda vettigt hotell centralt under 5-6k per natt (och då var det ändå långt från någon överflödig lyx), så gav upp och köpte flyg till Paris istället. (Hörde sen i efterhand att det tydligen är typ B&B som gäller i centrala Amsteram, vet inte om det stämmer)

Kan inte Amsterdam alls ärligt talat. Var där rätt mycket en period för nåt år sen men då hade vi lägenhet via jobbet.
Dessa butiker tänkte jag dra igenom denna vända i Paris:

Reine de Saba
24 Rue Marbeuf, 75008 Paris

Henry Jacques
2 Avenue Montaigne 75008, Paris France

Fragonard
Fragonard Perfume Museum
9 Rue Scribe
75009 Paris

Diptyque
34 Boulevard Saint Germain
75005 Paris

Nose
20 rue Bachaumont
75002 Paris

La Maison Guerlain
68, avenue des Champs-Élysées
75008 Paris

Annick Goutal
16 rue de Bellechasse
75007 Paris

Serge lutens
Palais Royal
Parfymaffär
142 Gal de Valois · +33 1 49 27 09 09

Dior
Adress: 40 Bd Haussmann, 75009 Paris, France
Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 8 pm
Telefonnummer: +33 1 42 82 34 56

Jovoy
4 rue de Castiglione 75001 Paris

Sens unique
13 Rue du Roi de Sicile 75004 Paris France

Överväger att addera Dyptique och kanske någon till också. Säg till om du hittar nåt guldkorn som jag missat!

Tillbaka
Topp