• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

OK, då har jag fått hem och testat MV Augusta. Detta var inte alls vad jag trodde och det blir bara en användning ;)

Lägger strax upp ett trevligt lite splittpaket med MV Augusta, Tobacco Sapphire och Tiangou.

Kommer att spendera ett gäng månader
i Florida. Tips på fräscha allround dofter för väldans varmt väder? So far har jag (och som jag gillar)
Frapin - L’Humaniste
ADP - arancia
TF - Mandarino
TDH - Eau Givree
DG - Light blue eau Intense

i Florida. Tips på fräscha allround dofter för väldans varmt väder? So far har jag (och som jag gillar)
Frapin - L’Humaniste
ADP - arancia
TF - Mandarino
TDH - Eau Givree
När det är förbaskat varmt:
Roja - Oceania
TF - Neroli Portofino
TF - Fleur de Portofino
TF - Sole di Positano
Creed - Jardin d’Amalfi
ADP - Arancia Di Capri
Hermes - Eau de Rhubarbe Ecarlate

De två sista har bland de bästa öppningarna som finns men kanske den sämsta performance som någonsin skådats också tyvärr.

Frapin - L’Humaniste
ADP - arancia
TF - Mandarino
TDH - Eau Givree

Väldans varmt väder är knepigt. 20-30 grader finns det många bra dofter för. Tropiskt väder tycker jag blir märkligt. Försökt laborera i Thailand och Mexico några år i rad nu. Men lets go:

Guerlain - L’homme (dofta mojito måste ju vara idealt tänker jag)

Fragrance Kitchen - Cosmos (väldigt lik TF - Costa Azzurra fast bättre)

Bvlgari - Aqua (clean aquatisk doft)

Harb’s - The Khan (blå men mer komplex)

Perris - Arancia di Sicilia (AdP - Arancia är superfin men håller ett knappt andetag. Denna är lite bättre).

Galagher - Making waves (salt melon, japp du läste rätt)
Galagher - Bergamust (apelsin deluxe)

Roja - Oceania

Och som ända stranddoft:

Orto Parisi - Megamare. Den håller inte bara genom 15 längre simturer. Den överlever kärnvapenkrig också.

A9751353-5869-4AAA-9315-D3F93852BB01.jpeg

Mer läder, mindre bensin, mer Bergamot, mindre labdanum. Nu är ju MV Augusta en motorcykeltillverkare så den nästan mekaniska bensin/olje/skruvfett-doften är nog inte fel utan det är jag som läst in annat i noterna.
Jag tyckte kopplingen till motorcykeltillverkaren MV Augusta var precis vad man kunde förvänta sig. Nästan så man stod på fabriksgolvet själv och kände lukten av gummi och bensin.

Det är ändå en konstig doft, jag ogillar den inte men samtidigt inget jag vill gå runt och projicera. Krävs nog ändå en viss typ av personlighet för att kunna bära upp den ordentligt. Den kan bli stenhård på rätt person men också ett riktigt självmål på en annan. (På fel person blir den mer Epa-dunk, A-traktor och 4 varv runt korvkiosken i Grums…)

C13E1508-C802-442B-AB89-AC5ED9DB33CC.jpeg

Nästa steg i parfymnördandet: hjälp en parfymör att utveckla nya dofter. I detta fall han som startade ”Nordiska parfym…” - gruppen på Facebook en gång i tiden. Han har deo-märket ”Everyday Friday” också.

Choccolate oud, leather oud, rose fig, royal wood. Det här mina vänner ska bli väldigt väldigt kul!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp