• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Notino kom med skatteåterbäringen idag.
1AA52B68-AEF3-4099-9C58-124B4DC46175.jpeg

Tack igen till @Notorious Niklas för ”heads up” på dessa.

Kan inte Amsterdam alls ärligt talat. Var där rätt mycket en period för nåt år sen men då hade vi lägenhet via jobbet.
Dessa butiker tänkte jag dra igenom denna vända i Paris:

Reine de Saba
24 Rue Marbeuf, 75008 Paris

Henry Jacques
2 Avenue Montaigne 75008, Paris France

Fragonard
Fragonard Perfume Museum
9 Rue Scribe
75009 Paris

Diptyque
34 Boulevard Saint Germain
75005 Paris

Nose
20 rue Bachaumont
75002 Paris

La Maison Guerlain
68, avenue des Champs-Élysées
75008 Paris

Annick Goutal
16 rue de Bellechasse
75007 Paris

Serge lutens
Palais Royal
Parfymaffär
142 Gal de Valois · +33 1 49 27 09 09

Dior
Adress: 40 Bd Haussmann, 75009 Paris, France
Öppettider: Monday–Saturday 10 am to 8.30 pm, Sunday from 11 am to 8 pm
Telefonnummer: +33 1 42 82 34 56

Jovoy
4 rue de Castiglione 75001 Paris

Sens unique
13 Rue du Roi de Sicile 75004 Paris France

Överväger att addera Dyptique och kanske någon till också. Säg till om du hittar nåt guldkorn som jag missat!

Bra lista, kan bli att jag snor ngra från den 😁

Harb's ska jag försöka ta mig förbi oxå, var väl du som tipsade om den tidigare i tråden.

DD: Ensar Oud - Suriranka

Suriranka-Pure_Parfum_Rubis.jpg

Fick ett sample av en kille jag handlade en annan doft av. Han har denna till salu men även jag tyckte ett spontant blindköp på 5k var lite tveksamt.
Och inte så mycket pga priset, trots att skilsmässan är nära. Men pga att detta är doftpyramiden:

Basil
Grapefruit
Caraway
Orange
Carrot
|
SILANI OUD
|
Mimosa
Chamomile
White Cedar
Lavender
Jasmine
|
SILANI OUD
|
SQ Ambergris
Cedarwood
Patchouli
Vetiver

Basilika? Mimosa? Morot? Chamomille? Detta kunde liksom antingen dofta som ett sånt där kvällste som ska göra dig trött (och det är ingen höjdare doftmässigt), eller som ett vackert skogsbryn en vårmorgon i maj.

Så hur doftar den då? Varken som te:t eller skogsbrynet. Ingen barnyard alls i denna, tvärt om väldigt finstämd om än väldigt annorlunda oud. Väldigt grön, väldigt örtig men fint balanserad. Tydlig ambergris parat med jordighet rakt igenom. Egentligen långt från vad jag normalt sett går efter. Men med det sagt - cool.

Spaningsfråga, är det någon som vet hur många ml dessa dekanter från Ecuacion Natural rymmer?
7170BAC7-38D5-41E6-A4D2-EBA5DEF9D183.jpeg

Har några liggande som jag skulle vilja använda men är inte helt säker på storleken så tänkte fråga här innan jag börjar experimentera…
Svarar mig själv, det måste rimligen vara 5ml dekanter.

Tips för en nybörjare? Har bara kämpat mig igenom TFs sortiment. Värda parfymer under 1000lappen? Gillar spännande dofter, gärna saffran, oud osv

Tillbaka
Topp