• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Alright. Då har vi en Hacivat påväg mitt håll :)

Fick du hem din?

Jag tycker jag läser liknande lite då och då.

1697403824742.png

Om du bekräftar att din är okej så klämmer jag hem en jag med! :D

Vet inte om jag rökte crack tidigare. Men i mitt huvud så var nüwa lika bra som chypre. Men nu när jag provar båda så är ju nüwa skit i jämförelse. Platsar nog inte ens i min 31a. A midsummer dream e ju till och med bättre imo.
DD: den växer på mig. Chypre!
20231016_155336.jpg

Precis det där som är så najs med det här intresset. Du testat nåt - tycker det är överhajpat. Testar igen, inser att något finns där. Och vips - acquired taste!

🙃

Nu börjar det riktiga testet, edp vs parfum (La Nuit - Paco Rabanne)

IMG_4814.jpeg

Bägge börjar som en klassisk chypre. Tung på mossa, ett visst mått örtighet och nån form av citrusig underton. Den är halv-animalisk och känd för sin kombination av honung och civet. En tydlig jasmine ligger som den för mig mest noterbara blomman. Andra säger ros men inte för mig.

Ju längre den går desto mer muskig, träig och något som påminner om nektar träder fram.

Såhär ett par timmar in så är den stora skillnaden att parfums basnoter (läder, mossa, civet, patchouli , virginia cedar) lever längre och tydligare.

Bägge är 10/10. Det här är riktigt riktigt bra.

@S.L - har en dekant med ditt namn på för parfum.

Dagens skörd.
IMG_9366.jpeg

Har varit nyfiken på denna länge… tyvärr så sitter man ju med nästäppa så måste vänta någon dag till. 🤒😩

MFK är annars ett hus som jag halvt avfärdat tidigare.. men detta blir nu min fjärde flarra jämte Grand Soir, Oud Extrait och APOM. Sitter nu och pillar på ett eller två sample sets på hemsidan. Vilka är era MFK favoriter? Vad bör jag ge en chans?

Dagens skörd.
IMG_9366.jpeg

Har varit nyfiken på denna länge… tyvärr så sitter man ju med nästäppa så måste vänta någon dag till. 🤒😩

MFK är annars ett hus som jag halvt avfärdat tidigare.. men detta blir nu min fjärde flarra jämte Grand Soir, Oud Extrait och APOM. Sitter nu och pillar på ett eller två sample sets på hemsidan. Vilka är era MFK favoriter? Vad bör jag ge en chans?
Förutom ovan så gillar jag faktiskt Amyris Homme (edt) som en bra kontorsdoft eller bara dumb reach för dagar man inte vill sticka ut.

Dagens skörd.
IMG_9366.jpeg

Inte många. Satin Mood och Masculin Pluriel

Dagens skörd.
IMG_9366.jpeg

Dessa:

• Amyris Homme extrait (alla versioner är bra men denna är bäst IMO).
  • Masculin Pluriel
  • Oud satin mood extrait (halvsyntetisk take på "oud"/ros men ikonisk).

Dagens skörd.
IMG_9366.jpeg

Spännande, den har jag inte testat tyvärr. Jag har tre st. MFK,

Grand Soir
Absolue Pour Le Soir
Cologne Pour Le Soir.

Lyckades komma över de två sistnämnda förra sommaren och de är helt fantastiska. Riktigt bra båda två. Oud gillar jag också.

Grand Soir
Absolue Pour Le Soir
Cologne Pour Le Soir.

Lyckades komma över de två sistnämnda förra sommaren och de är helt fantastiska. Riktigt bra båda två. Oud gillar jag också.

Grand Soir
Absolue Pour Le Soir
Cologne Pour Le Soir.

Vi kanske skulle kunna styra upp ett dekantbyte? Nyfiken på Absolue

Jävla postnord, står att det är levererat till min brevlåda men icke! Hur gör man nu? Har redan kontaktat företaget men har inte mycket hopp då det är tydligen värdelösa på support (Parfums Vintage). Postnord vill att jag ska övertyga nissarna att nå ut och kontakta posten i Sverige. Vilken huvudvärk.

Uppdatering, här kommer pricken över i:et:

1697809399354.png

Senast ändrad:
Har också fått så någon gång att de levererat i lådan, men icke, de hade registrerat fel då paketet inte fick plats, så efter någon arbetsdag så dök det upp igen men hos ombudet istället så det var bara hämta där.

Tillbaka
Topp