Finns ingen glasklar favorit (har Musk Cologne också). Det beror på dag och humör, alla är riktigt jäkla bra.Vilken är favoriten? Testat Musk Khabib idag och kommer nog köpa den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns ingen glasklar favorit (har Musk Cologne också). Det beror på dag och humör, alla är riktigt jäkla bra.Vilken är favoriten? Testat Musk Khabib idag och kommer nog köpa den.
Jävla postnord, står att det är levererat till min brevlåda men icke! Hur gör man nu? Har redan kontaktat företaget men har inte mycket hopp då det är tydligen värdelösa på support (Parfums Vintage). Postnord vill att jag ska övertyga nissarna att nå ut och kontakta posten i Sverige. Vilken huvudvärk.
Uppdatering, här kommer pricken över i:et:
![]()
Kul att ta del av dina utförliga tankar!![]()
Först av allt... Så vill jag ge Notorious Niklas ett stort jäkla tack, som lyckades hitta denna juvel som var till salu och sedan tipsade mig
Dessutom till ett så pass bra pris som jag bara inte kunde säga nej till.
Pur Oud är en doft som jag annars fick dofta på när jag var på LV butiken Paris i somras, som jag fastnade direkt för och craveingen har suttit kvar sedan dess.
Igår kväll så kom paketet äntligen hem till mig och min förväntning var extra hög.
Fick bli ett sprut på handleden och jag dök direkt efter med ett rejält whiff.
Vad möts man med.
En rejäl ko(s)mocka rakt i ansiktet... Precis så som jag vill att en barnyardig parfym ska dofta.
Helt bedårande doft som sitter kvar i flera timmar efteråt.
Skulle nog säga att longivetyn är minst 12 timmar om inte ännu längre.
Projektionen är dock inte så farlig utan skulle nog gissa på runt en armslängd.
Doften förblir inte så "harch" utan mjuknar upp till en mer hanterlig doft som "kanske" till och med andra skulle uppskatta.
Men man får ge den ett par timmar tills den mjuknar upp. T.o.m. min fru tyckte om den, men bara efter ca 5-6 timmar när den blev en skinscent.
Jag skulle säga att denna doft är enbart för OUD konnässörer som verkligen tycker om barnyard/mögelost parfymer. Så jag skulle säga att runt 5% av alla parfymnördar
T.o.m. Bortnikoff Oud Maxiumus eller Mysterious oud kommer inte ens i närheten av strävheten/råheten som Pur Ouden har.
Älskar båda dessa, men dom har saknat råheten helt enkelt.
Den enda parfymen i min ägo som annars kommer i närheten är Xerjoffs - Zafar.
FM - The Night är annars kanske den parfym som kommer Pur Ouden närmast doftmässigt, men vad jag kan minnas från i Somras i Paris var att PO vann över The Night. Men på håret vill jag minnas.
The Night lär jag dock skaffa också så småningom.
Nu har jag enbart testat denna i 2 dagar och är inte helt säker hur jag skulle betygsätta denna, men som det verkar nu så ger jag följande:
Doft: Jag kan inte ge annat än 10p.
Projektion: 5p kanske
Sillage: 6p
Longivety: 10p
Versatility: 1p, finns nog inte många tillfällen denna doft skulle uppskattas av någon annan är mig själv
Pris: 0p. Galet dyr om man köper till butikspris.
Nu ser jag nästan fram emot att mörka vintern kommer, så kan jag se till att lukta lite koskit så frugan kan klaga lite extra på mig![]()
Fantastiskt! Nöjet är helt på min sida. Ser fram emot att få testa den!![]()
Först av allt... Så vill jag ge Notorious Niklas ett stort jäkla tack, som lyckades hitta denna juvel som var till salu och sedan tipsade mig
Dessutom till ett så pass bra pris som jag bara inte kunde säga nej till.
Pur Oud är en doft som jag annars fick dofta på när jag var på LV butiken Paris i somras, som jag fastnade direkt för och craveingen har suttit kvar sedan dess.
Igår kväll så kom paketet äntligen hem till mig och min förväntning var extra hög.
Fick bli ett sprut på handleden och jag dök direkt efter med ett rejält whiff.
Vad möts man med.
En rejäl ko(s)mocka rakt i ansiktet... Precis så som jag vill att en barnyardig parfym ska dofta.
Helt bedårande doft som sitter kvar i flera timmar efteråt.
Skulle nog säga att longivetyn är minst 12 timmar om inte ännu längre.
Projektionen är dock inte så farlig utan skulle nog gissa på runt en armslängd.
Doften förblir inte så "harch" utan mjuknar upp till en mer hanterlig doft som "kanske" till och med andra skulle uppskatta.
Men man får ge den ett par timmar tills den mjuknar upp. T.o.m. min fru tyckte om den, men bara efter ca 5-6 timmar när den blev en skinscent.
Jag skulle säga att denna doft är enbart för OUD konnässörer som verkligen tycker om barnyard/mögelost parfymer. Så jag skulle säga att runt 5% av alla parfymnördar
T.o.m. Bortnikoff Oud Maxiumus eller Mysterious oud kommer inte ens i närheten av strävheten/råheten som Pur Ouden har.
Älskar båda dessa, men dom har saknat råheten helt enkelt.
Den enda parfymen i min ägo som annars kommer i närheten är Xerjoffs - Zafar.
FM - The Night är annars kanske den parfym som kommer Pur Ouden närmast doftmässigt, men vad jag kan minnas från i Somras i Paris var att PO vann över The Night. Men på håret vill jag minnas.
The Night lär jag dock skaffa också så småningom.
Nu har jag enbart testat denna i 2 dagar och är inte helt säker hur jag skulle betygsätta denna, men som det verkar nu så ger jag följande:
Doft: Jag kan inte ge annat än 10p.
Projektion: 5p kanske
Sillage: 6p
Longivety: 10p
Versatility: 1p, finns nog inte många tillfällen denna doft skulle uppskattas av någon annan är mig själv
Pris: 0p. Galet dyr om man köper till butikspris.
Nu ser jag nästan fram emot att mörka vintern kommer, så kan jag se till att lukta lite koskit så frugan kan klaga lite extra på mig![]()
Du har säkert koll på det redan men jag nödgades leta upp lite info: https://klocksnack.se/threads/nya-emojisar-men-vad-betyder-de.175880/#post-4547960By the way: Vad är det senaste om dessa två gröna emojis (som fyller en ganska tveksam funktion. Vad symboliserar de som inte redan symboliseras av dem befintliga)? Det skulle testas lite i smyg, hörde jag något om, men det var i april det. Någon som vet och vill dela med sig?
![]()
Ja, har läst den faktiskt... Men modet att starta en ny tråd i ämnet lyser med sin frånvaro. Cancelkulturen är alldeles för stark!Du har säkert koll på det redan men jag nödgades leta upp lite info: https://klocksnack.se/threads/nya-emojisar-men-vad-betyder-de.175880/#post-4547960
Den modige kan ju starta en ny tråd i ämnet och efterfråga besked…![]()
Det beror på. Är det någon nära som gått bort? Då kanske man inte vill associera doften med denna specifika händelse.Parfym på begravning, hiss eller diss? Lätt och hudnära, inte stalloud.
Var en bra dialog i tråden om det tidigare:Parfym på begravning, hiss eller diss? Lätt och hudnära, inte stalloud.
Något diskret isf.Parfym på begravning, hiss eller diss? Lätt och hudnära, inte stalloud.
Min kompis gick bort för 2 år sedan, och resonerade lite fram o tillbaka. Slutade med att jag valde bal d’afric. Känner att min polare är med mig varje gång jag använder den och kommer alltid ha en flaska av den.Parfym på begravning, hiss eller diss? Lätt och hudnära, inte stalloud.
Själv hade jag på mig Molecule 01 senast. Både för att den är otroligt diskret samt att jag inte ville associera en doft med tillfället.Parfym på begravning, hiss eller diss? Lätt och hudnära, inte stalloud.
Frågade om sample set men fick svar om att dom inte har något?Jag fortsätter på all-natural-spåret.
Snubblade över en Indisk Bortnikoff. Han har dessutom helt snott Bortnikoffs typsnitt vilket var rätt illavarslande. Han har inte heller någon hemsida vilket var varningsklocka nummer 2. Och deras allmänna estetik är rätt horribel. (inte bara flaskor utan också deras instagram osv).
![]()
Men jag kollade några reviews online som hajpade skiten rätt ordentligt. Till saken hör att priserna är riktigt bra jämfört med Bortnikoff, Areej le Doré osv.
Fick hem den ovan igår och jag kan inte säga något annat än att detta är riktigt jäkla bra. Den är välblandad på ett sätt som många indies inte är. Ofta upplever jag (rätt eller fel) att det är dyra ingredienser men att gubbarna bakom oftare är destillatörer än parfymörer vilket gör resultatet till en soppa av dyra ingredienser.
Den här snubben är ingen destillerare och om jag förstått saken rätt (vilket inte behöver stämma) så är han inte heller en parfymör utan självlärd. Men han är fan-i-mig grym. Det är en all-natural, så den kommer inte dofta Guerlain. Men den har en riktigt ball doftresa som ändrar sig rätt mycket över tiden.
Den var faktiskt så bra att jag har doft nummer två på ingående och även ett sample set!
Jag köpte mitt begagnat av en bra säljare från Facebook-grupperna. Så hoppas jag får ettFrågade om sample set men fick svar om att dom inte har något?
Jag fortsätter på all-natural-spåret.
Snubblade över en Indisk Bortnikoff. Han har dessutom helt snott Bortnikoffs typsnitt vilket var rätt illavarslande. Han har inte heller någon hemsida vilket var varningsklocka nummer 2. Och deras allmänna estetik är rätt horribel. (inte bara flaskor utan också deras instagram osv).
![]()
Men jag kollade några reviews online som hajpade skiten rätt ordentligt. Till saken hör att priserna är riktigt bra jämfört med Bortnikoff, Areej le Doré osv.
Fick hem den ovan igår och jag kan inte säga något annat än att detta är riktigt jäkla bra. Den är välblandad på ett sätt som många indies inte är. Ofta upplever jag (rätt eller fel) att det är dyra ingredienser men att gubbarna bakom oftare är destillatörer än parfymörer vilket gör resultatet till en soppa av dyra ingredienser.
Den här snubben är ingen destillerare och om jag förstått saken rätt (vilket inte behöver stämma) så är han inte heller en parfymör utan självlärd. Men han är fan-i-mig grym. Det är en all-natural, så den kommer inte dofta Guerlain. Men den har en riktigt ball doftresa som ändrar sig rätt mycket över tiden.
Den var faktiskt så bra att jag har doft nummer två på ingående och även ett sample set!