Notorious Niklas
Silver
Hmm… intressanta tankar. Jag tror att jag har för många flaskor för att hålla koll på exakt mängd men låter ju inte orimligt beroende på hur lång tid vi pratar om. ”Macerated” parfymer där alkoholen avdunstat, toppnoterna förflyktigats och de naturella ingredienserna med tiden blandat sig bättre har man ju läst och hört om.Haha! Ja, skönt att höra att du fortfarande är med i matchen! Man blev ju lite orolig där när klockan gled förbi lunch!
----------
KD:
![]()
Gillar denna men håller fortfarande på att bekanta mig faktiskt. Satt igår och hällde ut en droppe ur ett litet EN-sample, ja ni vet ju hur små de är, på ena handen... Hade ett byte på G så ville bara förvissa mig om att jag faktiskt gillade den. Och ja, det gör jag. Men noterade på droppen jag hällde ut att det blev den här oljiga, glansiga fläcken som aldrig försvann - precis som man vill ha det. Tror ni förstår. Noterade att Bortnikoff bytt kork åter igen och att folk (i vanlig ordning) gnäller på "watered down" på de med nya korken... Ger inget verdict i frågan förrän om några månader, när lite alkohol fått dunsta. För inte blev mitt sprut av denna lika glansigt, inte ens i närheten, som den lilla droppen från igår. Mitt generella intryck är att nya flaskor har lite avdunstning innan de stabiliserar sig. Vissa flaskor jag har har jag tagit kanske ett fåtal sprays av men det ser efter några månader ut som jag tagit flera ml. T.ex. min Musk Khabib som jag bytte bort. Men det är ofta då som doften också kommer till sin rätt. Eller vad säger ni? Har ni några reflektioner i den frågan?
Det jag själv har märkt att att parfymer som nyligen fraktats kan te sig väldigt märkligt en ganska lång tid efteråt.