• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Bezelman

Guld
2-Faktor
Cartier Pasha edp föll mig inte i smaken och jag tror inte det kommer gå hem hos farfar heller. Problemet med TDH och BDC EDP är att dom inte håller länge och inte är potenta nog, har bägge hemma. Men ska kika på Prada l'homme och Guerlain l'homme ideal edt, tack! Funderar också på PDM Pegasus Exclusif eller Carlisle, tack kanske går hem?
Pasha är ju superbra. Ge den en chans....Att BDC edp skulle ha dålig longevity håller jag inte alls med om. Kan väl variera på olika personer men jag skulle säga att den är över medel. Jag vet inte heller om jag tycker det är bra med allt för potenta parfymer. Det är ju lite youtube-viktigt numera men jag tycker det är direkt olämpligt när man vaknar dagen efter o luktar gårdagens doft. Men varför inte sauvage elixir då? Den är ju också lite old school och sprayar man den på fredag funkar den fortfarande till söndagsmiddagen 😁. Annars är ju Megamare bra. Den räcker att applicera en gång i veckan 🙈
 

1981

Basic
1000011019.jpg
 

errare

Basic
2-Faktor
Pasha är ju superbra. Ge den en chans....Att BDC edp skulle ha dålig longevity håller jag inte alls med om. Kan väl variera på olika personer men jag skulle säga att den är över medel. Jag vet inte heller om jag tycker det är bra med allt för potenta parfymer. Det är ju lite youtube-viktigt numera men jag tycker det är direkt olämpligt när man vaknar dagen efter o luktar gårdagens doft. Men varför inte sauvage elixir då? Den är ju också lite old school och sprayar man den på fredag funkar den fortfarande till söndagsmiddagen 😁. Annars är ju Megamare bra. Den räcker att applicera en gång i veckan 🙈

Antingen så ställer det sociala sig i vägen för Megamare eller så kan det bli tvärtom o_O Jag blir själv helt näsblind otroligt fort när det kommer till den vilket är tråkigt, vill ju känna doften av perineum á la Poseidon men icke…
 

SeikoZ

Diamant
2-Faktor
Pasha är ju superbra. Ge den en chans....Att BDC edp skulle ha dålig longevity håller jag inte alls med om. Kan väl variera på olika personer men jag skulle säga att den är över medel. Jag vet inte heller om jag tycker det är bra med allt för potenta parfymer. Det är ju lite youtube-viktigt numera men jag tycker det är direkt olämpligt när man vaknar dagen efter o luktar gårdagens doft. Men varför inte sauvage elixir då? Den är ju också lite old school och sprayar man den på fredag funkar den fortfarande till söndagsmiddagen 😁. Annars är ju Megamare bra. Den räcker att applicera en gång i veckan 🙈
Bär Pasha nu, och jag börjar gilla den. Tror det är öppningen jag stör mig på, får fortsätta utforska den! Angående BDC EDP, så la jag nio sprut igår och jag frågade flera personer om dom kunde känna lukten. Dom fick i princip sniffa på mig på nära håll för att känna doften. :/ Sauvage Elixir och Megamare ska jag kolla närmare på, tack!
 

S.L

Diamant
2-Faktor
Jag skulle rekommendera Tabac Libre, som är en boozy och kryddig tobaksdoft med lite fruktiga inslag. Cuir Fleurissant är en elegant mix av läder och flora. Danse Lascive är en rökig och animalisk läder. Sexig som fan om man som mig inte har något emot lite snusk i doften, men den kan nog bli lite för mycket för många. Yloud-Yloud har en underbar kombo av en krämig ylang-ylang, sandelträ och oud. Vetiveria Animalis har en härligt jordig och lite rökig vetiver parat med animaliska godsaker. Après Cologne är en modern tagning på en klassisk cologne. Välgjord och väldigt naturlig citrusdoft. Vill man ha en aromatisk, grön och mossig fougère av väldigt hög kvalitet får man inte missa Fougèriste.

Sen känns det som jag skulle kunna fortsätta med alla dofter: Figue de Vertu, underbar fikondoft. Irida, underbar irisdoft. Yassemi, underbar jasmindoft. osv...
Jag kan bara konstatera att enligt mitt tycke och smak så det finns många guldkorn att upptäcka.
Sen kanske jag ska höja ett litet varningens finger också för de som går i tankarna att beställa samples, att om man inte gillar old school/vintageinspirerade dofter med i många fall tydliga animaliska inslag bör man kanske hitta ett annat hus att utforska. 🙂
AC och Fougèriste incoming.


C239D6D0-4839-46B4-8C69-63801E6013D8.gif
 

Bezelman

Guld
2-Faktor
Bär Pasha nu, och jag börjar gilla den. Tror det är öppningen jag stör mig på, får fortsätta utforska den! Angående BDC EDP, så la jag nio sprut igår och jag frågade flera personer om dom kunde känna lukten. Dom fick i princip sniffa på mig på nära håll för att känna doften. :/ Sauvage Elixir och Megamare ska jag kolla närmare på, tack!
Elixir tror jag kan vara bra för farfar. Megamare är nog inget för honom. Kan ju vara ju vara kul att utforska men jag tycker den är svår att gilla. Dom flesta Orto Parisi är nog lite för mycket för mig iaf.
 

bleppo

Basic
2-Faktor
Vafalls! Plusgrader!? Dags att börja fundera på vårdoft. Tankarna kring Tygar, Sospiro och Kajal III? Ska vara snarlika hela bunten men har faktiskt bara doftat på Kajal III. Den var inte märkvärdig men hade en väldigt angenäm och kontorsvänlig profil. Jäkligt tråkigt att man hamnat åt det hållet men med någon slags sparplan pga kommande renoveringar så har jag lite tappat suget på artsy-fartsy dofter som nyttjas var tredje molnfri skottdag.
 

S.L

Diamant
2-Faktor
Fin den där! Körde den idag till din ära!
Hehe, tänkte faktiskt idag ”undrar om @Tjabo hunnit testa denna än?” 😁
Den är inte dum alls. Mjuk fougere där cypress och enbär som ibland kan vara lite vassa balanseras mot mjuk kardemumma. Känns lite elegant, ’vuxen’ i karaktären. Liknar inte riktigt nåt annat insamlingen vilket alltid är ett plus i kanten.
 
Topp