• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Leverans idag.
Jag beställde med normal post men de skickades med DHL Express iaf och satan vad snabbt det gick!
Paketets resa startade i Thessaloniki igår kl. 17.56 och leverans till paketbox i mitt lilla samhälle i södra Jylland idag kl. 11.41.
Den är go! Bahrain lämnade Singapore i fredags förmiddag, anlände vid dörren imorse! Det är nog personligt rekord här!
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Leverans idag.
Jag beställde med normal post men de skickades med DHL Express iaf och satan vad snabbt det gick!
Paketets resa startade i Thessaloniki igår kl. 17.56 och leverans till paketbox i mitt lilla samhälle i södra Jylland idag kl. 11.41.
Väntar fortfarande på mina samples, beställde den 19:e och verkar ha kommit till Sverige nu, så imorgon så…
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Leverans idag.
Jag beställde med normal post men de skickades med DHL Express iaf och satan vad snabbt det gick!
Paketets resa startade i Thessaloniki igår kl. 17.56 och leverans till paketbox i mitt lilla samhälle i södra Jylland idag kl. 11.41.

Ytterligare en sak att gilla med Angelos. Har också beställt vanlig leverans nån gång tidigare men han skickar med DHL Express ändå. Vanligtvis med under 24 timmars leverans då med.
Du får återkomma med dina intryck sen när du hunnit testa!
 
  • Like
Reactions: S.L
Lite mer godis anslöt idag. Ska bli kul att se vad dessa går för, tunga pjäser.

D0C7F102-A78C-4A35-94B0-603F88324B31.jpeg


 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Är det någon som sitter på en rabattkod för Gents? Eller vet vart man kan köpa Creed Viking billigt? (Present)
 

Tobb

Cartier
2-Faktor
Jaha trådkompisar, jag köpte ju för ett tag sedan Boss nr one, jag tycker doften försvinner oförskämt fort, är det bara jag eller har jag fått en fake?! Ska sägas att jag duschar på rätt ordentligt när det är Edt vi pratar om !
 

Kson

Patek
2-Faktor
Någon som provat denna? Kanske inte få diskutera Boss Bottled här inne 😅?Är det stor skillnad på denna mot den ”vanliga” Bottled varianten. Eller finns det andra alternativet för Boss Bottled? Fast lite finare och lyxigare?




 

Bilagor

  • IMG_9525.jpeg
    IMG_9525.jpeg
    109.8 KB · Visningar: 5

S.L

Vacheron
2-Faktor
Någon som provat denna? Kanske inte få diskutera Boss Bottled här inne 😅?Är det stor skillnad på denna mot den ”vanliga” Bottled varianten. Eller finns det andra alternativet för Boss Bottled? Fast lite finare och lyxigare?




Här diskuteras alla tänkbara dofter! 👍🏻
Ur Boss Bottled serien är det väl mest Intense versionen som fått lite uppmärksamhe, solid doft för den svalare årstiden (men diskad numer tror jag?). Har själv dålig koll på hela serien tyvärr.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Här diskuteras alla tänkbara dofter! 👍🏻
Ur Boss Bottled serien är det väl mest Intense versionen som fått lite uppmärksamhe, solid doft för den svalare årstiden (men diskad numer tror jag?). Har själv dålig koll på hela serien tyvärr.
Okej, då jag uppskattar doften av den vanliga Bottled varianten så är min fråga om det finns liknande produkter fast med bättre kvalitet? Har du några tips?
 

G.Clooney

Cartier
Okej, då jag uppskattar doften av den vanliga Bottled varianten så är min fråga om det finns liknande produkter fast med bättre kvalitet? Har du några tips?
Boss Bottled är ju en klassiker i mitt eget fall. Körde den en del när jag var yngre för en sisådär 20-25 år sedan och jag har även idag en flaska Boss Bottled Intense (edp) i skåpet. Jag tycker den påminner om vanliga Boss Bottled fast bättre, mer kräm, och mer "djup". Andra från serien värda att nämna men som sticker iväg lite från "DNA:t" är Marine och Elixir, varav den sistnämnda är oprövad av mig själv men tipsad om av andra och den ser ju på förhand lite halvintressant ut. Annars säger jag som @S.L - kolla "reminds me of" på Fragrantica.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Första intryck? 🥳
Grön-vit.
Grön men inte så så aromatisk som dofter i denna genre kan vara i allmänhet. Mjuk. Vita blommor, jasmine/apelsinblomma/neroli. ’Vuxen’ karaktär , inte på det viset att den känns old-school som tex de flesta av Rogues parfymer, den känns inte så arketypiskt som en gammal typ av doft. Den har ett visst smutsigt/animaliskt anslag med sin musk och indole. Inte jättelik någon annan doft jag haft men lite som en smutsigare Invasion Barbare minus timjan kanske. Första känslan är mer mot *gillar” än *älskar”.
 
Topp