• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Apropå blindköp: Dagens mail call! 🤩

💣⚔️🔫 & ☮️✌️


61995648-A4AD-4D70-B653-86D2CA445CE1.jpeg


Kan detta vara något @Nic eller har jag gjort bort mig?
 

Nic

Silver
2-Faktor
Apropå blindköp: Dagens mail call! 🤩

💣⚔️🔫 & ☮️✌️


61995648-A4AD-4D70-B653-86D2CA445CE1.jpeg


Kan detta vara något @Nic eller har jag gjort bort mig?

Jag har faktiskt inte testat den, men jag äger W&P II som är en av mina favoriter från ALD. De är ganska snarlika som jag förstår det, men OG ska tydligen vara pudrigare.
Den tillhör inte deras mest lättsmälta skapelser, så den är nog inte direkt för alla. 😊
Om du inte gillar den kan jag vara spekulant. Det hade varit kul att jämföra den med min version.
 
Slog till med Xerjoff Tony Iommi Monkey Special för två dagar sen. Ser framemot att få den nästa vecka. Har redan Uden och 40 Knots från samma märke. Annars är Creed och Floris favoritmärkena. Acqu di Parma på sommaren, gärna något vanilj/oud på vintern.
 

G.Clooney

Basic
Någon som testat Etruscan Water från Fransesca Bianchi? (@Notorious Niklas?)
Sneglat på den ett tag. Jäkligt spretiga "reminds me of" på fraggan. Läser mkt om vintage-känsla och chypre hit och dit samtidigt som andra menar nåt annat... Parfymer med för stor likhet med "Diaghilev" (utan att ens ha luktat på den) är ganska trevliga men används aldrig när det kommer till kritan då jag får lite av den där vintage-tant-känslan faktiskt... Har personligen inte mognat upp i full blom på den punkten. Ännu.
Nån som kan skänka ett uns pålitlig klarhet?
 

F32

Silver
2-Faktor
Nån som kan upplysa en okunnig om Armani bytt flaska för deras Aqua di Gio pour homme? Kört den många år men hittar inte exakt samma som jag brukar ha.
6BE3CE53-A5D0-46E9-9272-89FD56991721.jpeg
 

Tjabo

Silver
2-Faktor
Någon som testat Etruscan Water från Fransesca Bianchi? (@Notorious Niklas?)
Sneglat på den ett tag. Jäkligt spretiga "reminds me of" på fraggan. Läser mkt om vintage-känsla och chypre hit och dit samtidigt som andra menar nåt annat... Parfymer med för stor likhet med "Diaghilev" (utan att ens ha luktat på den) är ganska trevliga men används aldrig när det kommer till kritan då jag får lite av den där vintage-tant-känslan faktiskt... Har personligen inte mognat upp i full blom på den punkten. Ännu.
Nån som kan skänka ett uns pålitlig klarhet?

Jag har den, köpt av @S.L .
Den är inte tantig i min bok.

Tycker denna va rätt spot on:

IMG_6489.png
 
Någon som testat Etruscan Water från Fransesca Bianchi? (@Notorious Niklas?)
Sneglat på den ett tag. Jäkligt spretiga "reminds me of" på fraggan. Läser mkt om vintage-känsla och chypre hit och dit samtidigt som andra menar nåt annat... Parfymer med för stor likhet med "Diaghilev" (utan att ens ha luktat på den) är ganska trevliga men används aldrig när det kommer till kritan då jag får lite av den där vintage-tant-känslan faktiskt... Har personligen inte mognat upp i full blom på den punkten. Ännu.
Nån som kan skänka ett uns pålitlig klarhet?
Svårdefinierad rackare. Endast testat den ett fåtal gånger och vet inte riktigt vad jag tycker om den ännu. Finns många bra element med den men har än så länge svårt med vissa delar av den. Öppnar rough, doftar påtagligt annorlunda närmast skinnet/stripen jämfört med sillaget. En påtaglig pissighet och animalik som inte framgår i noterna. Den har en lite mörkare, jordig sida till sig också samt en rejäl dos med oakmoss. Fokus på kryddighet/örtighet snarare än blommighet så den lutar mer maskulint än feminint om jag skulle definiera den på så vis. Liknelserna med CE & Haute Luxe är off. Drydownen är fin och den blir mer och mer lättburen allt eftersom den lägger sig. Definitivt vintage och chypre. Powerhouse sett till performance.

En jäkligt spännande blandning om inte annat. Vintage, animalisk, kryddig, rough, in your face men samtidigt sofistikerad och småfräsch, allt på samma gång men mer eller mindre framträdande under resans gång. Inget att rekommendera blindköp av (förutom till vissa här i tråden som man vet älskar stilen). Utifrån att du sålt Shangri-La, CdR osv pga för lite användning så är nog detta fel håll om du vill få mer användning. Men jag kan ju så klart ha helt fel!

Mina 5 cent, vet inte ens om detta blev läsbart, I’m literally just yappin’ at this point. 🗣️🤪
 

G.Clooney

Basic
Jag har den, köpt av @S.L .
Den är inte tantig i min bok.

Tycker denna va rätt spot on:

IMG_6489.png

Svårdefinierad rackare. Endast testat den ett fåtal gånger och vet inte riktigt vad jag tycker om den ännu. Finns många bra element med den men har än så länge svårt med vissa delar av den. Öppnar rough, doftar påtagligt annorlunda närmast skinnet/stripen jämfört med sillaget. En påtaglig pissighet och animalik som inte framgår i noterna. Den har en lite mörkare, jordig sida till sig också samt en rejäl dos med oakmoss. Fokus på kryddighet/örtighet snarare än blommighet så den lutar mer maskulint än feminint om jag skulle definiera den på så vis. Liknelserna med CE & Haute Luxe är off. Drydownen är fin och den blir mer och mer lättburen allt eftersom den lägger sig. Definitivt vintage och chypre. Powerhouse sett till performance.

En jäkligt spännande blandning om inte annat. Vintage, animalisk, kryddig, rough, in your face men samtidigt sofistikerad och småfräsch, allt på samma gång men mer eller mindre framträdande under resans gång. Inget att rekommendera blindköp av (förutom till vissa här i tråden som man vet älskar stilen). Utifrån att du sålt Shangri-La, CdR osv pga för lite användning så är nog detta fel håll om du vill få mer användning. Men jag kan ju så klart ha helt fel!

Mina 5 cent, vet inte ens om detta blev läsbart, I’m literally just yappin’ at this point. 🗣️🤪
Tack för klarheten! Min samlade bedömning blir då att ta nån annan... Just för stunden... Hon har ju en hel arsenal med intressanta kreationer.
@Notorious Niklas: Hunnit med "Under my skin" förresten?
 
Tack för klarheten! Min samlade bedömning blir då att ta nån annan... Just för stunden... Hon har ju en hel arsenal med intressanta kreationer.
@Notorious Niklas: Hunnit med "Under my skin" förresten?
Inte ännu! Blivit så pass många flaskor på slutet att jag inte riktigt hunnit med! Men lovar att återkomma i helgen med första intryck! 😃 PM:a mig om du vill ha Etruscan förresten!
 

Belmondo

Silver
2-Faktor
Solen skiner, vår i luften, testar nästa sample från Angelos - Eau de Vertu

Får en klassisk hårdtvål från barndomen, typ Lux, i basen, men, med mer heliotrop och liljekonvalj än klassisk neroli.
Som tvätt körd med ett lite floralt sköljmedel torkad på torkvindan i en sommarbris. Fräscht helt enkelt.
Om man gillar tex Neroli Voyage eller Castille så kan man inte hamna fel med den här känner jag. :)
 
Tack för klarheten! Min samlade bedömning blir då att ta nån annan... Just för stunden... Hon har ju en hel arsenal med intressanta kreationer.
@Notorious Niklas: Hunnit med "Under my skin" förresten?
4FB8D82A-2B6E-4506-BD51-79537147B93B.jpeg


Första intryck: Här skulle jag i stället vilja slänga in en Haute Luxe-liknelse, fast dess smutsiga lillasyster. Samma chyprebas, iris/orris root har huvudrollen men denna är mer kryddig, läder och animalisk. Sambon tyckte den doftade svett.

Mycket bra! Kan rekommendera!
 

G.Clooney

Basic
4FB8D82A-2B6E-4506-BD51-79537147B93B.jpeg


Första intryck: Här skulle jag i stället vilja slänga in en Haute Luxe-liknelse, fast dess smutsiga lillasyster. Samma chyprebas, iris/orris root har huvudrollen men denna är mer kryddig, läder och animalisk. Sambon tyckte den doftade svett.

Mycket bra! Kan rekommendera!
Bortsett från svett-liknelsen låter det ju kalas... Sitter med Byzantine Amber på mig framför brasan just nu och fan va god den är. Så man känner för att slå till på nåt ytterligare från huset och det är ju inte helt omöjligt man kör på den du tipsar om. Har en viss förkärlek för dofter man bara sitter själv och myser med, helt utan en tanke på omgivningen överhuvudtaget. :cigar:

Kör denna från sample ikväll:
Inte alls min typiska typ av doft men den imponerar verkligen. Väldigt mysig och behaglig. Mersmak!
Jäkla otippad doftprofil på den! Iaf jämfört med vad man brukar få upp på dina bifogade länkar. Kul! Har ju Tabac Libre på ingående, lite otippad förhandsinfo från @Belmondo men det återstår att se. Annars är det också ett hus man blivit lite intresserad av... Och primärt är väl nästa Après Cologne kanske... Hunnit med den än?
 

S.L

Diamant
2-Faktor
Bortsett från svett-liknelsen låter det ju kalas... Sitter med Byzantine Amber på mig framför brasan just nu och fan va god den är. Så man känner för att slå till på nåt ytterligare från huset och det är ju inte helt omöjligt man kör på den du tipsar om. Har en viss förkärlek för dofter man bara sitter själv och myser med, helt utan en tanke på omgivningen överhuvudtaget. :cigar:


Jäkla otippad doftprofil på den! Iaf jämfört med vad man brukar få upp på dina bifogade länkar. Kul! Har ju Tabac Libre på ingående, lite otippad förhandsinfo från @Belmondo men det återstår att se. Annars är det också ett hus man blivit lite intresserad av... Och primärt är väl nästa Après Cologne kanske... Hunnit med den än?
Faktiskt inte testat AC riktigt ännu, vill gärna ha lite mer vår i luften på nåt vis…
 
Topp