• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Diamant
2-Faktor
DD:
237B4989-2C6D-4A06-9012-D6EE2111588C.jpeg

 

Sthlm-Nicklas

Silver
2-Faktor
Det tog två år att få ihop en komplett Tutti frutti samling.
Mycket tack vare @Notorious Niklas stort tack kompis!

Nu kan jag slappna av resten av året. Målet var att få tag i en komplett Fruity Aoud.

Kort sammanfattat:

Sweetie aoud: franska konditoriet som alla känner till.

Candy aoud: ganska tung oud/läder bas och sedan de fina fruktiga inslagen uppepå. Min favorit.

Fruity aoud: tänk en fruktig bålskål från 1989. Mycket lättare doft i direkt jämförelse med candy.

Har dock förståelse för att endast sweetie tillverkas. Den är riktigt unik. Fruity och candy är för lika varandra och vad jag har hört är candy för svår att tillverka med de nya restriktionerna. Min personliga uppskattning är att det tillverkades cirka 600-900 candy och fruity flaskor och runt 30 000 sweetie flaskor hittills.

20240224_182750.jpg
 
Senast ändrad:
Det tog två år att få ihop en komplett Tutti frutti samling.
Mycket tack vare @Notorious Niklas stort tack kompis!

Nu kan jag slappna av resten av året. Målet var att få tag i en komplett Fruity Aoud.

Kort sammanfattat:

Sweetie aoud: franska konditoriet som alla känner till.

Candy aoud: ganska tung oud/läder bas och sedan de fina fruktiga inslagen uppepå. Min favorit.

Fruity aoud: tänk en fruktig bålskål från 1989. Mycket lättare doft i direkt jämförelse med candy.

Har dock förståelse för att endast sweetie tillverkas. Den är riktigt unik. Fruity och candy är för lika varandra och vad jag har hört är candy för svår att tillverka med de nya restriktionerna. Min personliga uppskattning är att det tillverkades cirka 600-900 candy och fruity flaskor och runt 30 000 sweetie flaskor hittills.

20240224_182750.jpg

c84f13e0-b441-4fda-8786-6fcbe38e523e_text.gif

All kärlek brollan! ❤️
 

G.Clooney

Basic
Fick hem denna igår och då det är lite ruggigt ute idag passade den perfekt som DD.
Djup doft. Får en lite bensinbaserad öppningsdoft som det känns som man kommer svimma av men den lägger sig och utvecklas till mer behagliga nyanser allt eftersom tiden går. "Heavy shit" - kan man kanske säga. Väldigt mysig men djup och tung. Utvecklar sig fint med flera lager så "intressant", det är den definitivt. 4,3/5.
IMG_20240227_163549.jpg

 
Fick hem denna igår och då det är lite ruggigt ute idag passade den perfekt som DD.
Djup doft. Får en lite bensinbaserad öppningsdoft som det känns som man kommer svimma av men den lägger sig och utvecklas till mer behagliga nyanser allt eftersom tiden går. "Heavy shit" - kan man kanske säga. Väldigt mysig men djup och tung. Utvecklar sig fint med flera lager så "intressant", det är den definitivt. 4,3/5.
IMG_20240227_163549.jpg

Kul! Testade TBK i helgen, den var ingen hit :( Vad tyckte du om den?
 

G.Clooney

Basic
Kul! Testade TBK i helgen, den var ingen hit :( Vad tyckte du om den?
Nej, samma känsla. Nu minns jag inte exakt men lite för torrt läder med oönskade inslag av annat, för min smak. Däremot provade jag Tyger Tyger igår, tror du hade gillat den. Den hade lite av den där vintage-vibben som jag också får med Shangri La t.ex. Fast denna var bättre enligt mig. Inte lika påtagligt "tantig". 😁
Sen provade jag Lost in Heaven och Libertine Neroli. Lost in Heaven hade en jäkla vintage-öppning, gillade den inte alls först, men den kokade ner till nån mysig amber-kompott som var behaglig - inte alls lika behaglig som Byzantine Amber men det är ju inte meningen heller, antar jag. Fick en svag 4:a på 5-skalan. Libertine Neroli var desto mer intressant. En citrus-lädrig-amber-aktig historia som faktiskt påminde lite svagt om Rouge Privé. Denna ska jag utforska lite mer då jag eventuellt slår till på en sådan. Men en sak är säker, Fransesca Bianchi är en lök med många lager, fast med tydligt DNA ändå.
 
Nej, samma känsla. Nu minns jag inte exakt men lite för torrt läder med oönskade inslag av annat, för min smak. Däremot provade jag Tyger Tyger igår, tror du hade gillat den. Den hade lite av den där vintage-vibben som jag också får med Shangri La t.ex. Fast denna var bättre enligt mig. Inte lika påtagligt "tantig". 😁
Sen provade jag Lost in Heaven och Libertine Neroli. Lost in Heaven hade en jäkla vintage-öppning, gillade den inte alls först, men den kokade ner till nån mysig amber-kompott som var behaglig - inte alls lika behaglig som Byzantine Amber men det är ju inte meningen heller, antar jag. Fick en svag 4:a på 5-skalan. Libertine Neroli var desto mer intressant. En citrus-lädrig-amber-aktig historia som faktiskt påminde lite svagt om Rouge Privé. Denna ska jag utforska lite mer då jag eventuellt slår till på en sådan. Men en sak är säker, Fransesca Bianchi är en lök med många lager, fast med tydligt DNA ändå.
Exakt så, gummiaktigt och stickigt läder!

Lost in heaven äger jag och ska fortsätta bekanta mig med men håller UMS över den! Du kanske är spekulant om den ska vidare då? 😊

Ska spana in Tyger Tyger! Kul att LN verkar bra, haft span på den också.
 

G.Clooney

Basic
Lånar en bild av Dmitry Bortnikoff idag. Denna har växt på mig från "bra" till "jäkligt bra". Tror det är en ganska nyfunnen fetisch det där med "Cacao". Gifter sig jäkligt fint med övriga noter. Mysig, helt enkelt. Vet att jag klagade på performance initialt med denna, men det gör jag inte längre. Den håller hur bra som helst.

1709281783317.jpeg

 
IMG_2551.jpeg


Kör på en söndagskombo av Jubilation XXV och ett nytillskott Khadlaj Maison Creation De Reve, som jag förstår är något klonhus från UAE.

Jag lockades av en betald parfyminfluencer på YouTube, men det kvittar eftersom jag är positivt överraskad, betalade en spottstyver och är därmedelst nöjd och inte besviken. Khadlajen delar några likheter med Jubilation (men vad jag förstår ingen "klon" på den), mer som en avlägsen släkting och naturligtvis inte på samma nivå.

Stabil doft för fickpengar. Gillar, gillar!
 
Senast ändrad:
Topp