• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

S.L

Vacheron
2-Faktor
FMD/DD:
DB7CD39E-140F-4906-909B-E421E4DD7D78.jpeg

 

Bilagor

  • 04515520-A5B1-46AC-BE2F-ED3D7AFBCE78.jpeg
    04515520-A5B1-46AC-BE2F-ED3D7AFBCE78.jpeg
    210 KB · Visningar: 1

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Testar Ensar Oud - Oud Yusuf PP ikväll. Känns väldigt Ensar. Väldigt många lager till sig trots att det bara är en ren thai oud-olja. Tydliga rosvibbar, framträdande sötma och en lätt pudrig träighet. Mycket bra men spontant så lever den inte upp till sitt pris.


1A8D698F-412F-4579-9FF5-E10234526F04.png

Nu låter jag som en surpelle men är inte det lite alltid så med Ensar? Han är ju typ all-natural/indiesvängens svar på Roja. Kvaliteten finns verkligen där men priserna, herregud.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
I ett något desperat försök att hitta nya bra dofter som jag inte har provat
tidigare så har jag testat 13 från Detaille. Samt beställt 4 flaskor från Teone Reinthal.
Det enda som är värt att lyfta fram från Detaille är Yachting som
är en bra liten doft till sommaren. Helt okej prestanda.

Sedan var det ett jävla tryck i samtliga parfymer från TR.
Rainbird är lätt favoriten hos mig, väldigt trevlig doft som bäst
kan beskrivas som en fräsch kontorsdoft av hög kvalite.
Sedan är ju black spruce otroligt bra också. Nästan för mycket
tryck i den. Sedan tycker jag att det är lite svårt att sätta betyg
på Treewitch appalachia och d`Aguilar. De är ju bättre än
95% av det som finns på marknaden. Men de kommer
inte in på min top 25. Tolka det som ni vill. Har testat
cirka 4-5 timmar, får se hur de utvecklas under dagen.


Ha en fin vecka!


20240511_201734.jpg
20240513_140317.jpg
20240513_140739 (1).jpg
 
Senast ändrad:
I ett något desperat försök att hitta nya bra dofter som jag inte har provat
tidigare så har jag testat 13 från Detaille. Samt beställt 4 flaskor från Teone Reinthal.
Det enda som är värt att lyfta fram från Detaille är Yachting som
är en bra liten doft till sommaren. Helt okej prestanda.

Sedan var det ett jävla tryck i samtliga parfymer från TR.
Rainbird är lätt favoriten hos mig, väldigt trevlig doft som bäst
kan beskrivas som en fräsch kontorsdoft av hög kvalite.
Sedan är ju black spruce otroligt bra också. Nästan för mycket
tryck i den. Sedan tycker jag att det är lite svårt att sätta betyg
på Treewitch appalachia och d`Aguilar. De är ju bättre än
95% av det som finns på marknaden. Men de kommer
inte in på min top 25. Tolka det som ni vill. Har testat
cirka 4-5 timmar, får se hur de utvecklas under dagen.


Ha en fin vecka!


20240511_201734.jpg
20240513_140317.jpg
20240513_140739 (1).jpg
Wow! Redan anlänt? Grymt! Måste leta fram spårningsnummer på min beställning, hade glömt av den beställningen helt 😁
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Dagens parfym är en oväntad succé - Honour Man - Amouage.
Har haft rätt svårt att hitta bra parfymer från Amouage.

Reflection är rätt ok. Jubilation också. Journey är helt ok. Gold man riktigt bra. Men jag har nog testat 20 av deras parfymer och de flesta utom dessa är inte i min smak.

Men denna är ju riktigt bra!


Massa peppar och (ceder) trä. Ackompanjerat av vetiver och en inte för påfallande patchouli. Bra komponerad, väldigt manlig. I like!

375x500.12763.jpg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Dagens parfym är en oväntad succé - Honour Man - Amouage.
Har haft rätt svårt att hitta bra parfymer från Amouage.

Reflection är rätt ok. Jubilation också. Journey är helt ok. Gold man riktigt bra. Men jag har nog testat 20 av deras parfymer och de flesta utom dessa är inte i min smak.

Men denna är ju riktigt bra!


Massa peppar och (ceder) trä. Ackompanjerat av vetiver och en inte för påfallande patchouli. Bra komponerad, väldigt manlig. I like!

375x500.12763.jpg
Kul! Har sneglat på den ibland men tvekat då även jag har svårt att komma överens med Amouage alltsomoftast, Gold Man, Jub. Woman och i viss mån Reflection Man undantaget.
 

errare

Cartier

bleppo

Omega
2-Faktor
Nya paket sen förra veckan hexagon

Något mer att önska på prestandan i FdB. Nu hade jag läst lite innan och var redo på att ingen oud skulle sticka ut och visa sig, och så var fallet. I annat otroligt bra!


Amber Cologne är otroligt fin, bättre prestanda än förväntat. Väl värd priset enligt mig :)



IMG_0576.jpeg
Oud vert är kanon! Kanske ingen megaperformer som sagt men den är fin.
Amber Cologne har det pratats tillräckligt mkt om här för att göra mig intresserad :D
 

Lidas78

Omega
2-Faktor
Nya paket sen förra veckan hexagon

Något mer att önska på prestandan i FdB. Nu hade jag läst lite innan och var redo på att ingen oud skulle sticka ut och visa sig, och så var fallet. I annat otroligt bra!


Amber Cologne är otroligt fin, bättre prestanda än förväntat. Väl värd priset enligt mig :)



IMG_0576.jpeg
Ja Oud Vert Intense tycker jag också är riktigt bra!
Amber Cologne behöver jag ge lite mer tid (har ett sample som dök upp här förra veckan)...
 

errare

Cartier
Oud vert är kanon! Kanske ingen megaperformer som sagt men den är fin.
Amber Cologne har det pratats tillräckligt mkt om här för att göra mig intresserad :D

Skulle nog vilja säga att det är ett av de bättre, om inte det mest lyckade blindköpen jag gjort! Hade tidigare sikte på Musk Cologne men denna tråden fick mig inställd på Amber.

Har ett sample på Musk Cologne så får se hur det slutar, hade jag inte handlat innan Bortnikoffs 3 för 2 så hade den nog också varit på plats.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Klickade hem ett par dofter jag haft på önskelistan hos Gents ett tag, nu när det är 20% off på allt. Ett par riktigt trevliga sommardofter, en klassiskt gubbig och en mer nische.
Geo. F. Trumper Havana och Di Ser Akanesasu.
IMG_7520.jpeg

Nån måste berätta lite mer om Di ser. Länge sen jag testade och minns inte alls om de var bra eller ens vilken stil de var…
 

Psykel

Patek
Nån måste berätta lite mer om Di ser. Länge sen jag testade och minns inte alls om de var bra eller ens vilken stil de var…
Kört några prover via Gents. Generellt lite för udda för min smak, men just denna är en härlig blandning av olika citrus. Apelsin, bergamott, jasmin och vetiver, enligt internet. Hyfsat unisex, vilket jag uppskattar. Och på min hud håller den länge, iallafall när jag testade den förut.
Sen är jag en sucker för trevliga flaskor, och denna var rätt speciell. Ingen text, ingen logga. Bara rejält tungt glas för storleken (påminner om dom japanska bläckflaskor jag har) med en tjusig träkork.
Känns lite som parfymernas Grand Seiko, med tanke på hur båda vill representera olika aspekter av japansk natur och kultur.
Strax över 800 på rea för 33ml är ändå hyfsat prisvärt.
 

errare

Cartier

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Klickade hem ett par dofter jag haft på önskelistan hos Gents ett tag, nu när det är 20% off på allt. Ett par riktigt trevliga sommardofter, en klassiskt gubbig och en mer nische.
Geo. F. Trumper Havana och Di Ser Akanesasu.
IMG_7520.jpeg
har Havana på min lista med, men inte kommit till skott. Kan man få en liten recension? :)
 

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Lyckades beställa två Floris, No.89 och Elite 100ml via en 3d party på Amazon för 120kr/st.
Antagligen så hade de klickat i fel valuta, €120 känns mer rimligt, hade bara en av varje kvar. De står som skickade.
Vad kan man gissa händer härnäst? Kan man bli efterfakturerad månntro?
 
  • KS Like
Reactions: S.L

Psykel

Patek
har Havana på min lista med, men inte kommit till skott. Kan man få en liten recension? :)
Såhär står det på Trumpers hemsida:
"Introducing Havana Cologne, a fragrance that has been formulated to evoke the swaying and rustling of Cuba’s one hundred different palm tree species.
This fragrance possesses delightful notes including layers of pepper, grapefruit, tobacco, cinnamon, a dash of paprika, and a hint of vetiver; all of which enhances this strong, modern and intoxicating scent cologne.

Base Notes – Vetiver, Tobacco, Leather

Middle Notes – Saffron, Cinnamon, Paprika

Top Notes – Bergamot, Grapefruit, Pink Pepper, Elemi"

Tycker den beskrivningen är rätt bra. En kryddigt fräsch doft som går över till en lite sötare, träig krydda. Passar nog utmärkt varma sommarkvällar.
Prestandan är väl som andra Trumper, skulle jag tro. Håller en arbetsdag på min hud iallafall.
 
Topp