• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Intressanta noter. Stör mig dock på folk som recenserar utan att ha doftar på parfymen.

1D5990C4-0EEC-49BF-B754-1E93A91CE296.png

Den första TF sen Dacke- fejden som ser lovande ut. Men prisnivån på TF är ju ett skämt nuförtiden. Medelbra ingredienser för ultralyx-priser.

Den där såg jag på Harrods. Absolut inget för mig personligen. Alldeles för tung och obalanserad. Tyckte det var mest rom peppar. Men det är svårt att utvärdera på 5min när man bara får topnoterna.

Dagens åkte i golvet med klarade sig. Bra att de gör tjockt glas. Se hörnet.🙃
Screenshot_20240730_215431_Gallery.jpg

Dagens nytillskott:
24F301C0-4F42-4FAA-8476-2B2A5C9407DC.jpeg

FF liknar inget annat jag haft, kommer ta ett tag att greppa den tror jag.
CT är varm, krämig, mjuk, rökig (lite tjärig)), animalisk läder med lite vintage vibbar.
Väldigt otippade förvärv för din del ändå måste jag säga! Kul. FF är rätt ball. Dock lockar dessvärre ingen av dem till flaskköp för egen del.

Väldigt otippade förvärv för din del ändå måste jag säga! Kul. FF är rätt ball. Dock lockar dessvärre ingen av dem till flaskköp för egen del.
Det var mer omständigheter/tillfället som gjorde så att dessa ramlade in, har inte jagat efter dem.
Definitivt utanför mitt normala ”spann” men man måste prova att testa nåt nytt emellanåt, får se om de stannar.

Båda fina dofter men AT var lite för söt för min del och här hemma så har hustrun övertagit vårdnaden av Kaleidoscope.

Jasså, kanske hamnar i fällan där igen alltså…

Har ett sample på AT som ska testas imorgon :)

Tjejens mamma kom förbi och även hon ska tydligen skaffa sig en flaska Green Leather :cigar:

• KS Like
Reactions: S.L
Det var mer omständigheter/tillfället som gjorde så att dessa ramlade in, har inte jagat efter dem.
Definitivt utanför mitt normala ”spann” men man måste prova att testa nåt nytt emellanåt, får se om de stannar.
Jag älskar att du gör det!

DD:
3B7F539F-7312-4E40-AB37-8F7A636BC65E.jpeg

Håller tummarna för att Postnord kommer med nya härliga dofter innan dagens slut.
Vad är på G in?

Men så gött! Vill höra lite mer ingående tankar om den där, hur pass den skiljer sig från Mousse Illuminee.

Grymt! @Tjabo tjatar på mig var och varannan dag om hur bra Casa & DF är så de vill jag också höra om sen! 😄

Men så gött! Vill höra lite mer ingående tankar om den där, hur pass den skiljer sig från Mousse Illuminee.

Grymt! @Tjabo tjatar på mig var och varannan dag om hur bra Casa & DF är så de vill jag också höra om sen! 😄

Jag har hajpat dem lite för mycket tror jag. Nu spelar det ingen roll hur bra de är ni båda kommer typ känna: ”vafan, de här är ju inte gyllene manna gjord av en enögd jungfru på en fjälltopp under Guds översyn?” 😅

EMD/KD:
IMG_5009.jpeg

The new Moss-Boss? Det återstår att se. Några omedelbara intryck:
DNA’t från Mousse Illuminee finns helt klart här. För mig är den dovare, mörkare, jordigare. Grön-brun (där MI är lys-grön). Myrran (tror jag det är) tar rätt mycket plats i öppningen men lägger sig rätt snart. Får se hur drydown blir. Spontant känns det som att den är lite nedskruvad i projektion jmf med MI.

Nej, nu är du på perfekt nivå 😍
Om det inte är paket påväg så är något fel.

Håller med Nicklas! Man ska alltid ha paket på g!

Själv väntar jag tex på:

Ottoman empire IV

1722580580084.png

Och Aramis 900

1722580670716.jpeg

Och så fick jag precis:

1722580753253.jpeg

Vilket är väldigt out of charachter för mig. Den är en semi-gourmand!

IMG_0649.jpeg

Men flyger!

Att blindköpa inte är en hobby utan ett sätt att leva vet vi ju redan. Men hur kan man utveckla konceptet ytterligare?
Svar: man blindköper även oombett åt någon annan (som inte är så brydd i parfymer som en själv).
Som att gå på lina men med slack…

Har blindköpt dofter åt hustrun en hel del på senare tid samt i några fall backup flaskor på sånt jag märker att hon verkligen gillar. Hon har bett mig sluta upp med detta men det är uppenbarligen inte min starka sida (I’m not a quitter!)… Så i brist på bilder på egna nytillskott som borde kommit idag (men som Postnord verkar ha lagt åt sidan av någon anledning) så får ni hålla tillgodo på dagens leverans till hustruns doftarsenal.

IMG_5015.jpeg

Svårt att förklara akvatiskt, men tänk dig en tur ute med båten. Där Profumom Romas Acqua Di Sale är mer båtens hamn (mtp fisk)

Jag gillar den! Snäll doft, vilket var något av en besvikelse då fraggan hajpade upp det som en ny megamare. Där snackar vi ju snarare vrak och är inget att jämföra med egentligen.

Kan inte riktigt dra paraleller med hur en FB brukar vara då jag endast testat Etruscan Water (inget för mig) och Sex and the sea neroli (samma där). Men jag har uppfattat det som att de ska vara rätt komplexa och speciella, vilket TMR inte är i mitt tycke.

Tillbaka
Topp