• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
C76B0689-C6DB-4CA0-868C-10D5C3DA3B57.jpeg

Är det någon av er som har en tom flaska Tom Ford Ombré leather 50 ml eller motsv och kan berätta vad den väger? Alternativt en full.
Skulle vilja försöka klura ut hur mycket som är kvar i min flaska och att väga innehållet är det enda vettiga sättet jag kommit på. Andra tips mottages tacksamt.

Andra dagen tillbaka på jobbet.
När det är dags att krypa ner till hemmakontoret i källaren inser jag att nu behövs ngt riktigt bra för att behålla ngn slags livsglädje.

Bonus när frugan sa ”oj vilken god doft” när jag passerade henne… nu kanske jag måste skaffa crystal versionen så jag faktiskt kan nyttja den de dagar jag åker till jobbet också.

DD:
IMG_1966.jpeg

Finns det någon gratisapp för bilder som ni använder när ni publicerar bilder här? Era bilder ser väldigt bra ut, men mina ser alltid ut som skräp. Eller brukar ni använda annan inställning på telefonen, typ porträtt eller annat format, ska man justera bildens storlek till någonting särskilt mått för bättre resultat?

Sedan kan det bero på äldre iPhone, fotokunskap och allmänt förstånd hos mig. 😄

Finns det någon gratisapp för bilder som ni använder när ni publicerar bilder här? Era bilder ser väldigt bra ut, men mina ser alltid ut som skräp. Eller brukar ni använda annan inställning på telefonen, typ porträtt eller annat format, ska man justera bildens storlek till någonting särskilt mått för bättre resultat?

Sedan kan det bero på äldre iPhone, fotokunskap och allmänt förstånd hos mig. 😄
Ljus är det mest kritiska för ett bra resultat tycker jag, naturligt ljus om möjligt. Sedan perspektiv/komposition. Jag kör med en iPhone 12 och brukar experimentera med lite olika inställningar. De senaste utomhusbilderna jag postat i tråden är tex tagna med vanliga kamera appen och porträttläget. Övning ger träning, på’t igen bara! 🙂

Någon av er som använt Kilian Straight to heaven? Gillar doften väldigt mycket men tvekar då för många reviews sagt att den inte doftar så länge. Också kört upp en provflaska och jag lutar åt samma slutsats. Har ni några kloka inspel?

Fick denna i Chanelbutiken i MOS. Luktar inte lika gott som resterande parfymerna i linjen. Håller inte och presterar knappt. Dålig släpp av Chanel. 👎

6D2B0886-C074-4CB7-ADBB-B751AB18F029.jpeg

Vad har ni för åsikter kring TF Neroli Portofino Parfum? Vanliga Neroli Portofino (EdP) har knappast någon projektion att tala om. 4000kr för en TF-parfym på 50ml är dock ganska saftigt, även om prislappen inte är ovanlig för många andra dofter i tråden. 😅 Har som tur en rabattkod på 20% att utnyttja, så blir ett snäppet lägre pris i alla fall. :)

Vad har ni för åsikter kring TF Neroli Portofino Parfum? Vanliga Neroli Portofino (EdP) har knappast någon projektion att tala om. 4000kr för en TF-parfym på 50ml är dock ganska saftigt, även om prislappen inte är ovanlig för många andra dofter i tråden. 😅 Har som tur en rabattkod på 20% att utnyttja, så blir ett snäppet lägre pris i alla fall. :)
Jag har en 50 ml flaska med det mesta kvar till försäljning om det kan vara intressant? Full presentation…

Ovanlig prislapp med tanke på vad du får skulle jag säga tyvärr :rolleyes: Nu har jag inte testat Parfum men att lägga såpass mycket pengar på urvattnad massproduktion är ett rån i mina ögon (läste lite på Fragrantica och den verkar inte hålla mycket längre). Speciellt när det kommer till citrus.

Tillbaka
Topp