• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Svårt att förklara akvatiskt, men tänk dig en tur ute med båten. Där Profumom Romas Acqua Di Sale är mer båtens hamn (mtp fisk)

Jag gillar den! Snäll doft, vilket var något av en besvikelse då fraggan hajpade upp det som en ny megamare. Där snackar vi ju snarare vrak och är inget att jämföra med egentligen.

Kan inte riktigt dra paraleller med hur en FB brukar vara då jag endast testat Etruscan Water (inget för mig) och Sex and the sea neroli (samma där). Men jag har uppfattat det som att de ska vara rätt komplexa och speciella, vilket TMR inte är i mitt tycke.

Ytterligare en akvatisk doft, som jag sitter med just nu, och wow!

Denna är utan tvekan den bästa akvatiska doften jag testat. Här pratar vi en snäll megamare, med citrus.

DD:
5CBDC55E-ECD6-4812-89D9-4261CC10C3BA.jpeg

Är de sajterna verkligen alltid 100% OK? Tycker mig ha läst för många dåliga reviews, bla om påstått fake.

Alltid är svårt att säga, har för mig att jag sett i tråden att någon blev blåst av Notino för ett bra tag sen.

I annat har jag bara gott att säga om båda sidorna, snabba leveranser och dubbelkollat förpackningarna innan de är öppnas. Köpt en del från både och och allt OK!

Enda man kan önska är att Notino skickade paket utan loggan på, åtminstone när det skickas varor av ett högre värde :)

• Like
Reactions: kmg
Skickade godtroget över pengar och hoppades på att parfymen skulle dyka upp. Senast igår skrev han att han skulle skicka trackingnummer idag. Sen ser jag nu att han är bannad 🤦‍♂️

succession-roman-dumb-but-smart-oqrd609o3uigiy52.gif
Exakt detta hände @Tjabo också en gång, visade sig att medlemmens konto stängts av oklar anledning men det var ingen scam, parfymen skickades som överenskommet. Just saying.

78608C2A-77A1-47DE-ABBD-21DA5B32AE30.jpeg

Moldavien…. Borde man väl kunnat räkna ut med röven m.a.o. 🤷‍♂️
Det som är ett varningstecken med det kontot är frånvaro av Souk feedback på hens ”wall”. Jag skulle, oaktat säljarens land, vara skeptisk till att handla från Pardumo säljare helt utan dokumenterad feedback, särskilt om det är PP F&F som säljaren vill köra med.
IMG_2745.jpeg

Det som är ett varningstecken med det kontot är frånvaro av Souk feedback på hens ”wall”. Jag skulle, oaktat säljarens land, vara skeptisk till att handla från Pardumo säljare helt utan dokumenterad feedback, särskilt om det är PP F&F som säljaren vill köra med.
IMG_2745.jpeg
Ah, jag vettefasiken hur tankarna gick där. Brukar alltid spana in wallen men ibland så brukar jag skjuta snabbt för att hinna först och helt bortse från det 😅

Äntligen fick Postnord tummen ur 🍑

IMG_5047.jpeg

Tre häftiga dofter, första intryck:

* Casablanca:
Yikes! Här tas svängarna ut. Vita blomster och animalique galore. Borderline mycket sötma (tuberosen?) för min smak kanske… Känns som att den är en sån doft som det är ok att vara sissy-sprayer med, några spray för mycket av denna kort innan man ger sig ut i morgonrusningen i Stockholms kollektivtrafik en varm sommardag skulle nog vara ett intressant socialt experiment. Lugnar sig efterhand i drydown, eller så är det jag som vänjer mig allteftersom, osäker.

* VC&A PH:
Weltklasse. Flera snäpp bättre än Tsar i mitt tycke. Tror fan den trumfar Antaeus i den ubermaskulina läder genren (kan vara nyhetens behag såklart).

* Dorian’s Fougere
Jag är lite kär... Nåt med denna träffar så rätt. Hagtorn & hö kanske? Känns som att den påminner om något doftminne men jag har inte en susning vad det skulle kunna vara, ger en mysig hemtam känsla hursomhelst. Känns väldigt välblandad/smooth och lyxigt kvalitativ. Fullträff.

Senast ändrad:
DD:
CAA1926B-BCAA-4AE9-B4E7-88B06AE6D6E4.jpeg

Du kan vara lugn @Tjabo , den lever upp till din hype, fantastiskt fin modern fougere. Så smooth och elegant, inga kärva aspekter alls. Jag tyckte Heeleys Cologne Officinale var en fin modern fougere tolkning men detta är ytterligare några snäpp bättre. Om Mefisto Gentiluomo är vad hedge fund managers bär på sin semester i Italien så är detta vad de borde bära på kontoret. Prestandan känns också rätt rejäl, ffa sitter den länge, för den som nojar över sånt.

Hej på er! Notino verkar ha någon slags kampanj på gång, bland annat på Xerjoff casamorati. För visst måste under tusenlappen vara bra för dessa (30ml)? Har tester på Naxos och italica och älskar och de finns såklart inte men någon annan som man inte får missa?
IMG_8633.png

Tillbaka
Topp