• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

IMG_3533.jpeg

Ni får jaga fatt i en gammal mörkare juice, grabbar! Kanske till och med en röd-juicare! Nästan Amber Aoud-esque i färgen… Beastmode bägge två!

Min är ju köpt efter den halverades i pris. Killgissar friskt att de drog ner på mängden råvaror i samband med det.

Hej på er. En liten fråga. Jag har en flaska EdT Floris No 89, knappt använd.. Jag köpte den enbart på det jag läste om historien. Då kändes den som jag!! Men den används inte alls. Doften är helt ok men ändå så väljs alltid ngt annat.
Om man vill byta den mot ngt annat. Är detta rätt ställe att kolla intresse eller ska det gå via köp å sälj?..

Hej på er. En liten fråga. Jag har en flaska EdT Floris No 89, knappt använd.. Jag köpte den enbart på det jag läste om historien. Då kändes den som jag!! Men den används inte alls. Doften är helt ok men ändå så väljs alltid ngt annat.
Om man vill byta den mot ngt annat. Är detta rätt ställe att kolla intresse eller ska det gå via köp å sälj?..

Jag höll på att säga, är det inte du som ska berätta det för oss? hehe..
Vi har en PM-tråd för sånt om du vill va med. Kan skicka en inbjudan!

Floris är bra skit. Gillar ganska många av deras dofter. Körde Honey oud idag (sample/dekant). Förvånansvärt fin!

Jag höll på att säga, är det inte du som ska berätta det för oss? hehe..
Vi har en PM-tråd för sånt om du vill va med. Kan skicka en inbjudan!

Floris är bra skit. Gillar ganska många av deras dofter. Körde Honey oud idag (sample/dekant). Förvånansvärt fin!
Nåja, mycket har jag koll på men ibland är det ju liiite gråzoner hit och dit 🤣
Det kom ett PM så jag lägger ut ngt där. Tackar!!

@Stevo du som gått igenom hela Privée serien vad har du för åsikt om Dioramour?
Har doftat på en testerstrip och tyckte den var väldigt trevlig. Den är ju rätt kvinnlig men är det för blommig på huden? På strip var den lite som en unisex-version av Dior Homme tyckte jag 😂

Skulle kunna bli en perfekt gåva till frugan som inte är superförtjust i Iris… 👹

@Stevo du som gått igenom hela Privée serien vad har du för åsikt om Dioramour?
Har doftat på en testerstrip och tyckte den var väldigt trevlig. Den är ju rätt kvinnlig men är det för blommig på huden? På strip var den lite som en unisex-version av Dior Homme tyckte jag 😂

Skulle kunna bli en perfekt gåva till frugan som inte är superförtjust i Iris… 👹
Var ska man börja med Dioramour...

Först av allt så tycker jag att den är helt suverän. Top notch, ett mästerverk, 5++

Jag själv upplever den inte som direkt blommig, utan det som mest står ut är pudrigheten och såklart irisen. Ja iris är en blomma, men den påminner lite som tex Pradas - Infusion d'Iris Cedre som funkar för bäde man och kvinna enligt mig.

Jag är såklart ”biased” och är helt tokig i iris.

Visst. Den lutar kanske lite mera åt kvinnor än män. Typ 70/30.
Men jag räds inte att använda denna. För jag avgudar den.

@bleppo. Jag tror att din tjej skulle uppskatta den.
Om inte, så har du en fin parfym för dig själv 😂
Och bra att du nämnde Dioramour, för jag kan inte minnas när jag använde den senast.
Denna får bli min Nattdoft ❤️

Bilagor

• IMG_2216.jpeg
    IMG_2216.jpeg
    362.7 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
IMG_2173.jpeg

I tisdags så fick jag den nya DHP levererad hem till mig och jag har nu testat denna i ett par dagar och även jämfört den med den gamla formuleringen.

Vad ska man då säga om denna…
Den är supertrevlig… Om man är 14-25 år gammal (max).
Men i mitt fall så är den helt jädra usel om jag få säga så.
Att ersätta en top notch parfym (i mitt fall nr .1 parfym all time) med en JPG Le Parfum klon är helt absurt?!?
Denna ska inte ens tillhöra i samma Homme serie.
Så långt ifrån är den helt enkelt, med knappt någon iris i.

Gjorde ett blindtest med frugan med den nya DHP och den gamla och då tyckte hon bättre om den nya.
Så den nya DHP är en people pleaser helt klart, men för mig som är en parfymkonnäsör är den helt enkelt en fjortisparfym.

För mig blir denna en helt enkelt en ”no go”.
Kommer nog sluta min Dior samlande här helt enkelt, efter att dom har diskat många av deras gudomliga parfymer och även förminskat deras storlekar av Privée serien.

Rest In Peace Dior
Jag ogillar den gamla, men den nya verkar vara min typ av parfym! Var finns den att lukta på i Stockholm? Vet någon?

Jag ogillar den gamla, men den nya verkar vara min typ av parfym! Var finns den att lukta på i Stockholm? Vet någon?
Jag tror att Åhlens City och NK i Stockholm skulle få in nya DHP. Eller så sa dom till mig innan den officiella releasen.
Om du inte har möjlighet att åka dit, så köp en sample innan du blindbuyar nya DHP som jag gjorde, vilket blev mitt årets första sämsta blindköp 🤯
Annars tycker jag att du ska spara dina pengar och köpa tex JPG Le Parfum istället. Mera juice och för mindre pengar och ungefär samma doft 😂
Men det är min åsikt :)

Jag tror att Åhlens City och NK i Stockholm skulle få in nya DHP. Eller så sa dom till mig innan den officiella releasen.
Om du inte har möjlighet att åka dit, så köp en sample innan du blindbuyar nya DHP som jag gjorde, vilket blev mitt årets första värsta blindköp 🤯
Annars tycker jag att du ska spara dina pengar och köpa tex JPG Le Parfum istället. Mera juice och för mindre pengar och ungefär samma doft 😂
Men det är min åsikt :)
Har JPG Le Male Le Parfum och är en av mina favoriter, därav tror jag nya DHP skulle passa mig.

Var ska man börja med Dioramour...

Först av allt så tycker jag att den är helt suverän. Top notch, ett mästerverk, 5++

Jag själv upplever den inte som direkt blommig, utan det som mest står ut är pudrigheten och såklart irisen. Ja iris är en blomma, men den påminner lite som tex Pradas - Infusion d'Iris Cedre som funkar för bäde man och kvinna enligt mig.

Jag är såklart ”biased” och är helt tokig i iris.

Visst. Den lutar kanske lite mera åt kvinnor än män. Typ 70/30.
Men jag räds inte att använda denna. För jag avgudar den.

@bleppo. Jag tror att din tjej skulle uppskatta den.
Om inte, så har du en fin parfym för dig själv 😂
Och bra att du nämnde Dioramour, för jag kan inte minnas när jag använde den senast.
Denna får bli min Nattdoft ❤️
Jag likt dig älskar ju också iris så kunde inte sluta sniffa den där jäkla lappen efter senaste besöket.

Då är det nog helt enkelt så att Bois D’Argent fick en kompis på inköpslistan.

Gjorde det stora misstaget att testa nya Dior Parfum. Först tänkte jag: ”äh så jävla illa är det väl inte? Urvattnad förvisso och rätt syntetisk men…”

Jag glömde bort den och en dryg halvtimme senare får jag puffar av en rent syntetisk smörja som är direkt vedervärdig.

Det här får ambroxan att framstå som nästan trevligt. Vad fan tänkte Dior med här? Fy, fan.

IMG_3735.jpeg

Senast ändrad:
Blev inspirerad så jag drog fram min med och körde som KD. Men fan vad den färgar av sig. Det är ju extremt. Finns det några gamla lifehacks som kan hjälpa en komma runt det där? Nåt gammalt indiantrick?
Sålde mina båda Aoud av den anledningen.
Kom inte till användning.

trist för dofterna är otroliga.

Blev inspirerad så jag drog fram min med och körde som KD. Men fan vad den färgar av sig. Det är ju extremt. Finns det några gamla lifehacks som kan hjälpa en komma runt det där? Nåt gammalt indiantrick?
Mörka plagg och spraya på distans så att den fördelar sig på stor yta. Bärs för min del ofta på underarmarna i kortärmat med samma appliceringsteknik 😊

Mörka plagg och spraya på distans så att den fördelar sig på stor yta. Bärs för min del ofta på underarmarna i kortärmat med samma appliceringsteknik 😊

Eller applicera 10 minuter innan du ska ta på dig kläderna. Det torkar in i huden förhållandevis snabbt. Jag hade ju crystal som du vet, men på just musk aoud märkte jag en påtaglig skillnad, tyvärr. Den var inte så skitig som den mörka.

Eller applicera 10 minuter innan du ska ta på dig kläderna. Det torkar in i huden förhållandevis snabbt. Jag hade ju crystal som du vet, men på just musk aoud märkte jag en påtaglig skillnad, tyvärr. Den var inte så skitig som den mörka.
Jag gjorde det, eller faktiskt ännu längre tid än så. Typ en halvtimme. Men den torkar ju aldrig in. Där ligger en brun oljehinna som färgar av sig på allt ljust den kommer åt. Men ja, då har jag inte applicerat på längre avstånd utan förhållandevis "nära" - som man brukar göra helt enkelt. Sen är man ju heller ingen sissy sprayer, skall tilläggas. Och det tänker han heller inte bli.

Ser nu att Niklas körde "Musk Aoud" medan jag själv de facto körde "Aoud". De är väl dock ganska snarlika i beteende.

Håller med bleppo där. Det blir lite utav en deal breaker till slut... :confused:

Tillbaka
Topp