• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Stort tack @Clark Wayne, du har räddat min jul!

…och tack @Tjabo för tipset🙏

Taxichauffören (som nu också kör mig tillbaka) såg vår one minute-hand over och kollar nu duktigt misstänksamt i backspegeln på vad det är jag upprepat sitter och sniffar på här i baksätet. Jag har god lust att säga vad det faktiskt är men gissar på att han inte kommer att tro mig😄

Diaghilev😭🙌
IMG_2949.jpeg

IMG_2952.gif
Tack för gott snack och ruskigt trevlig överlämning! Glad att jag kunde hjälpa! God jul kompis! 🎄🎄

Någon som råkar ha kvar en flaska Calvin Klein CK2?
"originalet" - Doftnoter: wasabi, mandarin, viollöv. ros, irisrot, småsten, vetiver, sandelträ & rökelse.

En av mina bästa barndomskompisar har letat som en dåre efter denna och jag hade tänkt överraska honom med att kanske potentiellt kunna hitta en halvfull flaska eller så :) Let me know... :)

Någon som råkar ha kvar en flaska Calvin Klein CK2?
"originalet" - Doftnoter: wasabi, mandarin, viollöv. ros, irisrot, småsten, vetiver, sandelträ & rökelse.

En av mina bästa barndomskompisar har letat som en dåre efter denna och jag hade tänkt överraska honom med att kanske potentiellt kunna hitta en halvfull flaska eller så :) Let me know... :)

Otroligt intressant doft, har faktiskt en backup. Testade min öppnade ~10 år gammal flaska som luktar förjävligt numera så jag håller hårt i den. Den luktar verkligen som man tänker sig att en blöt småsten gör.

Ska snart besöka Louis Vuitton butiken. Har tidigare sagt att jag är nöjd och inte tänkt köpa flera av deras parfymer, eftersom jag redan har införskaffat alla LVn som jag gillar:

Pur Oud, Matière Noire, Nouveau Monde, Ombre Nomade, Les Sables Roses, Nuit de Feu, Fleur du Désert, Myriad och Pacific Chill är dom som jag äger och som jag verkligen gillar. Alla är helt enkelt så jädra bra 😍 Grymt bra kvalitet på allihopa IMHO

De som jag inte äger har jag bara sniffat lite snabbt på från LVs display ”doftkoppar”.
Ingen har jag egentligen fastnat för. Men då har jag inte heller gett dom någon riktig chans (på hud och väntat in drydownen)
Jag kan tillägga att jag har doftat på alla som finns hittills.

Är det t.ex. Imagination, Afternoon Swim och L’Immensité som jag ska testa på riktigt, eftersom det är dom som verkar vara dom mest populära från huset? Eller är det någon annan som ni tycker mera om?

Själv tycker jag att LV Lovers och City Of Stars ser mest intressanta ut när jag ser noterna. Men vad vet jag egentligen

Tänkte köra max 2st olika parfymer på vardera handled och sedan strosa vidare på stan ett tag för att sedan ta ett beslut på om det blir någon ny LV eller inte

Senast ändrad:
Ska snart besöka Louis Vuitton butiken. Har tidigare sagt att jag är nöjd och inte tänkt köpa flera av deras parfymer, eftersom jag redan har införskaffat alla LVn som jag gillar:

Pur Oud, Matière Noire, Nouveau Monde, Ombre Nomade, Les Sables Roses, Nuit de Feu, Fleur du Désert, Myriad och Pacific Chill är dom som jag äger och som jag verkligen gillar. Alla är helt enkelt så jädra bra 😍 Grymt bra kvalitet på allihopa IMHO

De som jag inte äger har jag bara sniffat lite snabbt på från LVs display ”doftkoppar”.
Ingen har jag egentligen fastnat för. Men då har jag inte heller gett dom någon riktig chans (på hud och väntat in drydownen)
Jag kan tillägga att jag har doftat på alla som finns hittills.

Är det t.ex. Imagination, Afternoon Swim och L’Immensité som jag ska testa på riktigt, eftersom det är dom som verkar vara dom mest populära från huset? Eller är det någon annan som ni tycker mera om?

Själv tycker jag att LV Lovers och City Of Stars ser mest intressanta ut när jag ser noterna. Men vad vet jag egentligen

Tänkte köra max 2st olika parfymer på vardera handled och sedan strosa vidare på stan ett tag för att sedan ta ett beslut på om det blir någon ny LV eller inte

Imagination är en bra sommarfreshie typ bleu de chanel aktig historia. Lite mer åt fougerehållet möjligen. Absolut inte dålig men kanske ingenting jag blir direkt till mig av.

Afternoon swim är ungefär det du kan förvänta dig. En costa azzurra typ doft som gör sitt jobb men har samma hållbarhet som en espresso. Skulle kunna köpa mig en flaska av bägge och bada i på varma sommardagar möjligen.

Båda två är välgjorda och trots att hela genren skriker syntet känns dessa mer naturliga vilket tyder på bra blandning och duktiga parfymörer.

L’immensenite minns jag som en något mindre bra version sv imagination men den jag testat minst av dessa (en gång på handen halvstressad) så ta den recensionen med en nypa salt.

IMG_4453.jpeg

Efter ett besök i LV-butiken i Helsingfors så fick det bli ett test av LV Lovers och City of Stars, en på varje handled. Resten struntade jag i.

Gick sedan vidare och strosade runt fina Helsingfors och njöt.
Efter ett par timmar och mycket sniffande så slutade med att LV Lovers vann – som är helt otroligt fin med en tydlig ingefärsnot som fanns där hela tiden. Nästan beroendeframkallande faktist. Det slutade med att jag gick tillbaka till butiken och norpade en flaska till mig själv 😋

City of Stars var också en otroligt trevlig doft, mer somrig och uppiggande, och den känns som ett perfekt nästa köp när våren och sommaren närmar sig.

Senast ändrad:
IMG_4453.jpeg

Efter ett besök i LV-butiken i Helsingfors så fick det bli ett test av LV Lovers och City of Stars, en på varje handled. Resten struntade jag i.

Gick sedan vidare och strosade runt fina Helsingfors och njöt.
Efter ett par timmar och mycket sniffande så slutade med att LV Lovers vann – som är helt otroligt fin med en tydlig ingefärsnot som fanns där hela tiden. Nästan beroendeframkallande faktist. Det slutade med att jag gick tillbaka till butiken och norpade en flaska till mig själv 😋

City of Stars var också en otroligt trevlig doft, mer somrig och uppiggande, och den känns som ett perfekt nästa köp när våren och sommaren närmar sig.

Kul! Ball safari också. Sjukt underskattad klocka!

Tillbaka
Topp