• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

På ovanstående tema var det riktigt nära att Digge blev dagens doft för mig med. Slutade dock med ett par sprays av denna för att bevara husfriden.

Julig och fin är den! But it ain’t no Diaghilev!

God jul, tråden! ❤️❤️❤️❤️

IMG_6767.jpeg

Wow
Du splittar inte av denna? 😍

Har inte använt parfym alls de senaste åren men funderade på att köpa något trevligt nu.
Jag har inte en aning om vad jag är ute efter men efter lite sökande så dyker Zents, Essnce med flera upp i flödet som många verkar nöjda med enligt kommentarerna.
Någon som har erfarenhet av dessa, värt att testa för att hitta vad man gillar eller just dåliga kopior?

Har inte använt parfym alls de senaste åren men funderade på att köpa något trevligt nu.
Jag har inte en aning om vad jag är ute efter men efter lite sökande så dyker Zents, Essnce med flera upp i flödet som många verkar nöjda med enligt kommentarerna.
Någon som har erfarenhet av dessa, värt att testa för att hitta vad man gillar eller just dåliga kopior?

Tror inte du får något gehör i den här tråden för kloner/dupes. Lite som att fråga på KS om ”replikor” är bra köp.

Finns otroligt många bra och billiga parfymer så att köpa kloner/dupes känns onödigt. Vad är du ute efter? Fräscht? Träigt? Läder?

Tror inte du får något gehör i den här tråden för kloner/dupes. Lite som att fråga på KS om ”replikor” är bra köp.

Finns otroligt många bra och billiga parfymer så att köpa kloner/dupes känns onödigt. Vad är du ute efter? Fräscht? Träigt? Läder?
Tack för svaret.
Tänkte inte alls så och är emot kopior generellt och skulle aldrig få för mig att köpa en replika gällande klockor, kläder eller annat.

Jag vet inte alls vad jag föredrar eller är ute efter så därför jag tänkte man kunde köpa några billigare för att komma underfund med det :)

Tack för svaret.
Tänkte inte alls så och är emot kopior generellt och skulle aldrig få för mig att köpa en replika gällande klockor, kläder eller annat.

Jag vet inte alls vad jag föredrar eller är ute efter så därför jag tänkte man kunde köpa några billigare för att komma underfund med det :)
Mitt tips skulle isåfall vara att kika i ngn facebook-grupp där det säljs splittar eller kika här på KS Lifestyle där det finns några som också säljer splittar. Då får du testa runt ordentligt fast med bra grejer.

Tack för svaret.

En annan aspekt att beakta kring denna växande dupe marknad:

Tack för svaret.

För ett lägre pris så kan jag rekommendera dig att titta på Mirisanno som är svensk parfymtillverkare för riktigt bra pris sett till vad du får. Sen vilken parfym beror ju på vilken riktning du är intresserad av- gourmand? Friskt?

Titta även på question of time hos gents, deras egna märke. Tycker den levererar bra till sitt pris också samt har ju flera olika riktningar också.

För ett lägre pris så kan jag rekommendera dig att titta på Mirisanno som är svensk parfymtillverkare för riktigt bra pris sett till vad du får. Sen vilken parfym beror ju på vilken riktning du är intresserad av- gourmand? Friskt?

Titta även på question of time hos gents, deras egna märke. Tycker den levererar bra till sitt pris också samt har ju flera olika riktningar också.
Mirisanno verkade intressant och har även sample kit man kan köpa för att testa lite olika vilket är perfekt när man inte riktigt vet vad man vill ha så tack för de tipset :)

Kort bildreflektion över doftåret som gick, topp 5 upptäckterna:
IMG_1539.jpeg

Bubblare (nutida):
IMG_1540.jpeg

Bubblare (vintage/diskade):
IMG_1545.jpeg

2025 var riktigt bra med massor av riktigt fina nytillskott och det var oväntat svårt att summera året i ovan tre bilder. En annan dag hade sammanfattningen säkert kunnat bli lite annorlunda och säkert har jag missat några dofter helt i min återblick.

Har inga hårda planer för 2026 men om möjligheten ges så vill jag gärna testa fler dofter från The Crown Perfumery, bara testat Town & Country ovan hittills men jag misstänker av någon anledning att detta hus har ett dna som jag klickar bra med överlag. Såklart är detta hus/dofterna diskade, svårhittade och relativt dyra när de väl dyker upp.

Vilka var era höjdpunkter 2025 och har ni något speciellt i sikte för 2026?

Senast ändrad:
Kort bildreflektion över doftåret som gick, topp 5 upptäckterna:
IMG_1539.jpeg

Bubblare (nutida):
IMG_1540.jpeg

Bubblare (vintage/diskade):
IMG_1545.jpeg

2025 var riktigt bra med massor av riktigt fina nytillskott och det var oväntat svårt att summera året i ovan tre bilder. En annan dag hade sammanfattningen säkert kunnat bli lite annorlunda och säkert har jag missat några dofter helt i min återblick.

Har inga hårda planer för 2026 men om möjligheten ges så vill jag gärna testa fler dofter från The Crown Perfumery, bara testat Town & Country ovan hittills men jag misstänker av någon anledning att detta hus har ett dna som jag klickar bra med överlag. Såklart är detta hus/dofterna diskade, svårhittade och relativt dyra när de väl dyker upp.

Vilka var era höjdpunkter 2025 och har ni något speciellt i sikte för 2026?
Återkommer i nyktert tillstånd 😄 kvällens utedoft är i alla fall Chypre Extraordinaire 🍷🥂🍻
IMG_6890.jpeg

DD:
IMG_1635.jpeg

Första nytillskottet 2026 och en trip down memory lane. En sån här fanns i doftarsenalen för >20 år sedan (vill minnas att den var brandad ”Boss” på den tiden). För ~300kr fraktat så är det en vinnare!

Vart hittade du den för det priset? Läste recensionerna och den verkar intressant och prisvärd.

Jag undrar även allmänt vart folk köper sina parfymer och tar gärna emot tips på ställen i Stockholmsområdet utöver NK/Åhlens där det går att prova innan köp. Jag har inte köpt parfym på de senaste 15 åren så ni förstår nog vilken nybörjarnivå jag ligger på 😊

Vart hittade du den för det priset? Läste recensionerna och den verkar intressant och prisvärd.

Jag undrar även allmänt vart folk köper sina parfymer och tar gärna emot tips på ställen i Stockholmsområdet utöver NK/Åhlens där det går att prova innan köp. Jag har inte köpt parfym på de senaste 15 åren så ni förstår nog vilken nybörjarnivå jag ligger på 😊
Skulle tro antingen här: https://www.deloox.se/produkt/1014220/baldessarini-eau-de-cologne-concentree-75-ml.html

Eller här: https://www.notino.se/baldessarini/baldessarini-concentree-eau-de-cologne-for-man/

I alla fall är det där jag köpt majoriteten av mina dofter.

Denna flaska köpte jag på Tradera men som @Chris75 postade länkar till så kostar de inte så mycket mer nya, speciellt om/när det körs nån kampanj/kod.

Tillbaka
Topp