• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
IMG_2115.jpeg

DD: Sultan Pasha parfums - Thebes

Joyeux var ett av förra årets bästa köp. Fantastisk doft. Den här har jag haft på listan sen parfym-mässan. Fan va bra den är.

Jag kollade med en känd parfymör som gör GCMS analyser av parfymer. Han hävdar att den är en ”kopia” av Djedi. Jag är benägen att hålla med.

Djedi är svårare att köpa än koh-i-noor diamanten så för egen del tar jag gärna denna tills vidare.

Har verkligen inte cash nu men det kan inte hjälpas, denna bara skulle köpas!

IMG_1309.jpeg

IMG_7173.jpeg

DD: TRNP - Queen of Sheba.
First impressions: Hysterikan har gjort det igen. Otrolig blandning av florala noter och oud och en väldigt lätt jordighet som inte blir för påtaglig (jag har själv svårt med det), utan istället gör blommigheten mer naturlig. Väldigt lyckat blindköp må jag säga. Återigen stort tack till @Sthlm-Nicklas för möjligheten.

Inga problem kompis!
Den är jättefin och sjukt prisvärd.
Samma sak med min Rainbird och Flower of life. Båda är med på min top 30!
👌😀

Är i Zagreb av alla jävla ställen och hade en ledig dag. Förutom en obligatorisk lunch på Bobans restaurang (fotbollsspelare, milan 90-tal) så var parfymer såklart på agendan.

Fanns ändå rätt många butiker med niche-parfymer. Men det är något universellt korkat med personalen. De ska alltid berätta hur unikt det är med ”niche parfymer”. Jag säger till dem att parfymer är mitt typ största fritidsintresse så jag har en del koll men likt förbannat kommer en utbildning i niche-parfymeri. Den är dessutom så innåthelvetiskt faktamässigt fel. Alltid.

Spelar ingen roll om du är i Paris, Barcelona eller Zagreb. Samma trams.

Nåväl, ändå en del kul att dofta på. Gick igenom hela Ella Ks utbud. Inte kasst på något vis.

Återbekantade mig med Nicolai. Och testade Amouage senaste (de konstiga flaskorna).

Blev inget köp. Men så har jag en hel del på inkommande också.

Det får bli en egen post.

Butiker testade:

Memoire
Top 1 niche perfumery
Top 4 niche perfumery
Lana

IMG_1366.jpeg

IMG_1365.jpeg

Är i Zagreb av alla jävla ställen och hade en ledig dag. Förutom en obligatorisk lunch på Bobans restaurang (fotbollsspelare, milan 90-tal) så var parfymer såklart på agendan.

Fanns ändå rätt många butiker med niche-parfymer. Men det är något universellt korkat med personalen. De ska alltid berätta hur unikt det är med ”niche parfymer”. Jag säger till dem att parfymer är mitt typ största fritidsintresse så jag har en del koll men likt förbannat kommer en utbildning i niche-parfymeri. Den är dessutom så innåthelvetiskt faktamässigt fel. Alltid.

Spelar ingen roll om du är i Paris, Barcelona eller Zagreb. Samma trams.

Nåväl, ändå en del kul att dofta på. Gick igenom hela Ella Ks utbud. Inte kasst på något vis.

Återbekantade mig med Nicolai. Och testade Amouage senaste (de konstiga flaskorna).

Blev inget köp. Men så har jag en hel del på inkommande också.

Det får bli en egen post.

Butiker testade:

Memoire
Top 1 niche perfumery
Top 4 niche perfumery
Lana

IMG_1366.jpeg

IMG_1365.jpeg
En frostad Sweetie på hyllan 🥲🥲🥲

Tillbaka
Topp