• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

johpe

Panerai
2-Faktor
Hur är noir de noir? Har aldrig testat den...
Jag tycker den är riktigt bra (jag får rose, choklad, lite oud). Det är nog inget jag drar på mig en vanlig vardag för att gå till kontoret för den luktar mycket och är lite väl "sexig" för det. Men kvällar och helger när man ska ut o slira eller käka middag med ngn är den riktigt nice.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Enligt parfymnörden #1 så ska den vara ganska chokladig.
Måste lukta på den nästa gång jag får möjligheten.
Ja, jag rekommenderar den starkt, riktigt bra doft som dessutom är en riktigt bra "performer" när det gäller livslängd och sillage (svenska för sillage??)
Jag får oxå en del choklad (men helt klart mest mörk, blöt ros), just choklad är lite konstigt att folk får då den inte ska ha ngn choklad doft i sig:
https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Noir-de-Noir-1822.html
https://www.tomford.com/noir-de-noir/8806600448.html
 

Gabriel90

Panerai
Tänkte passa på att beställa ett par parfymer och ville ha lite råd.
Har varken möjlighet att testa dessa, och prover finns ej att beställa på dessa.
Någon som haft dessa?


-Creed, aventus
-Flores, Elite
-Armani, Cuir Noir
-Ateljer Cologne, Santal carmin
-Tom ford, tobacco vanille
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Tänkte passa på att beställa ett par parfymer och ville ha lite råd.
Har varken möjlighet att testa dessa, och prover finns ej att beställa på dessa.
Någon som haft dessa?
-Tom ford, tobacco vanille

Denna vet jag finns att beställa på Åhlens med 30% rabatt t.om 23:59 ikväll:D Om du vill chansa dvs. Annars kan du säkert ändå beställa men vänta med att öppna tills du har varit förbi NK/Åhlens och provluktat, och sedan i värsta fall returnera den;)

https://www.ahlens.se/Skonhet/doft/parfym-edt-15273/tom-ford-tobacco-vanille-edp-88066473/
Rabattkod: Valfri30
 

Gabriel90

Panerai
Denna vet jag finns att beställa på Åhlens med 30% rabatt t.om 23:59 ikväll:D Om du vill chansa dvs. Annars kan du säkert ändå beställa men vänta med att öppna tills du har varit förbi NK/Åhlens och provluktat, och sedan i värsta fall returnera den;)

https://www.ahlens.se/Skonhet/doft/parfym-edt-15273/tom-ford-tobacco-vanille-edp-88066473/
Rabattkod: Valfri30
Super tack !
ska beställa parfymerna nu. O försöka testa i butik vid tillfälle. 60dgr öppet köp :D
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte om det är nåt som är rikstäckande eller intressant för folk här, men Åhlens i min stad kör Paco Rabanne 1 Million Privé EdP i sin adventskalender idag, dvs 50% rea. 50ml kostar 365 kr. Verkar finnas online också ser jag nu. :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Någon som testat Fougère Platine från Tom Ford? Tankar och kommentarer?

Edit: struntsumma. Klickade hem en själv :D
 
Senast ändrad:

otisred

Omega
Någon som vet om man kan köpa Christian Diors Ambre Nuit någonstans på en svensk sida?

Hoppades på att Åhlens i City skulle ha rabatt under helgen, men de hade det på allt förutom på Christian Dior, Byredo och en till... :)
 

Reverso

Panerai
Någon som vet om man kan köpa Christian Diors Ambre Nuit någonstans på en svensk sida?

Hoppades på att Åhlens i City skulle ha rabatt under helgen, men de hade det på allt förutom på Christian Dior, Byredo och en till... :)


https://www.notino.se/dior/la-collection-privee-christian-dior-ambre-nuit-eau-de-parfum-unisex/

Ganska säker på att den är tysk i grunden dock, jättebra sida som jag själv köpt från

Har du testat MFK Grand Soir?

Jag köpte hem en Thierry Mugler Cologne 300 ml i veckan. Den är discontinued sedan förra året vad jag vet och har blivit ersatt med en annan variant som heter Thierry Mugler Cologne "Come together"

Fräsch, tvålig. Perfekt till gymmet eller kontoret. Subtil doft som inte känns "parfymig".
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
https://www.notino.se/dior/la-collection-privee-christian-dior-ambre-nuit-eau-de-parfum-unisex/

Ganska säker på att den är tysk i grunden dock, jättebra sida som jag själv köpt från

Har du testat MFK Grand Soir?

Jag köpte hem en Thierry Mugler Cologne 300 ml i veckan. Den är discontinued sedan förra året vad jag vet och har blivit ersatt med en annan variant som heter Thierry Mugler Cologne "Come together"

Fräsch, tvålig. Perfekt till gymmet eller kontoret. Subtil doft som inte känns "parfymig".
Alla borde ha en flaska Mugler Cologne i sin arsenal.
Som sagt en perfekt "dumb reach" när man antingen inte vet vad man ska bära eller är nyss hemkommen från gymmet och inte vill dundra på med något tungt.
 

otisred

Omega
https://www.notino.se/dior/la-collection-privee-christian-dior-ambre-nuit-eau-de-parfum-unisex/

Ganska säker på att den är tysk i grunden dock, jättebra sida som jag själv köpt från

Har du testat MFK Grand Soir?

Jag köpte hem en Thierry Mugler Cologne 300 ml i veckan. Den är discontinued sedan förra året vad jag vet och har blivit ersatt med en annan variant som heter Thierry Mugler Cologne "Come together"

Fräsch, tvålig. Perfekt till gymmet eller kontoret. Subtil doft som inte känns "parfymig".

Tack men sjukt pris dock. Kostar ca 2200-2300 kr på Åhlens.

Tack för tipsen om de andra. Verkar intressanta!
 

Sambuccashake

Omega
2-Faktor
Vet du om det finns någon butik i Stockholm som man kan lukta på den?
Teoretiskt sett skulle du kunna snubbla på den i en Lyko-butik men jag har själv aldrig sett en.

Vet du hur Creeds Original Vetiver luktar? Tänk dig en beskedligare variant av den så är du 90% där.

En annan doft som är ännu mer lik är Penhaligon's "The impudent cousin Matthew" som även den skapats av Alberto Morillas. (Han är näsan bakom Mugler Cologne)
Dock är den ännu mer sällsynt att se ute i det fria så det hjälper dig nog tyvärr inte. :)
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Teoretiskt sett skulle du kunna snubbla på den i en Lyko-butik men jag har själv aldrig sett en.

Vet du hur Creeds Original Vetiver luktar? Tänk dig en beskedligare variant av den så är du 90% där.

En annan doft som är ännu mer lik är Penhaligon's "The impudent cousin Matthew" som även den skapats av Alberto Morillas. (Han är näsan bakom Mugler Cologne)
Dock är den ännu mer sällsynt att se ute i det fria så det hjälper dig nog tyvärr inte. :)

Okej, nej har inte luktat på Vetiver men den lär kanske vara lättare att hitta i butik :) Tack för tips, ska kolla upp!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag har två dofter från Creed som jag verkligen gillar:

- Green irish tweed
- Aventus

Men priserna på Creed är mer än löjliga. Nån som vet en butik som har bättre priser eller några bra alternativ till ovan? Av ren princip vägrar jag dessa löjliga priser (Ja, jag vet att det är ironiskt på en site som handlar om att köpa mekaniska ur för galna priser).
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Jag har två dofter från Creed som jag verkligen gillar:

- Green irish tweed
- Aventus

Men priserna på Creed är mer än löjliga. Nån som vet en butik som har bättre priser eller några bra alternativ till ovan? Av ren princip vägrar jag dessa löjliga priser (Ja, jag vet att det är ironiskt på en site som handlar om att köpa mekaniska ur för galna priser).
Armaf Tres Nuit av Armaf verkar enligt fragrantica vara en klon av Green irish tweed. Fick tips tidigare om Al Haramain L'Aventure när det gäller substitut till Aventus, inte provat själv dock.
 

Reverso

Panerai
Jag har två dofter från Creed som jag verkligen gillar:

- Green irish tweed
- Aventus

Men priserna på Creed är mer än löjliga. Nån som vet en butik som har bättre priser eller några bra alternativ till ovan? Av ren princip vägrar jag dessa löjliga priser (Ja, jag vet att det är ironiskt på en site som handlar om att köpa mekaniska ur för galna priser).


GIT?

Davidoff Cool Water

Och nej, det är tyvärr inget skämt. Bra alternativ skulle jag inte kalla det dock, men billigt är det. 1/10 av GIT pris.

Vill du ha ett bra alternativ till GIT så är Acqua Di Parma Colonia Essenza helt given
 
Jag har två dofter från Creed som jag verkligen gillar:

- Green irish tweed
- Aventus

Men priserna på Creed är mer än löjliga. Nån som vet en butik som har bättre priser eller några bra alternativ till ovan? Av ren princip vägrar jag dessa löjliga priser (Ja, jag vet att det är ironiskt på en site som handlar om att köpa mekaniska ur för galna priser).
Går att klämma GIT för runt 150 euro på diverse tyska sidor ibland. Håll utkik på tyska prisjakt, idealo.de. Aventus går nästan aldrig att fynda. Retail ska man inte betala för Creed, det är ett skämt. Speciellt när en majoritet av dofterna är rätt slätstrukna. GIT, Aventus och Royal Mayfair är de enda jag särskilt uppskattat vid testande.

Cool Water har som nämnt vissa likheter med GIT men är betydligt fruktigare där GIT är stram. Gillar båda men GIT lite mer.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Stort tack för svar.
Ska kolla in förslagen.

Nån som är mästare på Vetiver-dofter? Fått en låsning på lelabos vetiver men även LL är svindyrt...
 
Topp