Notorious Niklas
Silver
Ser redan fram emot morgondagen för att prova den. Hoppas den inte är så bra så att jag behöver skaffa mig en flarra
.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser redan fram emot morgondagen för att prova den. Hoppas den inte är så bra så att jag behöver skaffa mig en flarra
.
Tycker den påminner starkt om Amouage Overture fast bättre!FMD: Xerjoff - Golden Dallah
@Notorious Niklas förstår vad du menar med att doften är julig. Doftar oerhört mycket kanel på mig
och en hel del ros. Får se hur doften utvecklar sig.
![]()
Har en 10ml dekant av Amouage - Overture, så får dra en jämförelse när jag kommit hem. Tack för inputTycker den påminner starkt om Amouage Overture fast bättre!
Tycker den påminner starkt om Amouage Overture fast bättre!
Yes! Har själv aldrig druckit arabiskt kaffe men du känner hela kryddmixen av olika kryddor som tydligen ofta kan blandas i, beroende på region. Kanel, kakao, kardemumma, saffran, muskot, kryddnejlika, stjärnanis. Man kanske hade kunnat önska mer kaffe i den, men som jag har förstått det i efterhand är kaffebönorna ofta underrostade och därför ska kryddorna ta mer plats än kaffet. Mångas tankar dras till arabiska kaffestunder men mångas tankar här uppe troligtvis dras till julFMD: Xerjoff - Golden Dallah
@Notorious Niklas förstår vad du menar med att doften är julig. Doftar oerhört mycket kanel på mig
och en hel del ros. Får se hur doften utvecklar sig.
![]()
Inte jag heller tyvärr men det är verkligen en kryddmix/bombYes! Har själv aldrig druckit arabiskt kaffe men du känner hela kryddmixen av olika kryddor som tydligen ofta kan blandas i, beroende på region. Kanel, kakao, kardemumma, saffran, muskot, kryddnejlika, stjärnanis. Man kanske hade kunnat önska mer kaffe i den, men som jag har förstått det i efterhand är kaffebönorna ofta underrostade och därför ska kryddorna ta mer plats än kaffet. Mångas tankar dras till arabiska kaffestunder men mångas tankar här uppe troligtvis dras till julLove it!
Haha, nej jag får inte heller nå kaffe ur den, inget som jag kan särskilja specifikt i alla fall. Det tycker jag också, kryddorna lugnar ned sig efter ett tag och smälter ihop bättre med rosen, ambern och kanske även ouden. Min jacka fick 1-2 sprays på sig igår, hängde av mig den, tog på mig den igen 7-8h senare, där var nog doften som bäst, då hade allt landat och den var fortfarande potent som bara den! Står sig nog inte lika länge på huden dock.Inte jag heller tyvärr men det är verkligen en kryddmix/bomb. Nu när du skriver följande så känner jag absolut en del kardemumma och stjärnanis. Känner ingen doft av kaffe än så länge
men kan tänka mig att kryddorna tar störst plats. Tycker doften fortfarande utvecklar sig. Drog på fyra sprays vid 09 tiden.
Har haft en kollega från Pakistan. Doften av GD påminner starkt om chai-teet hans fru brukade koka!Yes! Har själv aldrig druckit arabiskt kaffe men du känner hela kryddmixen av olika kryddor som tydligen ofta kan blandas i, beroende på region. Kanel, kakao, kardemumma, saffran, muskot, kryddnejlika, stjärnanis. Man kanske hade kunnat önska mer kaffe i den, men som jag har förstått det i efterhand är kaffebönorna ofta underrostade och därför ska kryddorna ta mer plats än kaffet. Mångas tankar dras till arabiska kaffestunder men mångas tankar här uppe troligtvis dras till julLove it!
Det är ju ett intresse och passion. Logik och sunt förnuft göre sig icke besvär. De allra flesta människor använder nog inte en enda parfym.Jag imponeras av er med 20+ parfymer i samlingen som använder de flesta. Börjar redan känna att vissa inte kommer till användning.
Jag finner den största tillfredsställelsen just nu i att bara ösa på med nya splittar och prova nytt hela tiden. Hoppas kunna mer landa i en större flasksamling så småningom men just nu lockar nästa doft mer än att hålla mig till de säkra korten! Det vänder nog när jag kommit längre i resan, inbillar jag migEMD:
![]()
Jag imponeras av er med 20+ parfymer i samlingen som använder de flesta. Börjar redan känna att vissa inte kommer till användning.
Senaste året har jag bytt och köpt både flaskor och splittar i ganska hög takt. Tycker mig ha landat i många säkra kort, men känner samtidigt att en del i samlingen inte används. Min sweet spot ligger nog någonstans under där jag är just nu på 20+ flaskor.Jag finner den största tillfredsställelsen just nu i att bara ösa på med nya splittar och prova nytt hela tiden. Hoppas kunna mer landa i en större flasksamling så småningom men just nu lockar nästa doft mer än att hålla mig till de säkra korten! Det vänder nog när jag kommit längre i resan, inbillar jag mig![]()
Enig. Sweetie Aoud ligger på stabila 5600kr för 50ml, även fast jag föll pladask för den så måste den komma ner avsevärt i pris för att vara flaskvärd…
”Du har blivit överbjuden - Hitsville har lagt ett högre bud än du!”
Är det ”avsevärt” dock… hmm…![]()
![]()