• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Grey Vetiver luktar tvåligt. Stilren och elegant parfym. Fräscht DNA men skulle inte kalla den ”somrig”. Jag gillar den mkt och vill du komplettera de du redan har så är du rätt ute, men du kanske ska prova den först?
Tvåligt alltså, eller ny bil 😆 är det bra eller dåligt i parfymvärlden? Så det är inte fråga om så mycket citrus med andra ord. Är de båda Vetiver varianterna ungefär lika enligt dig? Såg någon recension som menade på det men tittar man på Fragrantica så är de på pappret väldigt olika.
 

eau.m.g

Omega
Tvåligt alltså, eller ny bil 😆 är det bra eller dåligt i parfymvärlden? Så det är inte fråga om så mycket citrus med andra ord. Är de båda Vetiver varianterna ungefär lika enligt dig? Såg någon recension som menade på det men tittar man på Fragrantica så är de på pappret väldigt olika.
Jag har bara testat Parfum en gång och tyckte inte den vara särskilt annorlunda mot EDP. Något ”tjockare” kanske men luktade väldigt mkt Grey Vetiver.

Jag gillar tvåliga parfymer, luktar rent och fräscht. Vissa parfymsnobbar vill kanske ha en lukt som sticker ut mer från mängden, men som en vardags- eller kontorsdoft tycker jag att den är helt perfekt.

Har du någon kicks eller Sophora i närheten? Dom har den säkert i sortimentet.

Annars så kanske jag kan fixa en 5mls dekant
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Just TF Oud Wood luktar ingen Oud, testa den får du se.
Har enbart luktat på den, min bror har den. Ska ge den en ärlig chans.
Luktar dock inte så mkt Oud. Mer Wood.

Tycker Bentley For Men Intense passar in i din beskrivning. Testat Terre D’Hermes och Guerlain Heritage?
Har ägt Bentleyn, fick huvudvärk av den. Men tack för dom två andra tipsen, Guerlain rekommenderar du EDT eller EDP?
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Jag har bara testat Parfum en gång och tyckte inte den vara särskilt annorlunda mot EDP. Något ”tjockare” kanske men luktade väldigt mkt Grey Vetiver.

Jag gillar tvåliga parfymer, luktar rent och fräscht. Vissa parfymsnobbar vill kanske ha en lukt som sticker ut mer från mängden, men som en vardags- eller kontorsdoft tycker jag att den är helt perfekt.

Har du någon kicks eller Sophora i närheten? Dom har den säkert i sortimentet.

Annars så kanske jag kan fixa en 5mls dekant
Kanske förstår vad du pratar om nu ändå, testade PdM Galloway någon gång och den kan jag nog beskriva som ”tvålig” uppskattade inte riktigt den, så om denna är åt samma håll är det kanske inte riktigt min grej. Är nog bäst jag provar innan jag köper. Tack för hjälpen.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Stökar runt här hemma och försöker få lite ordning i hyllorna. De Roger Duva som står i hyllorna just nu!
F02597AC-A480-4CD2-98B9-1C09BFF32547.jpeg
Det saknas ju en Haute Luxe. Köp min! 😄
Ingen Reckless heller, gillar du inte den?
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Niklas är ju oerhört svag för Haute lux. Det här kan bli dyrt! 😁

Reckless är ju grym! Ska köra den imorgon bara för det!

Håller med! Reckless är en av mina favoriter från farbrorn måste jag säga. Klart underskattad i mina ögon.

giphy.gif

😳😬

Reckless är riktigt grym, budade på en senast i torsdags men föll kort, som så många gånger förut med den 😅 Har en stor split som jag hushåller med. Men jag håller span på en flaska, för rätt pris så nyper jag en 😁

Jag har min ute för 2500:-. Bara testsprayad eftersom jag haft flera resesprayer och dekanter av den. Orginalförpackning medföljer. Tror det är svårt att hitta den så mycket billigare, men det går så klart att ordna ett KS-pris om det inte är bra nog. ;)
Kan naturligtvis ordna ett paketpris som du kommer att få väldigt svårt att tacka nej till om du även är sugen på HL... :angel::happyhappy:
 

Mangbang

Omega
2-Faktor
Hej parfymvänner. Kan någon vänlig själ tipsa om 3-4 dofter att testa inför nästa köp höst/vinter? Har testat ett gäng i butik men hittar inget vettigt. Den ska funka på kontor så inget för extremt. Har kört Nishane Hacivat senaste 12 mån som min go-to och svårt att hitta något bättre men jag har inte heller försökt så mkt... Tänkte försöka köpa dekanter här på KS eller från näthandel... Budget 1000-2000:- för själva flaskan...
Tacksam för alla tips!

Gärna träig, citrus, halvsöt. Ej rökig eller för oriental. Inte för "Sportig"...
 
Hej parfymvänner. Kan någon vänlig själ tipsa om 3-4 dofter att testa inför nästa köp höst/vinter? Har testat ett gäng i butik men hittar inget vettigt. Den ska funka på kontor så inget för extremt. Har kört Nishane Hacivat senaste 12 mån som min go-to och svårt att hitta något bättre men jag har inte heller försökt så mkt... Tänkte försöka köpa dekanter här på KS eller från näthandel... Budget 1000-2000:- för själva flaskan...
Tacksam för alla tips!

Gärna träig, citrus, halvsöt. Ej rökig eller för oriental. Inte för "Sportig"...
Ett möjligt alternativ kan ju vara Chanel Allure Homme Edition Blanche
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Hej parfymvänner. Kan någon vänlig själ tipsa om 3-4 dofter att testa inför nästa köp höst/vinter? Har testat ett gäng i butik men hittar inget vettigt. Den ska funka på kontor så inget för extremt. Har kört Nishane Hacivat senaste 12 mån som min go-to och svårt att hitta något bättre men jag har inte heller försökt så mkt... Tänkte försöka köpa dekanter här på KS eller från näthandel... Budget 1000-2000:- för själva flaskan...
Tacksam för alla tips!

Gärna träig, citrus, halvsöt. Ej rökig eller för oriental. Inte för "Sportig"...

Testa:

Roja - Elysium parfum (köp beg)
Roja - Isola Blu (samma här)
Casamorati - Gentiluomo
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Jag vette fan hur detta gick till men jag har lyckats tråckla in mig i ett ”frivilligt” köpstopp. Min fru är bra slug. Vet inte om det beror på att jag råkat skaffa två Great Britain eller allmänt dåligt samvete över att jag överspenderar men vips så hör jag mig säga att jag till jul (!) ska sluta handla parfym.

Ofattbart jävla dumt.

Har iaf ett gäng på ingående och fick en häromdagen:

Dior - homme parfum

1693290888015.jpeg


Ella K - Khamsin

1693290925967.jpeg


Amouage - Gold

1693290977940.jpeg



Sen har jag bytt till mig några, bl.a. med @Notorious Niklas :

Roja - Semi bespoke 24

1693291041819.jpeg


Xerjoff - Luxor

1693291111141.jpeg


Amouage - Bracken

1693291148928.png
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Trevligt att höra! @S.L är ju också glad för den, har jag för mig. Trillade nyss över den och klickade direkt på köp-knappen så den dyker väl upp inom kort. Sucker för amber på vinterhalvåret!
Tycker också den är riktigt bra.Tydliga drag av rökigt gummi i starten. Sedan juste lättburen amber som jag tycker påminner om HDP 114 minus lite vanilj. Tumme upp!
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Jag vette fan hur detta gick till men jag har lyckats tråckla in mig i ett ”frivilligt” köpstopp. Min fru är bra slug. Vet inte om det beror på att jag råkat skaffa två Great Britain eller allmänt dåligt samvete över att jag överspenderar men vips så hör jag mig säga att jag till jul (!) ska sluta handla parfym.

Ofattbart jävla dumt.

Har iaf ett gäng på ingående och fick en häromdagen:

Dior - homme parfum

1693290888015.jpeg


Ella K - Khamsin

1693290925967.jpeg


Amouage - Gold

1693290977940.jpeg



Sen har jag bytt till mig några, bl.a. med @Notorious Niklas :

Roja - Semi bespoke 24

1693291041819.jpeg


Xerjoff - Luxor

1693291111141.jpeg


Amouage - Bracken

1693291148928.png
Hur långt är ditt köpstopp?
Funderar på att följa ditt exempel…
 
Topp