• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Den där är grym. Är rätt sugen på att köpa Oud maximus igen. Fick hem Dead of night och den är mer polerad men ändå ”stall” som min fru sa.

Saknar en till sån!
Den var länge sedan, fick bli EMD bara det! ’19-versionen! https://www.fragrantica.com/perfume/Bortnikoff/Oud-Maximus-Autumn-2019-59461.html
2E380EDA-E0F9-48E7-BF9A-9F6BD26BA699.jpeg

Då inkom denna goding. Blev fem solar direkt nästan. Öppnar påtagligt med alldeles för mycket äckelsaffran, kanel och sånt men sen börjar det roliga... Amber, vanilj, liten spik med ros(?), som alltsammans utom rosen lägger sig i en perfekt läderbädd. Läder som påminner om min favorit Widian London.
Jäkligt nöjd med detta blindköp.
Edit: Senare i "drydownen" är det bara en underbar amber med ett mindre stänk av det andra.
IMG_20230831_132519.jpg

Bar denna tidigare i veckan.. fleecetröjan luktade så jävla gott när jag använde den två dagar senare 😊
Mkt mkt bra doft

Fyllde år i helgen. De flesta vågade sig inte på att köpa parfymer, märkligt nog. Min fru köpte ju Roja Great Britain (lätt topp 3 all time i min bok) samtidigt som jag ju alltså hade köpt en själv. Så nu har jag två stycken Roja Great Britain. (Säg till om någon vill köpa en, den är billig och bra).

Men en polare, fd fotbollsproffs gav sig fan på att han skulle hitta en parfym till mig. Och lyckades förvånandsvärt bra.

100938_1.jpg

Det här märket är mest känt för Ganymede. En doft som jag förvisso inte ogillar på något vis men som jag inte behållit. Denna är en härligt lagom syntetisk historia med vansinnig jävla longevity. Men av något skäl diggar jag den hårt! Betydligt mer än Ganymede. Även denna har någon koppling till nån mån-jävel men jag fattar inte det konceptet alls. Hursomhelst doftar den ballt och annorlunda och det räcker för mig.

Fyllde år i helgen. De flesta vågade sig inte på att köpa parfymer, märkligt nog. Min fru köpte ju Roja Great Britain (lätt topp 3 all time i min bok) samtidigt som jag ju alltså hade köpt en själv. Så nu har jag två stycken Roja Great Britain. (Säg till om någon vill köpa en, den är billig och bra).

Men en polare, fd fotbollsproffs gav sig fan på att han skulle hitta en parfym till mig. Och lyckades förvånandsvärt bra.

100938_1.jpg

Det här märket är mest känt för Ganymede. En doft som jag förvisso inte ogillar på något vis men som jag inte behållit. Denna är en härligt lagom syntetisk historia med vansinnig jävla longevity. Men av något skäl diggar jag den hårt! Betydligt mer än Ganymede. Även denna har någon koppling till nån mån-jävel men jag fattar inte det konceptet alls. Hursomhelst doftar den ballt och annorlunda och det räcker för mig.
Den är trevlig men jag har någon konstig grej mot Rabarber, tycker det luktar tantsvett så öppningen var inte min kopp av te riktigt.
Eau de Rhubarbe från Hermés är bland det värsta jag doftat på.
Vet inte riktigt varifrån den associationen kommer då jag inte vet någon i min närhet någonsin haft en rabarberdoft men kanske är någon elak dagisfröken från man var liten :D

Den är trevlig men jag har någon konstig grej mot Rabarber, tycker det luktar tantsvett så öppningen var inte min kopp av te riktigt.
Eau de Rhubarbe från Hermés är bland det värsta jag doftat på.
Vet inte riktigt varifrån den associationen kommer då jag inte vet någon i min närhet någonsin haft en rabarberdoft men kanske är någon elak dagisfröken från man var liten :D
Grejade inte heller Encelade. Tror rabarber är en svår not för min del rent generellt, klickade inte heller med tex Jovoy - 21 Conduit St.
Helt sinnes performance på Encelade också, får fan Red Tobacco, OfG et al att verka närmast blygsamma, fick nästan panik…

100938_1.jpg

Jag fyllde oxå år igår 🎂

Testade precis Boss Bottled Elixir, långt ifrån designer. Kul release från dem även om det inte är någon favorit. Sen kostar ju designerdofter snart lika mycket som Niche.

Edit: verkar ha ruggig prestanda också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp