• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

DD:
6E1FC179-586E-4B39-B5AF-3E69F61EEB6B.jpeg

Ni som kan. Om man vill ha den där whitewater, yacht, ocean känslan. 40 knots är väl det närmaste jag kommit. Någon som har några bra rekommendationer. Något som sitter kvar.

Nån tipsade om Roja Parfums Oceania och Creed Erolfa. Någon som provat?
Erolfa är ju trevlig och passar väl på kommandobryggan. 40 Knots tycker jag personligen inte har så mycket med det "marina" att göra utöver själva titeln.
Om det är marint saltvatten du är ute efter så är "Profumum Roma - Acqua di Sale" en riktig höjdare. Den sitter som berget dessutom (till skillnad mot Erolfa).

Senast ändrad:
Erolfa är ju trevlig och passar väl på kommandobryggan. 40 Knots tycker jag personligen inte har så mycket med det "marina" att göra utöver själva titeln.
Om det är marint saltvatten du är ute efter så är "Profumum Roma - Acqua di Sale" en riktig höjdare. Den sitter som berget dessutom (till skillnad mot Erolfa).
Erolfa passade väl bäst på den lokala simhallen eller vad kom vi fram till förut?
IMG_5949.jpeg

EMD/KD:
34EEF607-AF85-4EC6-8A5C-E4C5F3D45965.jpeg

Hinner med en andra doft idag efter lite trädgårdsarbete och efterföljande dusch. Denna har ett träffsäkert namn tycker jag, känns både klassisk och lite modern samtidigt. Påtagligt aldehydisk öppning, blommor och vad som måste vara en mossig bas. Unisex, mysig. Någon som testat andra dofter från detta hus? Detta är första bekantskapen för min del.

Blivit riktigt sugen på att köpa en flaska LV Imagination, trots att det inte riktigt är säsong för det. Finns det något lite mörkare/höstigare som jag bör testa från LV om jag ändå ska besöka butiken? Är dock inte så mycket för oud, så t.ex. Ombre Nomad som det talas en del om är förmodligen inte min kopp av te. :)

EMD/KD:
34EEF607-AF85-4EC6-8A5C-E4C5F3D45965.jpeg

Hinner med en andra doft idag efter lite trädgårdsarbete och efterföljande dusch. Denna har ett träffsäkert namn tycker jag, känns både klassisk och lite modern samtidigt. Påtagligt aldehydisk öppning, blommor och vad som måste vara en mossig bas. Unisex, mysig. Någon som testat andra dofter från detta hus? Detta är första bekantskapen för min del.

Visst är den ball? Måste testa fler från detta hus. En av få dofter där jag tycker man fått ihop det gamla med det nya. Oftast tycker jag hus är bra på det ena eller det andra, men sällan bägge. Värst blir det när klassiska hus ska försöka göra moderna dofter, typ Francis Kurkdjian för Dior. Blir rejält magplask.

• Like
Reactions: S.L
Tillbaka
Topp