• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Höstens parfym-mässa. Var rätt många roliga hus på plats. (https://polarisolfactive.com/exhibitors). Bland dem: Lost tribe (jag köpte Hamptons), Elexir attar (försöker få till att köpa en night blooming jasmine pre-release), Hiram green, Sultan Pasha (måste ha Thebes). Men också massor som var superkul att testa.

Känns som mässorna blir bättre för varje gång!
IMG_0282.jpeg

IMG_0283.jpeg

IMG_0286.jpeg

Lost tribe hade faktiskt två jag gillade. Det är ett märke jag lessnat på pga oändliga releaser som inte var bra.

Men Hamptons och hans samarbete med nån annan va bägge riktigt kul!

Sen köpte jag en parfym från JMP - Retrospection. Haft den på radarn sen jag fick ett sample av @S.L

@Notorious Niklas : har en present till dig (Joyeux, Irisoir (grym, kan bli ett köp av den också), Thebes och hans amber.

image.jpg
Berätta gärna mer om irisoir!
Den verkar väldigt trevlig.

Berätta gärna mer om irisoir!
Den verkar väldigt trevlig.

Om man ju ska vara elak så är thedes väääldigt lik Djedi från Guerlain. Dock är Djedi något av en 🦄 och helt omöjlig att få tag i så jag kan leva med det.

Irisoir är i samma härad som iris gris (Fath). Inte fullt lika melankolisk ska tilläggas. Men sannolikt inspirerad av. Bägge är brutalt bra ska tilläggas!

IMG_0287.png

Jag älskar dig så fruktansvärt mycket!

Var Mathew på plats? Kul med Hamptons! Fanns nya Prince (v2) där att testa? V1 ska vara en jäkla höjdare!

Yes, fick en keps av honom. Väldigt olik hur jag trodde han skulle vara. Ödmjuk, trevlig! Han kan ju vara lite ”over the top” i forumen.

Alla releaser han hade där var bra, prince inkluderad. Nån hade det där lite syltiga som stör mig. (Kass blandning). Men ett klart steg upp denna gång!

Ska nog återbesöka LT igen som hus!

Yes, fick en keps av honom. Väldigt olik hur jag trodde han skulle vara. Ödmjuk, trevlig! Han kan ju vara lite ”over the top” i forumen.

Alla releaser han hade där var bra, prince inkluderad. Nån hade det där lite syltiga som stör mig. (Kass blandning). Men ett klart steg upp denna gång!

Ska nog återbesöka LT igen som hus!
Härligt! Ja, den personliga korrespondens man haft med honom så har han framstått som väldigt trevlig och ödmjuk men på slutet kanske lite väl girig med sin Patreon, oändliga mängder släpp och tjat i gruppen.

Jag köpte ju en skvätt Yayo. Horribel 😅Tappade hoppet lite efter den och Batman-serien där jag blindköpte 2 flaskor. Joker var skaplig men Bruce Wayne relativt kass.

Härligt! Ja, den personliga korrespondens man haft med honom så har han framstått som väldigt trevlig och ödmjuk men på slutet kanske lite väl girig med sin Patreon, oändliga mängder släpp och tjat i gruppen.

Jag köpte ju en skvätt Yayo. Horribel 😅Tappade hoppet lite efter den och Batman-serien där jag blindköpte 2 flaskor. Joker var skaplig men Bruce Wayne relativt kass.

Var i samma veva jag ruttnade också. Men han verkar ha gjort sin hemläxa helt klart!

Betalade dessutom 220 usd typ för 15 ml hamptons (jävligt missvisande namn, en civet och musk-historia). Rätt bra faktiskt!

Tja gänget!

Hoppas ni alla mår fint! Parfymsamlandet har gått lite i stå senaste åren men är inne på att göra en liten omfördelning och släppa iväg min Diaghilev från 2022 samt min Sweetie Aoud till förmån för nya PDLN.

Åsikter? Tankar? Någon som testat den nya och kan jämföra med PDLN 3?

Tja gänget!

Hoppas ni alla mår fint! Parfymsamlandet har gått lite i stå senaste åren men är inne på att göra en liten omfördelning och släppa iväg min Diaghilev från 2022 samt min Sweetie Aoud till förmån för nya PDLN.

Åsikter? Tankar? Någon som testat den nya och kan jämföra med PDLN 3?
Kul att ha dig tillbaka!

Har inte testat den nya PDLN men en sak är säker när det kommer till Roja; ju äldre, desto bättre!

Behåll Diagge! 😄

Kul att ha dig tillbaka!

Har inte testat den nya PDLN men en sak är säker när det kommer till Roja; ju äldre, desto bättre!

Behåll Diagge! 😄
Tack kompis! 😁

Nu är jag medveten om att jag svär i kyrkan men har på senare tid försökt att dra ner antalet i det mesta. Från klockor till parfym och känner därför ett behov av att göra mig med av med någon annat om jag tar in en flarra PDLN. Men Digge måste ju inte ryka! 😊

Är också nyfiken på att testa Lost in Paris och köper jag PDLN så får jag en tia av den och av Aoud Extraordinaire.

Kanske bara flippar Sweetien och CD Mitzah istället för att behålla Digge. Men jag har ju haft den i snart fyra år och den har inte använts mycket som synes på bilden.

Tack kompis! 😁

Nu är jag medveten om att jag svär i kyrkan men har på senare tid försökt att dra ner antalet i det mesta. Från klockor till parfym och känner därför ett behov av att göra mig med av med någon annat om jag tar in en flarra PDLN. Men Digge måste ju inte ryka! 😊

Är också nyfiken på att testa Lost in Paris och köper jag PDLN så får jag en tia av den och av Aoud Extraordinaire.

Kanske bara flippar Sweetien och CD Mitzah istället för att behålla Digge. Men jag har ju haft den i snart fyra år och den har inte använts mycket som synes på bilden.
Haha, jag hajar!

Jag kan nog hjälpa dig få tag i en PDLN3 annars, eller ja, den nya varianten också om du hellre vill ha den. Aoud Extraordinaire är bland det sämsta jag någonsin testat från Roja, så den behöver du inte fundera över!

Ser ingen bild 😄

Haha, jag hajar!

Jag kan nog hjälpa dig få tag i en PDLN3 annars, eller ja, den nya varianten också om du hellre vill ha den. Aoud Extraordinaire är bland det sämsta jag någonsin testat från Roja, så den behöver du inte fundera över!

Ser ingen bild 😄
Är det sant? Ja, men undersöker gärna möjligheten till att lösa en PDLN 3 via dig. Har du något tilltänkt pris så kan vi ju ta det i PM?
Har lyckats pruta ner priset på den nya direkt hos Roja och de håller det till och med idag. 😂

Fan vad synd! Någon erfarenhet av Lost in Paris?

Ahh! Ringrostig är man.

IMG_6498.jpeg

Säljer till och från lite dofter på Tradera. För det mesta går det enkelt och smidigt men just nu måste mina annonser innehålla idiot-feromoner.
En knäppskalle som vunnit en auktion försöker typ utpressa mig att sälja ytterligare nån flaska till honom billigt därför att ”frakten är så dyyyyr”.
En annan mupp skickar ett prisförslag som jag accepterar = såld, då börjar frågorna ramla in en efter en, ”var har du köpt den?”, ”hur mycket är det kvar i flaskan?” (auktionen innehåller glasklar bild på aktuell mängd)….

IMG_3280.gif

Säljer till och från lite dofter på Tradera. För det mesta går det enkelt och smidigt men just nu måste mina annonser innehålla idiot-feromoner.
En knäppskalle som vunnit en auktion försöker typ utpressa mig att sälja ytterligare nån flaska till honom billigt därför att ”frakten är så dyyyyr”.
En annan mupp skickar ett prisförslag som jag accepterar = såld, då börjar frågorna ramla in en efter en, ”var har du köpt den?”, ”hur mycket är det kvar i flaskan?” (auktionen innehåller glasklar bild på aktuell mängd)….

IMG_3280.gif
Fyfan... har sålt/köpt på tradera i över 15 år. Har nästan alltid varit smidigt. Men under det senaste året har jag haft 1-2 situationer.... men ba GAAAH. Idioter.

Har en FM Synthetic Jungle för att byta... mot FM Bigarade Concentree kanske, eller Dans Tes Bras? Hojta om det är intressant för någon.

Senast ändrad:
Tack kompis! 😁

Om du ska sälja digge - skicka ett pm. Den behöver jag kanske en back up av 😁

IMG_3280.gif

Haha sköna lirare.

Hade en som som va helt galen från sekunden han vann auktionen. ”När du postar?” Jag: Imorgon eller i övermorgon (stod förövrigt i annonsen). Dagen efter fick jag 5 mess: ”varför du inte skickar?”. Jag skickade dagen efter (var fast i jobb). Innan jag skickat: 3 nya mess. Efter jag skickat messade han fem ggr, trots tracking och tjurade över att det tog tid. Frågade hur jag hade packat paketet osv osv.

Han skrev även i sin recension att jag var seg att posta. 😁

Hej alla glada!

Grabben har blivit intresserad (nåja) av parfymer. Vi pratar nog mer mainstream märke än doft i sig…hans högsta önskan var en parfymkalender från Gents, vilket han fick, kanske sämsta beslutet ever. Varje morgon ser jag hans förhoppning om en JPG men får nått svåruttalat parfymhus som ingen 11 åring hört talas om och så får vi en nedslagen grabb den morgonen också.

Detta är ingen kritik mot Gents för det är säkerligen riktigt bra parfymer, bara inte rätt för vår 11åriga grabb. Borde jag läst på bättre, absolut, som sagt detta är inge kritik mot Gents utan är en post om hjälp för att göra dagarna fram till Jul magiska för vår son.

Finns här någon som (mot betalning givetvis) har möjlighet att skicka 1.5-3ml ”samples/sprayflaskor” med lite kändare märken för en 11åring? Tänker: JPG, Parfum de Marley, Armani, Versace, Paco Rabanne, Polo RL, YSL, Dior, Boss etc. Tänker mig ett 15-tal som jag helt enkelt kan byta ut i påsarna for that Xmas magic. Har du bara ett fåtal av ovan så går det med bra, något är bättre än inget.

Detta är kanske ett brott mot forumreglerna och jag böjer mig isf ödmjukast och lägger den i K&S men tänkte att denna tråd var bäst för rätt genomslag.

God Jul

Senast ändrad:
Hej alla glada!

Grabben har blivit intresserad (nåja) av parfymer. Vi pratar nog mer mainstream märke än doft i sig…hans högsta önskan var en parfymkalender från Gents, vilket han fick, kanske sämsta beslutet ever. Varje morgon ser jag hans förhoppning om en JPG men får nått svåruttalat parfymhus som ingen 11 åring hört talas om och så får vi en nedslagen grabb den morgonen också.

Detta är ingen kritik mot Gents för det är säkerligen riktigt bra parfymer, bara inte rätt för vår 11åriga grabb. Borde jag läst på bättre, absolut, som sagt detta är inge kritik mot Gents utan är en post om hjälp för att göra dagarna fram till Jul magiska för vår son.

Finns här någon som (mot betalning givetvis) har möjlighet att skicka 1.5-3ml ”samples/sprayflaskor” med lite kändare märken för en 11åring? Tänker: JPG, Parfum de Marley, Armani, Versace, Paco Rabanne, Polo RL, YSL, Dior, Boss etc. Tänker mig ett 15-tal som jag helt enkelt kan byta ut i påsarna for that Xmas magic. Har du bara ett fåtal av ovan så går det med bra, något är bättre än inget.

Detta är kanske ett brott mot forumreglerna och jag böjer mig isf ödmjukast och lägger den i K&S men tänkte att denna tråd var bäst för rätt genomslag.

God Jul
Kika i Lifestyle är endel som säljer där 😄

Hej alla glada!

God Jul
Hej

Jag har tyvärr inget sånt att erbjuda men på Facebook finns flera köp och säljtrådar för just parym. Finns en som heter splittar och samples som är precis vad du är ute efter. Kika där också...

Hej alla glada!

God Jul

Tror också att splitt-gruppen samt "originalflaskor" är vad du söker. Du kan säkert hitta en flarra JpG billig som fan om du vill köpa till julklapp.

Tror grabben hade blivit ännu mer besviken om jag skickat in en rad indie/vintage - dofter i hans kalender tyvärr (de flesta i denna tråd är ju rätt nördiga i sitt samlande, jag inkluderad).

Fråga till er som handlar Roja;
Jag köpte en Aoud Crystal från Deloox för en dryg vecka sedan. Den kom obruten i cellofan och allt såg bra ut. Men när jag tog bort skyddsplasten från etiketten på flaskan så följde det mesta av guldfärgen med plasten.

Vad tycker ni? Är det reklamation? Jag har kikat och den är inte fejk vad jag kan se. Den luktar dessutom identiskt med det provet jag har (inte crystal). Deloox svarar men de begär mest nya bilder på kartongen... Dangerflaskan bara för referens.

Edit: doften är fantastisk

IMG_9607.jpg
IMG_9608.jpg

Då har man fått svar av Deloox.
De häver köpet och återbetalar flaskan utan frakt med hänvisning till att den gått tillbaka till Roja och att det tar tid.

Hjälper ju föga eftersom jag ju vill ha parfymen.
Bett dem skicka en ny flaska men inte fått svar…

Tillbaka
Topp