• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Tack, har en sån flaska på väg in ;)

Mycket nöjd, så jäkla bra att jag börjar fundera på de andra ifrån samma linje.

Funderar på den @Alarik har med körsbär
https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Homme-Ideal-Eau-de-Parfum-37735.html

eller den nya extreme med plommon...
https://www.fragrantica.com/perfume/Guerlain/L-Homme-Id-al-Extr-me-60284.html

Vad tror ni?
Så bra att jag funderar på alla :hilarious:
Sport, Cool mm
Är det galet?
Har samma tankar och jag har inte ens hunnit få hem Cologne eller Cool versionerna... :banghead:

Bra tips ifrån @Lolle :)
Små 5ml refills man kan ha med sig för de somriga svagare dofterna.
9B214CFB-9239-4A73-BF8A-C616770A3EDB.jpeg
696C19C6-2A97-48FE-B0E5-A8DBCDFFE1CD.jpeg
Har du nåt tips på smidigt inköpsställe?

Har du nåt tips på smidigt inköpsställe?
Blev faktiskt via apoteket... hade lite små saker därifrån att beställa ändå.
Såg att gents hade en annan variant.

Denna ska va erkänt bra märke Travalo som apoteket har...
Vunnit massa fina fancy priser för deras system, design mm.
Bara en 10-20kr dyrare variant.
https://www.apoteket.se/produkt/tra...VCc-yCh0UVQAwEAQYAyABEgK5wPD_BwE&gclsrc=aw.ds

En ljus för ”dag” dofter och en mörk för ”natt”
Finns i Svart, Guld, Silver, Rosa.
Såg att märket har massa andra designs på hemsidan i efterhand... kan va värt o kasta en getöga där ifall man vill variera mer än så:
https://www.travalo.com/collections/

• Like
Reactions: S.L
Heldag på stranden avslutad och kvällsduschen avklarad så nu går vi på tyngre prylar.
C60F0A83-0CD0-44E1-A6E4-1424F612F6B2.jpeg

Föreställ er hur ni maler era nyrostade kaffebönor som formligen glänser av alla oljor. Ni pressar det nymalda kaffet i portafiltret och sätter det på plats.
Ni laddar upp den italienska kaffemaskinen och under tiden den kommer upp i värme fyller ni på vattenhållaren med iskallt och krispigt källvatten fyllt med rosenblad.

Ni låter maskinen få igång och det mörka kaffet rinner ner i den lilla espressokoppen.
All grädig crema som lägger sig som ett tjockt mjölkigt lager ovanpå skrapar ni försiktigt undan och sparar i en parfymflaska.
Vips så har ni Montales intense café.

När man tröttnat på att gå runt och lukta sommarfräscht såhär mot kvällen.

Nu vill jag sitta och ljuga med mina vänner från mellanöstern och känna doften av vattenpipa.

Thierry Mugler - Pure Havane
B269898B-B527-4955-9DB4-E5F6EB4695F8.jpeg

utöver det måste jag också be ADP - Colonia Club om ursäkt, den är inte alls så oduglig som jag först kände, efter att ha använt den i princip varje dag den här veckan börjar den ta andra former och åt ett håll som jag uppskattar. Så jag får krypa till korset och helt enkelt revidera det jag sa, den är bra.

Senast ändrad:
När man tröttnat på att gå runt och lukta sommarfräscht såhär mot kvällen.

Nu vill jag sitta och ljuga med mina vänner från mellanöstern och känna doften av vattenpipa.

Thierry Mugler - Pure Havane
B269898B-B527-4955-9DB4-E5F6EB4695F8.jpeg

utöver det måste jag också be ADP - Colonia Club om ursäkt, den är inte alls så oduglig som jag först kände, efter att ha använt den i princip varje dag den här veckan börjar den ta andra former och åt ett håll som jag uppskattar. Så jag får krypa till korset och helt enkelt revidera det jag sa, den är bra.

Var hittar man Mugler i Sverige? Blivit nyfiken på dessa men hittar dem knappt att beställa.

Insåg att jag letat dåligt och hittade precis där.

Vilken föredrar du av Pure malt och pure Havane?

Jättesvår fråga, de är för mig rätt olika och i mina ögonen är väl ingen en direkt crowd pleaser.
Tror faktiskt jag kört mer av Pure Havane än Malt.
Havane är rätt söt med tobak, honung och vanilj men för mig finns det en tydlig körsbärston i den också.

Pure Malt ja den doftar ju lite mer som den låter.
Har en spritighet som jag kan uppskatta men den blir lite åt det syntetiska hållet. Var dock ett tag sen jag hade den nu så får ge den en omgång imorgon kanske :)

• Like
Reactions: bvb
Jättesvår fråga, de är för mig rätt olika och i mina ögonen är väl ingen en direkt crowd pleaser.
Tror faktiskt jag kört mer av Pure Havane än Malt.
Havane är rätt söt med tobak, honung och vanilj men för mig finns det en tydlig körsbärston i den också.

Pure Malt ja den doftar ju lite mer som den låter.
Har en spritighet som jag kan uppskatta men den blir lite åt det syntetiska hållet. Var dock ett tag sen jag hade den nu så får ge den en omgång imorgon kanske :)

Crowd pleasers är jag inte intresserad av, försöker egentligen undvika det snarare :D

Det där med vanilj och sötma har jag svårast för. Verkar vanligt att vanilj står som motpol till det rökiga? Jag gillar det rakt igenom tunga rökiga utan det söta som balanserar det.

Crowd pleasers är jag inte intresserad av, försöker egentligen undvika det snarare :D

Det där med vanilj och sötma har jag svårast för. Verkar vanligt att vanilj står som motpol till det rökiga? Jag gillar det rakt igenom tunga rökiga utan det söta som balanserar det.

Då kan jag nog säga att Pure Havane inte är för dig, den är allt annat än tung rökig snarare söt vattenpipa :)

• Like
Reactions: bvb
Vad tycks? Tycker inte första 15 är speciellt bra den blir det bättre!
Nu blev den mycket bättre! Varm, söt, cola, lite vanilj och mycket kanel tycker jag att den doftar. Påminner om vintage Dior Homme intensen som jag bytte bort till dig men sötare och mindre "läppstift". Den här doften var väldigt beroendeframkallande! Riktigt jävla nöjd :D Fan att man ska behöva vänta tills höst/vinter för att använda den...

Nu blev den mycket bättre! Varm, söt, cola, lite vanilj och mycket kanel tycker jag att den doftar. Påminner om vintage Dior Homme intensen som jag bytte bort till dig men sötare och mindre "läppstift". Den här doften var väldigt beroendeframkallande! Riktigt jävla nöjd :D Fan att man ska behöva vänta tills höst/vinter för att använda den...
Tycker den påminner en del om Armani - You intensely fast bättre.

Tillbaka
Topp