• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

KS-TÄVLING med 15 000kr som priser, The holy grail! Kul tävling där alla kan vara med!

Inte The Holy Grail utan The Royal Grail 🤴

Det unika med Chronolinken i kombination med att Kungen är Kung leder naturligtvis till slutresultatet 👉 Kungens Chronolink!

Fun fact:

Har försökt köpa Ers Majestäts Chronolink tidigare, men fastnade hos Helena Garofalo, Hovkanslist. Tror inte hon är medlem på KS för det var noll intresse att ens vidarebefordra frågan ☺️

5d6cd64a68bceca49b67eab8c135d630.jpg

Skärmavbild 2021-08-18 kl. 16.44.20.png

Ändå jäkligt bra som graal-klocka 😁

Inte The Holy Grail utan The Royal Grail 🤴

Det unika med Chronolinken i kombination med att Kungen är Kung leder naturligtvis till slutresultatet 👉 Kungens Chronolink!

Fun fact:

Har försökt köpa Ers Majestäts Chronolink tidigare, men fastnade hos Helena Garofalo, Hovkanslist. Tror inte hon är medlem på KS för det var noll intresse att ens vidarebefordra frågan ☺️

5d6cd64a68bceca49b67eab8c135d630.jpg

Skärmavbild 2021-08-18 kl. 16.44.20.png
Du äger nästan den, med tanke på att den är köpt med våra skattepengar 🥲

H Mosers Vantablack kan göra mig spritt språngande galen — djupet i svärtan är en mystisk magi som bara suger in mig. En sann graal, nästan med omänskiga egenskaper!

Bilagor

• 58DBF4F1-CAC3-4CA9-92A7-3117C11AF00C.jpeg
    58DBF4F1-CAC3-4CA9-92A7-3117C11AF00C.jpeg
    193.9 KB · Visningar: 8
Nu mina damer och herrar! Här kommer motiveringen för vinnarna! Det var inte lätt att välja ska jag säga men ett par personer stack ut i mängden.

På plats 3! @Hugo.paulsson

Med motiveringen: Bara 17 år och redan fast i träsket och vill ha en Patek som inte är skit. Bra grejer!

På plats 2! @JeppeH

Med motiveringen: Att äga en IWC med kopplingar till hans bortgångne storebror. Skulle vara en fin gest och en klocka man aldrig skulle sälja.

Och På plats 1! . . . . . . . . . . . . . . @nissehult
Vinnaren av 10k!

Med motiveringen: Att äga en snygg graal klocka tillverkad av en av de moderna mästarna som går i Louis Breguets fotspår. Det kan även jag tänka mig! Den kan ni begrava mig med.

Stort grattis till vinnarna! Och alla andra som medverkade i tråden! Kul läsning! Det som vinnarna behöver göra nu, skicka pm till mig med ert riktiga namn och swish numret, så att jag kan swisha rätt person. När ni har fått pengarna så kan ni skriva något här i tråden :)

Kör så länge det är kul som jag brukar säga!🥰😛
Screenshot_20210819-105547_Gallery.jpg

Senast ändrad:
Nu mina damer och herrar! Här kommer motiveringen för vinnarna! Det var inte lätt att välja ska jag säga men ett par personer stack ut i mängden.

På plats 3! Hugo.paulsson

Med motiveringen: Bara 17 år och redan fast i träsket och vill ha en Patek som inte är skit. Bra grejer!

På plats 2! JeppeH

Med motiveringen: Att äga en IWC med kopplingar till hans bortgångne storebror. Skulle vara en fin gest och en klocka man aldrig skulle sälja.

Och På plats 1! . . . . . . . . . . . . . . nissehult!

Med motiveringen: Att äga en snygg graal klocka tillverkad av en av de moderna mästarna som går i Louis Breguets fotspår. Det kan även jag tänka mig! Den kan ni begrava mig med.

Stort grattis till vinnarna! Och alla andra som medverkade i tråden! Kul läsning! Det som vinnarna behöver göra nu, skicka pm till mig med ert riktiga namn och swish numret, så att jag kan swisha rätt person. När ni har fått pengarna så skriv något här i tråden!

Grattis till vinnarna! 🙏🥳
Fint initiativ som sagt! Och bra motiveringar 🙏

35CEFFFD-6551-4DB7-B3C2-D58E77FBACB5.jpeg

Har många ”graaler” i olika kategorier, men… denna är en vintage Benrus jag gärna skulle hitta. Älskar effektiviteten i det militära utseendet i ”civil” tappning, som nästan får klockan att se dressig ut. Förutom det, jag menar, Steve Mcqueen – Bullit. Mycket cool klocka 😎

På plats 2! JeppeH

Stort grattis till vinnarna! Och alla andra som medverkade i tråden! Kul läsning! Det som vinnarna behöver göra nu, skicka pm till mig med ert riktiga namn och swish numret, så att jag kan swisha rätt person. När ni har fått pengarna så skriv något här i tråden!

Grattis samtliga vinnare och tack till dig @Sthlm-Nicklas som kom med denna roliga tävling och generösa vinster 🤙🏼

På plats 2! JeppeH

Vinnaren av 10k!

Härligt och stort grattis @nissehult . Grymt intiativ @Sthlm-Nicklas !! Kul att läsa alla olika motiveringar. :)

Tillbaka
Topp