I know, men jag anser fortfarande att de ligger i det lägre prissegmentet då det efter 4-5000k blir stor skillnad på kvalitén. Loake är alldeles för plastiga för mig. Dom 1000-1500 som är skillnaden mellan loake och Carmina är för mig välinvesterade pengar.
Fast det beror helt på. Loake gör bra randsydda skor när skinnet är helt okej. De är prisvärda och i segmentet 1800-2000 som de befinner sig i kan det vara det bästa köpet du kan göra. Konkurrenterna består av limmade sulor i taskigt skinn som säljs i kedjorna.
Om man som student står i valet mellan att köpa ett par Carmina eller ett par Loake 1880 (viktigt att du skiljer på 1880-serien och loakes andra skor eftersom skillnaden är stor) plus ett par Meermin kan det vara roligare att ha två par schyssta skor än ett par riktigt bra säg C&J
Själv har jag resonerat så vilket har lett till fem par Loake och ett par Meermin där jag sammanlagt betalat ca 10 laxar för ett spektrum där jag i princip täcker alla mina behov. Vilket dock inte utesluter att det blir fler skor inom en sant framtid
Personligen hade, med facit i hand, inte velat ha tre par istället men det är ju ytterst subjektivt men jag förstår ditt resonemang!
Har du någon erfarenhet om skillnaden mellan exempelvis om Vass eller Gaziano & Girling kan motivera sina höga priser gentemot C&J eller Carmina?