• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kvalitetsskor i Stockholm

carlanton

Audemars
Annars valfri sko från Yuketen, brukar finnas på Nitty Gritty. Red Wings Postman är också schysst om man vill ha en sko och inte en mockasin. Tror att Unionville är den enda butiken som har modellen.
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Riktigt snygga, danne10!

Ge gärna fler exempel på fina skor med gummisula. Jag har redan problem med knät så det är något som är värt att tänka på. Vilka affärer i Stockholm borde jag besöka om jag vill hitta liknande?
Rockport har ju en serie skor som folk sprungit marathon med :) jag har dock inte provat dom, tror dom finns på NK alt Sealife i Stockholm

L37ToT0.jpg


// Danne
 

vekktah

Cartier
Jag älskar Clarks Wallabees. Tyvärr ganska låg kvalitet, men nästan otäckt behagliga. Bör bäras utan strumpor för den rätta funkiga känslan. De tillverkas även av irländska Padmore & Barnes, förhoppningsvis är de bättre.

5010675491_1746ea48d5.jpg

Ja, har haft mängder med Clarks, men nu är det slut med det. De håller ju typ en månad och de går typ inte att laga. Gillar den klassiska ökenkängan bäst. Jäkligt gångbar och grymt bekväm.

Jävligt retligt. Ett gång i tiden fanns det "kopior" på radical sports som kostade hälften och höll i åratal. Slängde dem pga sliten mocka och inte för att skon i sig gått sönder. Men de kostade ju en tiondel av vad skorna som avhandlas i tråden gör
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Rizzo är ju inte direkt kvalitet - men de har fått för sig att de är lite halvpremium och tycker att deras skor ska kosta ca 2,000 kr. Vilka tomtar...
 

POO

Panerai
Rizzo är ju inte direkt kvalitet - men de har fått för sig att de är lite halvpremium och tycker att deras skor ska kosta ca 2,000 kr. Vilka tomtar...


Lika prisvärt som Theorema för fullpris!

Skolläraren
I Herrings billigare linjer finns dojjor med någon form av gelsula, 99 pund, ett oerhört mycket bättre köp en ovan nämnda Rizzo tex.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Okej, nu vill jag ha herrarnas tankar kring denna sko.

Church-Church%20William-Cork%20Vintage%20Calf-4589-2444-1.jpg


Tänk typ, gå på affären och handla mat. Med jeans mest troligt.
Hit eller shit?

Tycker till skillnad från de flesta andra att detta skulle vara snyggt till framför allt jeans. Dock blir det väldigt dyrt för denna typ av sko. (£255.00 plus frakt från Herring Shoes). Finns en budgetvariant för £80.00 (inte lika snygg sula) på samma sida: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=6917.

Har du inga brogues tycker jag dock att du ska satsa på ett per sådana framför denna skotyp.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Riktigt snygga, danne10!

Ge gärna fler exempel på fina skor med gummisula. Jag har redan problem med knät så det är något som är värt att tänka på. Vilka affärer i Stockholm borde jag besöka om jag vill hitta liknande?
Crepesula ska du ha! Blir mjukt och skönt och finns i en mängd olika modeller. T.e.x:
http://www.herringshoes.co.uk/produ...catid=132&oldcolid=2993&stype=0&colourid=2992
Kan kombineras med följande för ytterligare komfort (gör också lädersulade skor mer komfortabla):
adapt_7_jpg
 
Tycker till skillnad från de flesta andra att detta skulle vara snyggt till framför allt jeans. Dock blir det väldigt dyrt för denna typ av sko. (£255.00 plus frakt från Herring Shoes). Finns en budgetvariant för £80.00 (inte lika snygg sula) på samma sida: http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?&brandid=6&shoeid=6917.

Har du inga brogues tycker jag dock att du ska satsa på ett per sådana framför denna skotyp.


Ja maken till sågning (övriga inlägg) har man sällan upplevt på KS.
Jag önskar bara att jag kunde få några andra tips istället för: "Nä fy fan vad fula, jag skulle inte ens göra upp eld med dom i kaminen även om det var -40 grader ute".

Tackar dock för tipset om ett par Brogues, jag ska leta en sko som inte ser alltför extrem ut, men som ändå har en hög komfort (rätt kräsen på den fronten). Tackar. :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tackar dock för tipset om ett par Brogues, jag ska leta en sko som inte ser alltför extrem ut, men som ändå har en hög komfort (rätt kräsen på den fronten). Tackar. :)

Kom att tänka på att Loake har sin Comfort-linje som kanske har någon passade modell. Tydligen ska kvaliten vara i paritet med 1880-linjen (d v s väldigt prisvärt). Har dock ingen egen erfarenhet av Comfortlinjen. Lite läsning: http://www.styleforum.net/t/118315/loake-comfort-range-anyone
Annars hjälper tipset ovan (gelkuddar) om man vill öka komforten för hälar och ben.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ja maken till sågning (övriga inlägg) har man sällan upplevt på KS.
Jag önskar bara att jag kunde få några andra tips istället för: "Nä fy fan vad fula, jag skulle inte ens göra upp eld med dom i kaminen även om det var -40 grader ute".

Tackar dock för tipset om ett par Brogues, jag ska leta en sko som inte ser alltför extrem ut, men som ändå har en hög komfort (rätt kräsen på den fronten). Tackar. :)

Jag har ett par såna här i brun mocka, perfa till jeans tex

http://www.loake.co.uk/kempton-rubber-sole.html

kempton_1.jpg
 

Hardy

Thug
Vill slå ett slag för Ralph laurens hand made. Lite dyrare (800usd typ) ofta gjorda av hästrumpa.

Tror bara de satt sin logga på en annan tillverkares skor.

Snygga som as
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Enig ang Ralph Laurens dyrare skor, dom har använt både Alden, Allen Edmonds mfl för deras skor, jag har ett par RL Singleton som är riktigt sköna och välgjorda..

// Danne
 

M021

Rolex
2-Faktor
Slår ett slag för ferragamo, inte bara design och kvalité, ligger även anatomiska tankar i formgivningaprocessen. Grymma! (Studerade anatomi under hans tid i USA för att han som skomakare inte gillade idén med snygga men obekväma skor)
 
Bump på denna tråd.
Posta gärna mer snygga skor!

Vilka Derbys skulle du köpa om du kollar onlinebutik idag? Om du dessutom vill hålla skon snygg men med en något lägre klack än brukligt.
 

Nexus

Panerai
Ni som har koll på sånt här, går det att få tag på ett par hyfsade svarta skinnpjuck för en tusenlapp i Stockholm?
Något derby/oxfordliknande. Loafers, båtskor och annat som verkligen inte fungera så här års avstår jag.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Fick just hem dessa. Mina första Crockett & Jones.:D Grainlädret var mycket mjukare än vad jag hade förväntat mig.:) Kommer att bli perfekt sko nu till hösten.
Köpte från Edwards of Manchester som hade 20% på största delen av sortimentet med rabattkoden "sep2013" (kanske fungerar fortfarande).
SCgNXHB.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Pajar tråden med att tipsa om något från UK men dessa släpps imorgon och jag tokdiggar dem.. Alla dudes här med armband bör också digga dem när dem ser snörena ;) ca. 1250kr

footpatrol.co.uk

Clarks-Tawyer-FP-7.jpg

Clarks-Tawyer-FP-1.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Nu börjar det likna nåt :)
Är ingen finsmakare när det kommet till skor men dom första med armband aom snören funkar kanske om man är youngster.
 
Topp