rogart-63
Pandion
Trodde det var du på första bilden som satt och slöjdade ? He he .Tackar!!
Men hur menar Du att jag ser ut..? Min nuna finns väl inte på Insta..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trodde det var du på första bilden som satt och slöjdade ? He he .Tackar!!
Men hur menar Du att jag ser ut..? Min nuna finns väl inte på Insta..?
Tack. Fyndat det mesta på Ebay, annars SlöjdDetaljer, TjäderLäder eller strippa gamla second hand-väskor...
.........Trodde det var du på första bilden som satt och slöjdade ? He he .
Riktigt imponerad! Proffsnivå på det där. Respekt!Ja, så tänkte jag i nästan 40 år. Jag såg det här framför mig:
Men sen blev jag intresserad av klockor, medlem här, och fick se alla schyssta straps och annat som tillverkas av våra gurus.
Så jag provade att göra ett strap, och sen var jag fast!!
Här är några exempel på vad jag lyckats tillverka såhär långt:
För Er som är intresserade finns det mesta jag gör på Instagram:
https://instagram.com/cutbycalle/
Tack till @cheepo63, @Anders W, @MickeJ, @easy rider och alla andra duktiga slöjdare för inspiration och tips!!
90% kalv, oftast rejält tjockt typ >2.5 mm. Nästan alltid veg-garvat och ofärgat. Ibland lite getskinn för att det är skoj...Riktigt imponerad! Proffsnivå på det där. Respekt!
Materialnörd som man är, använder du kalvskinn? Eller är det olika beroende på om det är till en väska eller plånbok?
Sure thing, alltid kul att snacka lite designidéer om inte annat...Jävligt fina arbeten , ska nog lägga in ngn beställning på något kul ifall det går för sig
Nope, gör allt på freestyle. Kan inte ens göra två likadana grejer...Apropå design, har du hittat några "mönster" på nätet. Jag har hittat lite för totebags men inte för väskor liknande de som du gjort. Kör lite på fri hand nu men skadar ju inte att iaf veta hur man borde göra
Nope, gör allt på freestyle. Kan inte ens göra två likadana grejer...
Tack!Mycket fina grejer. Vad använder du för verktyg osv vid tillverkning?
Jag provade att bara använda vanligt textillim, för en cleanare look på en kalender/anteckningsbok.Någon som vet om det kan räcka att endast limma ett armband om man vill ha ett cleanare armband utan sömmar?
Jag provade att bara använda vanligt textillim, för en cleanare look på en kalender/anteckningsbok.
Har använt den på jobbet ett halvår och det har inte släppt hittills... Men man bör nog limma mockasidorna mot varandra...
Sweet, den blev riktigt fin!! Vad har Du för läder?Tack för inspirationen, så här blev min datorväska
Sweet, den blev riktigt fin!! Vad har Du för läder?
Wow! En till dold talang. Ser bra ut @Matts! Vad har du för lösning på stötdämpning, och varför var det inte bra med lite tjockare i botten?Tack för inspirationen, så här blev min datorväska