• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lägg ditt klocklöfte här för 2017 - ingen återvändo >>

Jag lovar som vanligt ingenting! Vad som helst kan hända under året, men en dykare ska nog ändå in. Helst en tät vintage (semi-vintage kan också gå bra). Vad som ska ut...återstår att se. Gott nytt år!

Det vore onekligen kul om man skulle bli med Rolle 2017. En Explorer skulle inte vara helt fel. Fast det är tyvärr inget jag vågar lova mig själv, med nuvarande ekonomiska situation.

Målet är att köpa en Explorer 1016 (i nödfall blir det en 14270)

Letar även efter (nån som har till salu?):
60/70 tals Seamaster day-date med glittrig tavla (blir perfekt kompis till Datejusten).
Longines Admiral 5 Star dykare

Skulle vilja ha men får nog vänta:
Rolex 5513 1680
Seamaster 165.024

Kommer sälja: Skx007
Säljes troligen: Breitling Kronometer Stockholm kronograf
+ några billigare vintage klockor som inte används

Vill försöka streamlina till att endast ha klockor jag verkligen vill använda. (Vilket säker istället slutar med nya tradera "fynd" som bara blir liggandes :))

Målet är att köpa en Explorer 1016 (i nödfall blir det en 14270)

Letar även efter (nån som har till salu?):
60/70 tals Seamaster day-date med glittrig tavla (blir perfekt kompis till Datejusten).
Longines Admiral 5 Star dykare

Skulle vilja ha men får nog vänta:
Rolex 5513 1680
Seamaster 165.024

Kommer sälja: Skx007
Säljes troligen: Breitling Kronometer Stockholm kronograf
+ några billigare vintage klockor som inte används

Vill försöka streamlina till att endast ha klockor jag verkligen vill använda. (Vilket säker istället slutar med nya tradera "fynd" som bara blir liggandes :))
Trodde vi hade en egen avdelning för köpes och säljes annonser ;)

Hade gärna blivit med IWC 3239 men det lär inte hända, så mer realistiskt är att utöka Sinn-duon till en trippel. Har en modell i huvudet som jag inte tror att jag kommer få tag på, så 103 st ligger bäst till att komplettera U1:n och 144st. Blir en ganska bra trippel med dykare, sportkronograf och flygare.

Dåligt med bilder i tråden förresten, (sista bilden är lånad).

IMG_20161102_092421.jpg
IMG_20161102_092433.jpg
maxresdefault.jpg

• Införskaffa nya Daytonan (redan beställd och anländer om ca 3v).
  • Troligen sälja, det sitter långt inne att sälja..., Panerai 311'an som får väldigt klent med speltid.
  • Köpa en Submariner (116610LV) eller Sea-Dweller (116600).

Siktar på att bli av med Rolex oskulden, just nu är jag sugen på en hulk lr Batman, men det kan svänga fort :D

Tillbaka
Topp